Geef je pilotenleven een cijfer

Geef je pilotenleven een cijfer

  • Was ik maar wat anders gaan doen!

    Votes: 11 9.2%
  • 2

    Votes: 1 0.8%
  • 3

    Votes: 5 4.2%
  • 4

    Votes: 4 3.3%
  • 5

    Votes: 6 5.0%
  • 6

    Votes: 7 5.8%
  • 7

    Votes: 16 13.3%
  • 8

    Votes: 31 25.8%
  • 9

    Votes: 13 10.8%
  • Leukste baan op aarde, zou niet anders willen!

    Votes: 26 21.7%

  • Total voters
    120
E

Engine

Guest
Hallo piloten,

Ik ben erg benieuwd naar hoe tevreden jullie zijn bij jullie huidige werkgever. Ik heb dan ook een poll gemaakt, zodat jullie je piloten leven kunnen beoordelen.

ER IS IETS MIS GEGAAN MET DEZE POLL! Ik kon nergens vinden hoe ik de poll kon editen dus heb ik het zo gedaan. De beoordelingen zijn als volgt:

1 Was ik maar wat anders gaan doen!
2
3
4
5
6
7
8
9
10 Leukste baan op aarde, zou niet anders willen!
 
Last edited:
Ps: mensen die geen piloot zijn maar de resultaten willen zien, rechtsonder klik je op bekijk resultaten. Zomaar wat stemmen is naar, ik bedoel nu staat 50% op cijfer een 1

Interessante poll!
 
Ps: mensen die geen piloot zijn maar de resultaten willen zien, rechtsonder klik je op bekijk resultaten. Zomaar wat stemmen is naar, ik bedoel nu staat 50% op cijfer een 1

Interessante poll!

Ben bang dat er toch maar weer veel van de wannabe's gaan stemmen..
 
En dat gebeurt dan ook. Jammer. Om die reden zal ik de poll verplaatsen naar Beroepspiloten en na poll-sluiting later weer terugplaatsen.
 
Ik ben benieuwd naar de mensen die voor het cijfer 3 of 4 hebben gestemd. Je vindt het allemaal kut, maar niet extreem kut. Wat maakt het ene pilotenleven kut, en het andere extreem kut?

De uitzonderingen daar gelaten, goed te zien dat de meeste mensen tevreden zijn met hun baan.
 
Ik ben benieuwd naar de mensen die voor het cijfer 3 of 4 hebben gestemd. Je vindt het allemaal kut, maar niet extreem kut. Wat maakt het ene pilotenleven kut, en het andere extreem kut?

Je kan het vliegen zelf een dikke 10 geven maar ik ben benieuwd hoe jij 90 uur per maand vliegen voor 1200eetjes per maand zou willen raten? We vliegen niet allemaal blauw (of geel) hoor.
 
Je kan het vliegen zelf een dikke 10 geven maar ik ben benieuwd hoe jij 90 uur per maand vliegen voor 1200eetjes per maand zou willen raten? We vliegen niet allemaal blauw (of geel) hoor.

I hate to say this but......Told you so!!!!

Dit geld misschien niet voor jou persoonlijk maar er zijn wel zo veel waarschuwingen gegeven op het wannabee forum over onderbetaling en andere boevenpraktijken dat ik moeite heb om het nog zielig te vinden.

Ik geef het zelf een 8. Nog steeds de beste baan op aarde (voor mij dan) maar een paar puntjes aftrek voor het commuten.
 
I hate to say this but......Told you so!!!!

Dit geld misschien niet voor jou persoonlijk maar er zijn wel zo veel waarschuwingen gegeven op het wannabee forum over onderbetaling en andere boevenpraktijken dat ik moeite heb om het nog zielig te vinden.

Helemaal mee eens. Dat is precies mijn bedoeling geweest met deze post. Om potentiële studenten te waarschuwen die roze bril niet eens aan te schaffen en met een goed GEZOND verstand naar de voorlichtingpraatjes van vliegscholen te luisteren. Ik voorzie namelijk dat in de loop van het jaar dat er weer gouden bergen beloofd gaan worden. En helaas zullen er wel nog veel meer intrappen.
 
@ Q-nim: 4* het K-woord in 1 posting, ongecencureerd en wel, maatschappelijke verharding?
@ BMJ: Geel vliegen, ik hoop dat je het niet over die K-club hebt waar ik werk.

Moeilijk een cijfer te geven. Als de throttles naar voren gaan een 8, als je op kerstavond een Airport Standby uitzit... vul maar in.
 
Q nimbus
Je wilt weten waarom ik 3 heb gegeven???

