Fliegen aus dem freien Tag

Robin200

New member
BITTE TAGESTOUR AM 14.SEP - SORRY NO RE12AVLBL

Dat kreeg ik gisteren voor de tigste keer dit jaar voor mijn kiezen. Geen acars. Geen telefoontje.
Deze änderung werd om 17:19 bedacht op de 13e.

Mijn vraag aan Bumperking: kan dit zomaar? Ik bedoel moet er niet ook eerst de STBY´s ingezet worden?
 
Je kan Einsatz bellen en mededelen dat je dit graag 72h vantevoren had willen horen, en dat je je derhalve beroept op de EU-Ops. Je wil best graag vliegen, maar je je privéleven heb je dit keer al gepland, en je kan de boel op zo korte termijn niet omgooien, daarvoor dienen immers standby's.

We hebben een brief gekregen van de Bundesminister für Verkehr, en die bevestigt deze Sichtweise. We gaan hier ook een Einigungsstelle mee in.

Op zich houdt LH zich duidelijk niet aan deze regeling; je bent zegmaar niet de enige. De wielen draaien weer eens langzaam totdat we een duidelijkere regeling zoals bijvoorbeeld bij Condor hebben, maar tot nog toe is mij geen geval bekend, waar de GL heeft doorgezet (richting Abmahnung etc) als een collega met een beroep op de 72h Vorlaufzeit de dienst weigert.

Groeten,
BK

PS PM even je mailadres, dan kan ik je de brief van de Bundesminister sturen; daarop kan je je beroepen een volgende keer.
 
Last edited:
Super, da´s goed nieuws. Kan ik ze voortaan met de 72h om de oren slaan. Er zijn er dus al genoeg die mij voor zijn gegaan (heb zelf geen bock om het als eerste te testen)?

Ik zal de brief dan in DUS op het prikbord hangen. Het is op dit moment goed raak in DUS, maar van onze situatie weet je denk ik al voldoende af.

voor de rest, check ff je PM
 
Genoeg is een groot woord; er zijn er een paar waarvan wij weten dat ze er op deze manier mee zijn weggekomen :) En we gaan dus de Einigungsstelle in, omdat LH gewoonweg de wet negeert.

Ja over DUS heb ik heel wat mail langs zien komen. :)
 
Nee niets - meestal niet eens meer Mehrflugstunden, omdat er verderop in je rooster wel weer iets wordt gewijzigd om dat weer teniet te doen.
 
cynisch of niet, bij CLH is het 20x beter geregeld. Vanaf de 7e ab te lehnen en natuurlijk de niet te versmaden vergoeding ervoor. Heeft me in het verleden aardig wat pegels opgeleverd.
 
Ja dat is inderdaad één van die dingen die bij CLH wel goed geregeld is. Volgens mij is het wel ook mogelijk om vanuit een OFF een dienst te krijgen mits >72hr maar dit weten ze bij de planning denk ik niet :grijns:.
 
Begrijp ik het goed dat als je RE12 hebt, je minimaal 72 uur van tevoren voor een tour ingepland en geinformeerd moet worden, of anders pas TIJDENS je RE12?

Of was dat vanuit een 'non-duty' dag?
 
Dat valt te bezien. Bij RE12 moet je minimaal 12 uur vantevoren 'bescheid' krijgen, dus alles meer dan 12 uur is op zich ok.
 
Back
Top