Garantiefonds/ Alle Vliegscholen die dat hebben...

Strut

New member
Dames en heren...

Ik zie net dat er weer een nieuwe instelling / Broker in Nederland opduikt...

Orbit.

Nou weet ik dat ze grondschool en sim trainingen geven.
Maar nu hebben ze een contract met Flight training Jerez.
En bieden ze een volledig pakket aan.
Wat ze net als alle andere scholen zeggen is dat de baankans na het voltooien
van de opleiding groot is ''uitstekende vooruitzichten op een baan als verkeersvlieger bij voornoemde maatschappijen middels de partner programma’s''

Ik weet het niet maar volgens mij is de markt aardig verzadigd en neemt haast niemand meer aan. Voor mensen met ervaring is het al moeilijk om te switchen.
Daarom begrijp ik ook niet WAAROM DE ABN AMRO IN ZEE GAAT MET DEZE INSTELLINGEN... Je krijgt namelijk een volledige financiering. Ik snap dat ze geld ruiken maar momenteel vind je gewoon geen baan. Waardoor je meer en meer moet gaan lenen.. En 80 % van de airlines waar ze aan ''leveren'' moet je een type rating gaan betalen... De afgestudeerde leerlingen komen hierdoor alleen maar in de financiele problemen.. De abn begrijpt dit toch ook wel.. Zonder garantie fonds verkopen ze gewoon het ouderlijk huis. Maar nu ?? Weet iemand hoe dat in elkaar steekt???

Cheers
 
Heel goed punt Strut. Ik verbaas me daar ook over. Aan de andere kant:

Als je een 25 jarige een lening geeft van rond de 100 000 - 150 000 euro Dan heeft deze persoon ongeveer 40 jaar de tijd om dit af te lossen (tot pensioen). Zelfs als je ongeschoold werk gaat doen moet dat nog wel lukken. Het interesseert de bank dus helemaal niet hoe ze het terug gaan betalen, als het maar terug komt. En dat je geen leven hebt omdat je helemaal krom moet liggen, dat interesseert ze niets.

Waar ik de banken ook van verdenk is dat de manager een lening verstrekt en de provisie opstrijkt. Tegen de tijd dat het een probleem wordt en de kandidaat verkeersvlieger in de betalingsproblemen komt, dan zit diegene die de lening verstrekt heeft al weer op een andere positie en laat de chaos achter voor zijn opvolger. Ik heb dit al zo vaak gezien in het bedrijfsleven.

Al die kredieten die de ABN verleend, ik denk dat dit in tranen gaat eindigen. Ik ken namelijk een aantal vliegers met een paar duizend uur die al maanden thuis zitten. Zelfs geen interview helemaal niets. Gelukkig kan de ABN altijd bij Wouter Bos aankloppen en dan kunnen we allemaal meebetalen aan het wanbeleid.
 
Persoon A wil graag vliegen , de bank verstrekt hem/haar een lening. Hij blij, zij blij. Wordt hier nu de verantwoordelijkheid bij de banken gelegd welke school men gaat kiezen???? Ik mis hier toch echt de term eigen verantwoordelijkheid in deze discussie. Je moet namenlijk niets , totdat je ervoor gekozen hebt, dan moet je gewoon terug betalen. Dat moet de rest van Nederland ook.

Groeten Columbus
 
Back
Top