Gratis opleiding plus baangarantie

touch and go said:
En Sinterklaas bestaat echt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je de moeite had genomen om de teksten via de links van de eerste posting te lezen dan had je o.a. het volgende kunnen lezen:
Air France offers a very attractive scheme: all the training is paid by the airline, and the trainees are offered from day one a preliminary employment contract. The initial selection is sharp, but the success rate is excellent. Becoming a first officer on an Air France Airbus A320 within two years, then flying a long haul aircraft, and being promoted to captain when the seniority list allows, how can someone miss this opportunity?

Tsja, daar zit je dan in een koud Vermont je af te vragen hoe je in hemelsnaam deze opportunity hebt gemist...
 
Tsja, daar zit je dan in een koud Vermont je af te vragen hoe je in hemelsnaam deze opportunity hebt gemist...

Koud is het hier zeker, maar het skie-seizoen is hier geweldig en ook de snowmobiel-trails zijn fantastisch, oh ja, slechts 5 minuutjes van het meer vandaan waar ik altijd veel lol heb met mijn vrienden op de boot of gewoon aan het strand, of ik trek de bossen in met mijn mountain-bike. Je moet trouwens hier de herfts eens komen bekijken en dat alles zonder files of a-sociaal gedrag van anderen.

Kans gemist, absoluut, want in mijn tijd hadden ze dat niet, maar ik moet altijd wel lachen als ik posts lees van gratis opleiding en baangarantie terwijl zeker 50-75% van de afgestudeerde, zelf gefinancierde piloten na een jaar of wat nog steeds werkeloos is, of ervaren piloten met TR die niet aan de slag kunnen komen.

Read the smallprint, zoals je zelf al zegt "te mooi om waar te zijn"

Nee, alles leuk en aardig, maar de enigste reden dat ik mijn schoen zet is omdat ze anders hier veel te koud zijn in Vermont

;)
 
Doe mij dan toch maar dat klooster vol met nonnen dan ooit een voet te moeten zetten in een luchtbus!! :grijns: Vives les ******!
 
Ghostflyer said:
Klinkt als verwennerij.....oui...??

nee, franse nonnen zijn nogal oud over het alemeen.
op een oude fiets moet je het leren echter

back on topic, to good to be true
 
Tenzij Air France TRES GRANDE oogkleppen opheeft zien zij toch zeker ook wel in dat je hiermee als bedrijf grof geld weggooit? Er staan honderden (duizenden?) piloten te trappelen om te beginnen, waarom zou je dan de kosten op je nemen om er zelf nog meer op te leiden (ja, kwaliteitsgarantie maar uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde examen he!)?

As said before, too good to be true.
 
Nauwelijks een week nadat Boeing met een order van $ 4 mrd was verguld, boekt China een bestelling van 150 vliegtuigen bij Airbus. Kosten: $10 mrd. Het zweept het aantal orders in de vliegtuigindustrie op naar de hoogste aantallen ooit.

Uit het FD van vandaag

Voor China is de vraag naar vliegtuigen slechts een deel van het probleem. Met de boven beschreven orders kan aan de vraag van passagiers en transporteurs worden voldaan. Maar hoe kom je zo snel aan piloten? Op dit moment zijn er in China ongeveer 11.000 piloten actief. Die zitten bij ongeveer 800 vliegtuigen achter de knuppel. Over twintig jaar zullen er in China ongeveer 55.000 piloten nodig zijn, verklaarde George Liu, een woordvoerder van Boeing in Peking, onlangs in de Herald Tribune.

Dat gaat gepaard met enorme aantallen nieuwe vliegtuigen. In China zullen de komende twintig jaar een kleine 2000 nieuwe vliegtuigen per jaar in gebruik worden genomen, aldus een schatting van Airbus. De Europeanen tonen zich conservatief. Boeing gaat zelfs uit van 2400 nieuwe vliegtuigen. Voor de goede orde: als de twee toonaangevende producenten Airbus recentelijk een goed jaar hadden, rolden er 800 vliegtuigen van de band. Het geeft maar aan wat het belang is van deze opkomende markt voor de industrie.

De groei van het aantal passagiers gaat in China nog net een tandje sneller dan die van de economie zelf. Met kunst- en vliegwerk wordt de groei in China tot rond de 10% getemperd. De belangrijkste luchtvaartmaatschappijen vervoerden in 2004 120 miljoen passagiers, maar liefst 38% meer dan het jaar ervoor. Voor dit jaar gaat het tempo wat omlaag, maar er wordt nog altijd met een groei van weer eens 15% rekening gehouden.