Shitty pay, geen sociaal leven meer, weinig perspectief in de sector. Bij bezuigingen, rarara wie is is het eerste slachtoffer dat mag inleveren?? Telkens als ik denk, laat ik dan maar bij een andere maatschappij solliciteren, stoot ik telkens op: "je moet duits kennen", "sorry je moet die bepaalde type hebben"," sorry u bent niet de geschikte kandidaat want u heeft gefaald op onze psycho testen. Moet ik nog doorgaan.? En dat terwijl bijna ieder ander een normaal, sociaal en rijkelijk leven heeft. Toch nog een 3 gegeven voor het vliegen ansich, maar het leven daarond 'zuigt'.
 
Q nimbus
Je wilt weten waarom ik 3 heb gegeven???

Shitty pay, geen sociaal leven meer, weinig perspectief in de sector. Bij bezuigingen, rarara wie is is het eerste slachtoffer dat mag inleveren?? Telkens als ik denk, laat ik dan maar bij een andere maatschappij solliciteren, stoot ik telkens op: "je moet duits kennen", "sorry je moet die bepaalde type hebben"," sorry u bent niet de geschikte kandidaat want u heeft gefaald op onze psycho testen. Moet ik nog doorgaan.? En dat terwijl bijna ieder ander een normaal, sociaal en rijkelijk leven heeft. Toch nog een 3 gegeven voor het vliegen ansich, maar het leven daarond 'zuigt'.

Als je d.m.v. duits leren je 3 kan omzetten in een 8 is het misschien weleens de moeite waard..
 
Nou, zelfs MET Duits, kom ik niet hoger als een mager 6je!
Vliegen ansich, okay, 8! Maar de weg ernaartoe is erg hobbelig en vaak is er geen garantie voor de toekomst!
Het volgende treft heeeeeeel veel collegas.
De een na de andere crisis komt voorbij en dan is de luchtvaart de eerste die meestal de geldkraan dicht draait. Ja maar hallo, ik moet nog een paar kindermondjes voeden, mn hypotheek betalen, mn opleiding terugbetalen! Waarom wordt ik nu op non-actief gezet? Hoelang? Moet ik nu mn huis verkopen?
antw: ja maar je had ook kunnen huren! Eigen schuld dikke bult! Jij wilde een huis van 3,5 ton! En jij wilde piloot worden!!! Dat wist je toch allemaal van toevoren?
Lichamelijk is het me allemaal ook wel een beetje tegen gevallen. Vooral naarmate je ouder wordt. Veel ziek, zwak en misselijk op de korte afstanden. Geen sociaal leven en jetlag op de lange afstanden. Ruzie thuis vanwege mijn "slechte bui" volgens mijn (bijna ex-)vrouw terwijl ik alleen maar moe ben en rust wil! En zo kan ik nog wel effe doorgaan!
Als je dit allemaal afzet tegen de steeds slechter (in verhouding) wordende vergoeding, en de schofterige plannen om de werk en rust tijden voor piloten verder te versoberen, dan moet je wel een enorm bord voor je kop hebben om dit nog te willen!
Ohja, en ik zit bij een major...en denk maar niet dat het bij niet-majors beter is.
Waarom gaat ome hector dan niets anders doen? Heel simpel, ik kan niks anders!
 
@ Q-nim: 4* het K-woord in 1 posting, ongecencureerd en wel, maatschappelijke verharding?
@ BMJ: Geel vliegen, ik hoop dat je het niet over die K-club hebt waar ik werk.

Moeilijk een cijfer te geven. Als de throttles naar voren gaan een 8, als je op kerstavond een Airport Standby uitzit... vul maar in.

Valt me op dat "sociaal leven" steeds vaker genoemd wordt. Wil ik ook wel een cijfer geven maar dat is me te confronterend. Prik ik mijn eigen ballon kapot, ofwel: Ignorance is Bliss.

Ik heb heeel lang geleden als part-timer bij de grootste peperkoek fabriekant ter wereld gewerkt en daar werd ik met heel veel meer respect behandeld dan nu het geval is. Wederom, geen beoordeling.

@Hector, val nu van mijn stoel af. "Vlieg bij een Major, denk maar niet dat het bij de niet Majors beter is". Nooit gedacht dit ooit te lezen
 
Okay sjeik, ik zal het iets nuanceren. Major of geen major, het goedoe rond privesituatie (vrije tijd, familie etc) blijft hetzelfde. Hoe je vrouw erop reageerd als je er niet kunt zijn, heeft niets te maken met het bedrijf waar je vliegt.
 
Hier heb ik ook wel een mening over Hector. Ik denk dat iedere vrouw het begrijpt als je 'een keertje' er niet bent, met de verjaardag van je zoon, dochter, oma, whatever. Echter, als je er voor de 5e keer op rij NIET bent, omdat je toch nog even die vlucht moest doen, of omdat die klere dispatcher zijn passagiers niet op tijd bij de gate kon krijgen, of omdat je simulator ECHT niet op een andere dag kon worden ingepland... Dan wordt zelfs de meest geduldige vrouw een beetje kribbig. EN TERECHT. Verder eens met eerder genoemde argumenten.
 
Back
Top