Goed nieuws vandaag

Kwam ik tegen op facebook.

De KLM verwacht de komende jaren grote aantallen verkeersvliegers aan te nemen. De KLM Flight Academy is preferred supplier van de KLM dus de KLM rekruteert deze verkeersvliegers bij voorkeur onder de afgestudeerden van de KLM Flight Academy.
Vanaf 1 januari 2014 zijn al ca. 85 afgestudeerden begonnen bij de KLM en hebben ca. 25 afgestudeerden een startdatum ontvangen die ligt in mei of juni van dit jaar. Zoals het zich laat aanzien hebben eind 2016 al onze afgestudeerden een baan gevonden of gesolliciteerd bij de KLM.
De opleiding aan de KLM Flight Academy duurt ca. 22 maanden. Om de kwantitatieve en kwalitatieve behoefte van de KLM aan verkeersvliegers ook na 2016 zeker te stellen zoekt de KLM Flight Academy per direct getalenteerde aspirant verkeersvliegers om op te leiden. Deze opleidingen beginnen al in de tweede helft van dit jaar.
De KLM Flight Academy kent een streng selectieproces. De eisen om te worden toegelaten tot dit selectieproces en alle overige zaken van belang zijn hier te vinden: http://pilootworden.nl/opleiding/toelatingseisen
Ook HBO en WO studenten wier huidige studie hen niet datgene biedt wat zij ervan verwachtten en die alsnog een switch willen maken zijn welkom om deel te nemen aan het selectieproces.

Wat denken jullie?

Ben wel benieuwd of dit de bufferlijst betreft [t/m 2010] of de lijst van alle afgestudeerden, zoals het artikel daadwerkelijk beweert [t/m heden]
 
De Bufferlijst gaat momenteel hard, en door de crisis heeft de KLS ook een paar jaren gekend met zeer weinig aanwas en opleiding. Bijvoorbeeld 2013 toen er ongeveer 15/20 studenten met de opleiding zijn begonnen.

Met 65/75 pensioneringen per jaar bij de KLM, zul je ongeveer inzichtelijk hebben hoeveel de KLS gemiddeld jaarlijks moet opleiden, en dat ze de afgelopen jaren ver onder dit getal zaten.

De huidige bufferlijsters die in dienst treden hebben 3,5 gewacht. Maar ik verwacht dat dit snel terug gaat lopen tot max 1,5 jaar. Officieel staat er nog niets vast, maar ik verwacht dat de "niet-bufferlijsters" van 2010+ gewoon gaan aansluiten voor een baantje bij de KLM. En als die golf nog even doorloopt, dan kan er zelfs weer een situatie ontstaan waarbij de pool met KLS-ers gaat opdrogen...

Ik denk dat je van alle Nederlandse vliegscholen momenteel de beste perspectieven in huis haalt met de KLS.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Goed dat de KLS minder studenten is gaan opleiden tijdens de crisis. Tijdens de opendag gaf de voorlichter ook 'eerlijk' advies over de arbeidsmarkt, dat het moeilijk te voorspellen wat de markt gaat doen, en dat er veel werklozen zijn.

Ik heb trouwends van betrouwbare bronnen vernomen dat de bufferlijst er helemaal uit gaat bij de KLM.
 
Hmm, dit zal een hoop mensen wel weer aan het twijfelen zetten. Mij wel in ieder geval, zeker nadat een aantal mensen me wezen op dit bericht. Toch denk ik niet dat het heel verstandig is om te doen, althans dat denk ik. Zelf zou ik pas volgend jaar augustus mogen beginnen omdat ik dan pas 18 ben. Tegen die tijd zullen er wel een tal andere studenten zijn en mijn kansen al weer aardig gezakt. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik het helemaal verkeerd zie. Afijn, ik zal nog eens goed nadenken en het een en ander uitzoeken.
 
Overweeg je om je diep in de schulden te steken voor een onzekere toekomst als piloot? Gebruik dan dit rekentooltje van de New York Times. Vul het leenbedrag, de looptijd van de lening (meestal 20 jaar) en het rentepercentage van je lening in (tussen 6% en 7%, informeer bij de bank) en je krijgt een helder beeld van wat je te wachten staat.
http://www.nytimes.com/interactive/2...mid=tw-nytimes
En dan in aanmerking nemend dat je direct zo'n riant salaris hebt dat de afbetaling van je schuld maar 20% is van je netto loon. Of dat je sowieso ooit 20% van je netto loon over zal houden als je ook een leven op te bouwen hebt en misschien wel eens voor je veertigste levensjaar zou willen trouwen en een gezin stichten...
 
Toevallig, de eindexamens zijn weer begonnen...

de KLS heeft volgens de VNV (bron: VNV / wordpiloot.nl )
nog 300+ wachtlijsters, tel daarbij het aantal studenten in opleiding (+/- 75?), haal daar vervolgens de 85 nieuw aangenomen kandidaten bij KLM af...hee, toevallig, blijven er nog ca. 300 over...

Aannames voor de toekomst: KLM gaat personeel nog kostenbewuster maken (bron: luchtvaartnieuws.nl ) Ik zou zeggen: meer werk door minder mensen...na bemiddeling van de VNV: meer werk door dezelfde hoeveelheid mensen. Eindresultaat...niet zoveel nieuwe banen als de KLS doet vermoeden.

