Gehaald !

FlyEye

New member
Ik heb het gehaald, mijn Multi - enigine, naast m'n CPL/IR.

Net vandaag, na elke dag 2 tot 3 vluchtjes op de PA44-180.

Totaal 13.2 uur , bij ATP. Zit aardig stuk nu, maar met een grijns op m'n gezicht die nog wel even blijft. :grijns:

O ja, de TSA dingen met vingerafdrukken waren in orde, geen visum of andere toestandjes nodig. De vliegschool die dat wel nodig vond, doet meestal een maand over hetzelfde resultaat, of niet, en voor pakweg 3x het bedrag. Die school vertelde ook JAA te doen, maar een JAA examiner is hier al enkele jaren niet meer te vinden.

Geeft weer even wat motivatie om in NL de ATPL theorie te gaan doen.

Tipje; Zag hier ook nog een advertentie voor vliegen als Co- op een Metro. 'Kost maar $ 70 per uur'.

Morgen nog even als pax mee in een SR22, ook leuk altijd ;)

Wat een geweldig land hier.

Groetjes uit het land van onze grote broer.

S.
 
Congrats amigo!

big brother (vs) is trots op haar kleine nederlandse neefje ! ;)

vraagje: moet je nogsteeds een VMC en drag demo doen tijdens je multi? of heeft de FAA dat weggehaald uit haar PTS ?

Ik zit ook in multi kisten (sim) te oefenen want mag binnenkort weer een grading doen ! arggg

re key lime :

(1) Don't pay for time
(2) Het is behoorlijk 'zwaar' vliegen in de rockies, plus dat je captains niet al te blij zijn met mensen met 250 uur piloten die (met alle respect) nog niet veel gezien hebben. Komt dus te vaak voor dat ze zowel als captain en als cfi moeten optreden.. Ask Metro, die heeft wel een paar mooie verhalen over vliegen met PFT wonderboys. En do a search bij de NTSB..

lees het verhaal maar van de SIC die met de metro van de baan afschoot in Denver, volledig onder het ijs met de RVR below minima terwijl de PIC aan het slapen was on short final (you just might be fr8trash if.... ;) )

Kun je blijven werken hier in de VS? (who cares, solliciteer gewoon :grijns: oeps, did I just say that? zorg dat je een SSN krijgt.) ga je CFI en II halen, en ga les geven, en vervolgens vracht vliegen!! banen zat op het moment hier zoals je links en rechts denk ik wel gemerkt hebt..

Kom net terug van Skywest in Saltlake city en zit volgende week weer in Memphis (ben je thuis Abaco-air? kan altijd weer een lekkere boterham met hageslag gebruiken!)

Enjoy !
FD
 
SR20 (wat een mooie kist ;) ),

gefeliciteerd!!!
Ik neem aan dat je een FAA CPL/IR & ME hebt? :duh:
Hoe lang ben je daar mee bezig geweest? Ik zit er namelijk over te denken om ook mijn FAA papieren te gaan halen om daarna de JAA ATPL theorie te gaan doen...
Als je nog adviezen en tips hebt dan hoor ik het graag!!
(ook van anderen natuurlijk ;) )

6477
 
Bedankt voor alle felicitaties

@FD

big brother (vs) is trots op haar kleine nederlandse neefje !

Ik bloos !

-------------------------------------------------------------------------------
vraagje: moet je nogsteeds een VMC en drag demo doen tijdens je multi? of heeft de FAA dat weggehaald uit haar PTS ?
--------------------------------------------------------------------------------

Nog steed Vmc drag demo

---------------------------------------------------------------------------------
re key lime :

(1) Don't pay for time
(2) Het is behoorlijk 'zwaar' vliegen in de rockies, plus dat je captains niet al te blij zijn met mensen met 250 uur piloten die (met alle respect) nog niet veel gezien hebben. Komt dus te vaak voor dat ze zowel als captain en als cfi moeten optreden.. Ask Metro, die heeft wel een paar mooie verhalen over vliegen met PFT wonderboys. En do a search bij de NTSB..
----------------------------------------------------------------------------------

Wat tijd kopen zou voor mij handig zijn om te kwalificeren om straks op iemand anders z'n VLJ te kunnen gaan vliegen. Heb ik dan wel 1000+ uren voor nodig en natuurlijk liefst multi/retract/ turbine. Heb nu nog maar 500+ uur, het meeste trans Europe met de SR20 dus nog niet zoveel gezien.