Die dubbelcijferige groei zal naar verwachting nog jaren aanhouden, aldus marktvorsers. Op het programma staan de Olympische zomerspelen in Peking in 2008 en de Wereldtentoonstelling twee jaar later in Sjanghai. Deze evenementen zullen garant staan voor enorme toeristenstromen. De capaciteit van de vliegvelden is geen probleem. China heeft er meer dan honderd, die deze groei veelal met gemak aankunnen.

De Chinese luchtvaartmaatschappijen passen zich aan. De vliegmaatschappijen staan nog onder staatscontrole. De volledig gefragmenteerde markt werd vijf jaar geleden geconsolideerd onder drie grote bedrijven: Air China , China Eastern Airlines en China Southern Airlines. Maar ook in China is er sprake van een sterke opkomst van low-cost maatschappijen. Volgens Peter Harbison zal in China de volgende groeispurt in de lagekostenmaatschappijen plaatsvinden. 'De overheid is genegen om deze bedrijven te stimuleren', aldus Harbison, in het dagelijks leven directeur van het Center for Asia Pacific Aviation, in de Australische krant The Australian.

' China zal de belangrijkste groeimarkt zijn voor de komende jaren', aldus Salah Seddik, vermogensbeheerder van Richelieu Finance tegenover persbureau Bloomberg in reactie op de order van 150 Airbus vliegtuigen vanuit China .

De meeste van deze Airbussen 320 gaan naar verwachting naar de grote drie in China . Maar ook lagekostenmaatschappijen als Sichuan Airlines, Shenzhen Airlines en Hainan Airlines - waarin meesterfinancier George Soros een belang heeft - zullen van het Chinese inkoopbureau wat toestellen krijgen toegeschoven. Die verdeling is voor Boeing en Airbus aantrekkelijk. Alleen afhankelijk zijn van de grote namen heeft hun in de afgelopen jaren voldoende kopzorgen gekost.

Wie mag zich tot de kampioen van de lucht uitroepen?

Het is een gevecht op het scherp van de snede. Het Europese Airbus en het Amerikaanse Boeing doen er ieder jaar alles aan om de directe concurrent af te troeven als het gaat om binnengehaalde orders. Tot eind jaren negentig was de winnaar evident. Het was steevast Boeing dat de Frans-Duits-Britse concurrent de hielen liet zien. Maar de afgelopen jaren was het anders. Tot grote ergernis van de Verenigde Staten bleek Airbus de meeste orders binnen te halen. Het had onder andere tot gevolg dat de conflicten over misplaatste overheidshulp verscherpten.

Dit jaar lijkt een nieuwe omslag plaats te vinden. Tot eind november heeft Boeing achthonderd orders in de wacht gesleept. Daar komen nog zeventig vliegtuigen bij, het gevolg van een geslaagde missie van president George Bush naar China .

De teller bij Airbus staat voorlopig nog op iets minder dan vijfhonderd. Maar Airbus komt volgende week pas met de cijfers over november en kan daarna de Chinese order van 150 vliegtuigen nog uit zijn mouw schudden.

Sectorvolgers verwachten niet dat Boeing de voorsprong nog uit handen zal geven. De laatste schattingen zijn dat Boeing op duizend vliegtuigen uitkomt en Airbus op negenhonderd. Het tekent het herstel van de industrie. In een normaal jaar worden gemiddeld achthonderd vliegtuigen verkocht
 
Dus uhm.. nu we weer allemaal weten dat Sinterklaas echt bestaat.. heeft er ondertussen al iemand tips om president van Amerika te worden? :D
 
Mr. Coentje said:
Dus uhm.. nu we weer allemaal weten dat Sinterklaas echt bestaat.. heeft er ondertussen al iemand tips om president van Amerika te worden? :D

pik een willekeurig land en zeg dat je het aan wilt vallen en zeg dat je de belasting gaat verlagen.

Dan ben je vast een goede kandidaat
 
studie chinologie?

studie chinologie?

hoe kom je zo snel aan piloten? Op dit moment zijn er in China ongeveer 11.000 piloten actief. Die zitten bij ongeveer 800 vliegtuigen achter de knuppel. Over twintig jaar zullen er in China ongeveer 55.000 piloten nodig zijn

Als je een beetje moeite hebt met de Franse taal, dan kan je altijd nog proberen om Mandarin te gaan leren.

"Ni hao!" :grijns:
 
Back
Top