Gelijktijdig solliciteren KLu/KL

ch_glider

New member
Misschien niet helemaal op z'n plaats hier omdat het hier over de KLu gaat en niet over de KL.

Is het mogelijk om/zijn er mensen die gelijktijdig solliciteren bij de KLu en de KL? Moet je dat ook twee keer komen opdraven voor bijvoorbeeld de PO? Komen deze gegevens niet in strijd omdat ze misschien in één database terecht komen? Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
 
Beste glider

Ik ben momenteel ook bezig met de selecties voor beide opleidingen.

Ik heb hier tot nog toe geen problemen mee ondervonden en ga nu komende maandag mijn GVSS doen voor de KLu. En heb 19 november mijn GVSS voor de KLS.

Ik zou me hier geen zorgen over maken, want als jij niet kunt een bepaalde datum, dan is dat wel te verschuiven, als je het vroegtijdig aangeeft.

En de PO's komen niet in 1 grote database, want de KLu verstrekt geen gegevens aan de KLS zolang jij nog in de selectie zit. Alleen bij de GVSS werkt dit anders. Hier kun je de gegevens van de KLu (als je bent afgevallen) meenenmen naar de KLS, maar dan moet je daar altijd alsnog de GVSS doen.

Mijn motivatie om beide selecties tegelijk te doen is: Omdat ik in het laatste jaar van de middelbare school zit en de selecties vrij lang lopen, voordat je weet of je echt bent aangenomen. Wil ik als ik niet wordt aangenomen nog wel genoeg tijd hebben om een andere opleiding te kiezen.

Ik hoop je hierbij vooralsnog voldoende te hebben geinformeerd.
 
Ha Joost,

Bedankt voor de info maar dit is niet de info die ik zoek. Ik doelde nl. op het gelijktijdig solliciteren bij de KLu en de KL (Koninklijke Landmacht). Ik geef toe, KL en KLS lijken in letters op elkaar maar toch verschillen ze behoorlijk!

Desalniettemin, bedankt voor je info/tijd!
 
Mijn tip: pak maandag de telefoon, bel zowel KL voorlichting als Klu voorlichting, en gij zult weten (daar zitten deze mannen en vrouwen namelijk voor). Voor vrijstelling van bepaalde keuringen geef ik je weinig kans, dit omdat de keuringen M.u.v medisch volledig los van elkaar lopen. Klu test PO1, PO2- op CLM te soesterberg, en uit mijn hoofd doet de KL dit zowel in andere vorm en ook op een andere locatie te Amsterdam. maar vraag hier ook naar de mogenlijkheden van.

Tel nr KL voorlichting: 0800-0124
Tel nr Klu voorlichting: 0800-0016

Succes met je solicitatie.
 
Hahaa

Ik dacht hij is waarschijnlijk de S vergeten :p

Maargoed hier kan ik je niet bij helpen

Groetjes,
Joost
 
hé ch_glider,
grappig dat je dit vraagt, ik zat namelijk precies met hetzelfde 'probleem'. heb het tijdens de survivaldagen van de landmacht aan het hoofd van banenwinkel gevraagd. zijn antwoord was dat het wel kon, maar dat op het moment dat je aangenomen wordt bij het ene onderdeel je sollicitatie procedure bij het andere deel wordt stopgezet. Dit vertelde hij uit eigen ervaring, alleen had hij tegelijk gesolliciteerd in technische richting bij KL en KLu.
 
Ze komen er sowieso achter, want op het sollicitatieformulier vragen ze of je al eerder (bij de KLS) GVSS hebt gedaan. Maar ik vraag me af of ik nu de GVSS opnieuw moet doen of ze de resultaten van de KLS gebruiken?? Voor de GVSS van de Kls was ik wel door, maar de Klu hanteert andere marge's toch? Dus wat denken jullie??
 
Last edited:
Ik weet niet hoe goed je het GVSS van de KLS gevlogen hebt. Ik kan me haast niet voorstellen dat de luchtmacht je afkeurt op het GVSS van de KLS. Het lijkt me dat ze zelf willen weten wat voor 'vlees ze in de kuip hebben'....
 
Last edited:
De kls marges zijn soepeler als die van de KLu.
Laatst zat een jongen bij de intake GVSS en die had bij de KLS voldoende gescoord alleen hij mocht na de voorlichting alweer naar huis omdat het onvoldoende was voor de KLu.

Dus bel het CML even en leg je situatie uit!

succes!
 
De kls marges zijn soepeler als die van de KLu.
Laatst zat een jongen bij de intake GVSS en die had bij de KLS voldoende gescoord alleen hij mocht na de voorlichting alweer naar huis omdat het onvoldoende was voor de KLu.

Dus bel het CML even en leg je situatie uit!

succes!

Dus deze jongen is door de luchtmacht afgekeurd op het GVSS van de KLS
 
Beste mensen,

Ik heb inmiddels mijn eerste uitnodiging ontvangen van de KLu voor PO1.
Wil dit zeggen dat ik aan het selectietraject mag deelnemen, ondanks het feit dat ik (voor de KLu gehanteerde marges) onvoldoende heb gescoord tijdens de gvss bij de KLS ( voor de KLS net voldoende).. Of krijg ik het pas, mocht ik PO1 doorkomen, bij de GVSS te horen. Dit lijkt mij overigens niet echt logisch. Alias vertelde dat een jongen na de voorlichting naar huis werd gestuurd. Wellicht kan jij wat meer vertellen. Alvast bedankt!
 
Je mag sowieso naar PO-1 anders nodigen ze je niet uit.
Lijkt me alleen sterk dat je door mag naar de GVSS als je onvoldoende hebt gescoord bij de KLS, want de KLu eis is hoger... Toch succes ;)
 
Hey Uncle,

Volgens mij begreep je mij verkeerd. Ik heb voor de KLS eis voldoende gescoord, maar ik denk niet dat ik voor de KLu eis voldoende heb gescoord. Het zou toch helemaal geen zin hebben om iemand uit te nodigen voor PO1 om hem vervolgens te vertellen, indien hij door is, dat hij niet mag deelnemen aan de GVSS..Welke logica zit hier dan achter??
 
Luchtmacht en logica gaan niet samen. Gewoon lekker je selecties doen en je hoort vanzelf of het goed is.
 
Sorry Pilot-Sam las "niet gehaald" ipv "net gehaald".
Maar ben het eens met Boer, gewoon gaan en je merkt het vanzelf.
 
Back
Top