Was maar een weekje in Long Beach voor de multi..... Cadeautje om de JAA ATPL theorie wat aantrekkeliker te maken. (Doe Orbit dl)

Heb een redelijk betaalde carriere, maar een deeltijdbaan als F/O lijkt me wel wat, maar voornamelijk 'will fly for fun' en niet om ergens in in het ijs te verdwijnen
:rolleyes:

ga je CFI en II halen, en ga les geven

ATP heeft een twee weken cursus CFI/CFII/MEII en dat lijkt me wel wat (schijn je ook lekker gebroken van terug te komen), kan ik in elk geval als ik rechts zit te slapen, ook uren loggen ;)

@6477ident

Klopt, 5 weken voor PPL (was wel al 2 jaar met les in NL bezig en wat ULM ervaring), 10 dagen IR en CPL (AmericanFlyers) en nu in één week MEL bij ATP ( www.allatps.com )

Die 10 dagen CPL/IR had ik helemaal voorbereid met Gleim boeken en testprep software en Sporty DVD's.

Een ander advies, laat de UK flightschools in de VS links liggen. Meestal ben je voor JAA training na aftrek van visum kosten en de extra uren, net zo duur uit als hier.

S.
 
SR20FlyEye said:
...

Een ander advies, laat de UK flightschools in de VS links liggen. Meestal ben je voor JAA training na aftrek van visum kosten en de extra uren, net zo duur uit als hier.

S.

Ik weet niet of ik het daarmee eens ben, want ik ga komende zomer dan naar amerika, maar alle kosten tot nu bedragen bij elkaar ongeveer 8000 euro. Voor dit geld gaat het niet lukken om in Nederland mijn PPL te halen. Maar ik kan het mis hebben, en dat er naast onderdak, visum, levensonderhoud, extra uren nog meer kosten bij komen.
 
De vliegschool naast ATP in KLGB (Long Beach Californië (pm me voor de naam)) beloofd ook JAA training en was twee-en-een-half maal zo duur voor de multi. Doen ze dan ook minstens 3 weken over met een hogere failure rate.

De enige JAA examiner die er was is overigens aan de westkust al meer dan enkele jaren niet meer gezien, dus hoe ze die JAA training regelen, denk iets van afmaken in de UK. :rolleyes:

Suc6,

S.
 
Last edited:
Er zijn iig twee examinatoren (UK-CAA) waarvan ik zeker weet dat ze in FL zijn, maar deze kunnen alleen PPL examens afnemen. Een examinator die wel CPL examens kan afnemen heeft een combobaan, en is af en toe in de UK, en af en toe in de US. Je moet hem minstens een maandje of 3, 4 vantevoren boeken. Waarschijnlijk komt er eind van het jaar weer een full-time JAA CPL examinator in FL.
 
AH...er is wel een JAA CPL examinator in Florida.
Hij is "free-floating" dwz hij werkt niet voor een bepaalde school maar neemt examens af waar het nodig is.
Aardige vent trouwens...ken hem van een tijdje geleden.
 
SR -

Ik las je post van 22-6 nu pas. Als je serieus van plan bent naar keylime te gaan voor het f/o uren programma stuur me dan een PM.

Ik heb daar even als captain gezeten en het is GEEN aanrader.

Tevens kun je bij Metrodriver terecht die heeft de zelefde soort verhalen.

FD
 
Last edited:
Back
Top