Goethe Institut - Zertfikat B2

el guiri

Member
Moins allen,

heeft hier iemand ervaring met het Goethe Institut ivm het behalen van Zertifikat B2?

Bij voorbaat dank,

E.G.
 
Hey,

Het schijnt een hele goede opleiding te zijn(althans hier in Rotterdam, lijkt mij ook in de rest van de vestigingen). Vriend van mij heeft daar zijn certificaat gehaald, ik ben zelf ook langs geweest maar de tijden van de lessen kwamen mij niet uit. Ben je al langs geweest voor een info brochure ?

Greetz
 
Hoi Q10,

het enige dat ik nu over Goethe Institut weet is wat er op hun website staat. Ik was benieuwd of de overgang van VWO Duits met een cursus bij het Goethe Institut toereikend is om een B2 certificaat te halen.

En mocht ik een cursus aanvangen dan zal ik dat in Duitsland doen. Makes a bit more sense.

Anyhow, bedankt voor de input.

E.G.

p.s. hoe staat het met de BU voorbereidingen?
 
Hola El Guiri,

Ja die vriend van mij had bij mij in de klas gezeten(vwo), hij heeft wel ff aan moeten poten aangezien wij de laatste 3 jaar alleen maar teksten hebben gehad bij Duits en totaal geen grammatica/vocabulair meer maar het is zeker te doen met VWO Duits. Ik zelf zit volgens mij op b1 niveau(niet officieel) d.m.v. zelfstudie met studie boeken maar het instituut is altijd beter of course!

Creo que bueno manana me voy al Alemania por un Seminar en Topilots! ^^

Buen suerte ;)
 
Last edited:
Vorige maand twee weken bij Goethe Institut Bonn gezeten. Kan je het sterk aanraden, Kwaliteit van het onderwijs is erg goed en de prijs is niet slecht. B2 level is voor mij helaas nog niet gelukt, omdat twee weken gewoon niet genoeg is. B2 is gewoon bijna native speaker niveau.
 
@Q10; bedankt voor de info, ik ga eerst maar proberen het B1 certificaat te halen.
Alles Gute beim Seminar.

@First Choice;Mag ik vragen waarom in Cologne /Bonn ipv FRA?

Ik ga ze dinsdag gelijk even bellen.

Saludos,

EG
 
Back
Top