Just my two cents...
 
de KLS heeft volgens de VNV (bron: VNV / wordpiloot.nl )
nog 300+ wachtlijsters, tel daarbij het aantal studenten in opleiding (+/- 75?), haal daar vervolgens de 85 nieuw aangenomen kandidaten bij KLM af...hee, toevallig, blijven er nog ca. 300 over...

je hele rekensom is niet actueel, de cijfers die jij gebruikt zijn van december 2013 en er is wel wat gebeurd de laatste maanden
 
Moah. Wat gebeurd? Wat is er gebeurd dan?

Genoeg om er voor te zorgen dat er op dit moment zo'n 70 man op de lijst staan die nog geen startdatum hebben bij KLM. Dit is weliswaar exclusief het lijstje mensen die vanaf 2010 begonnen zijn, lees zo'n 45-60 per jaar, waarvan sommige ook elders al een baan hebben. Kom je netto dus ongeveer op de helft uit
 
Genoeg om er voor te zorgen dat er op dit moment zo'n 70 man op de lijst staan die nog geen startdatum hebben bij KLM. Dit is weliswaar exclusief het lijstje mensen die vanaf 2010 begonnen zijn, lees zo'n 45-60 per jaar, waarvan sommige ook elders al een baan hebben. Kom je netto dus ongeveer op de helft uit

Ik heb de cijfers recent opgevraagd. 125 bufferlijst waarvan er 50 binnen 3 maanden starten bij de KLM. Het aantal studenten dat niet op de bufferlijst is gekomen en wel al is afgestudeerd bedraagt circa 100 man. Hiervan vliegt 75% op dit moment, weliswaar grotendeels met een tijdelijk seizoenscontract, maar is wel uren aan het maken.

Zodra de KLM de bufferlijst heeft weggewerkt vraagt het dossiers van afgestudeerde KLSers indien ze nieuwe vliegers nodig hebben. Die dossiers worden gegeven door de KLS op volgorde van afstuderen, en is inclusief de mensen die nu al tijdelijk ergens vliegen. De KLM heeft het recht om naast de COVA ook die mensen een grading te laten doen en überhaupt geen verplichting om ze op sollicitatie te laten komen.
 
... en überhaupt geen verplichting om ze op sollicitatie te laten komen

Genoeg om er voor te zorgen dat er op dit moment zo'n 70 man op de lijst staan die nog geen startdatum hebben bij KLM. Dit is weliswaar exclusief het lijstje mensen die vanaf 2010 begonnen zijn, lees zo'n 45-60 per jaar, waarvan sommige ook elders al een baan hebben. Kom je netto dus ongeveer op de helft uit

Ik heb de cijfers recent opgevraagd. 125 bufferlijst waarvan er 50 binnen 3 maanden starten bij de KLM. Het aantal studenten dat niet op de bufferlijst is gekomen en wel al is afgestudeerd bedraagt circa 100 man. Hiervan vliegt 75% op dit moment, weliswaar grotendeels met een tijdelijk seizoenscontract, maar is wel uren aan het maken.

--> over drie maanden:
125 (bufferlijst) minus 50 (starten over drie maanden) = 75 plus 100 (niet op bufferlijst) minus 75 (seizoencontract) plus 50 (tussen 45 en 60 gestart in 2010) plus 50 (tussen 45 en 60 gestart in 2011) plus 50 (tussen 45 en 60 gestart in 2012) plus 50 (tussen 45 en 60 gestart in 2013) =...300

Er is inderdaad veel veranderd sinds december 2013...:eek:fftopic:

bron KLS?:blabla:
 
oke duidelijk vliegplannetje je wil gewoon je gelijk ook al zit je ernaast, grappig dat je onderschrift 'let's talk about facts' is...

Moah. Wat gebeurd? Wat is er gebeurd dan?

Er zijn behoorlijk wat mensen opgeroepen vanaf de bufferlijst in de eerste maanden van dit jaar, dus is het totaal aantal afgestudeerden zonder baan van de KLS een stuk lager inmiddels gelukkig
 
Ik geloof dat vliegplannetje twee keer dezelfde mensen rekent. "= 75 + 100 (niet op bufferlijst)". Welke mensen zijn dat dan? De mensen die na 2010 begonnen zijn? En je daarna nog een keer meerekent?
 
Berekeningen kloppen toch niet helemaal. Blijkt nog een groep te zijn die 5/6 jaar geleden selectie heeft gedaan, oud-luchtmachters en andere vrije markters oa, die nadat de bufferlijst leeg is gevraagd zullen worden of ze nog belangstelling hebben. Daarna zullen ze weer bij de KLS aankloppen voor dossiers.
 
Gestart in 2010, 2011 en 2012 moet je niet meenemen in de berekening. Die zitten immers al in de 100 waarvan nu het grootste deel (tijdelijk) werk heeft.

Cijfer is simpelweg 75 bufferlijst, plus 100 die al afgestudeerd zijn. Daar komt nog de uitstroom bij van klassen die bezig zijn, maar gaan ook waar aannames van af. Of die 175 gaat krimpen of groeien is dus nog even afwachten de komende twee jaar. De 300 op de VNV site is in ieder geval achterhaald.
 
Back
Top