First solo!

Pirke

New member
Vandaag (nouja, gisteren alweer gezien de tijd) was het zover: mijn eerste solo!

Dat er nog vele mooie en veilige uren mogen volgen :biertje:

foto%203.JPG
 
Florpiciat!
Het is het allergrootste moment uit de hele opleiding, voor mij toch, en voor velen.
Volgende, toch ook wel spannend, is je eerste solo overland.
 
Bedankt allemaal! Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring :)

Die overland solo zal nog wel even duren gok ik, ik heb er net 10 uur opzitten... en navigeren is nog niet echt mijn beste vaardigheid.
 
Die overland solo zal nog wel even duren gok ik, ik heb er net 10 uur opzitten... en navigeren is nog niet echt mijn beste vaardigheid.

Gefeliciteerd! Dat navigeren komt nog wel. Je start op Trafficport Venlo? Vraag aan je instructeur of je een keer naar Teuge mag (eerst samen met hem om Niederrhein crossing te vragen), dan is de navigatie simpel. Kompasklokje op 'N' houden, 90 knoopjes en 30 min later ben je er! Als er niet te veel zijwind staat kom je er vanzelf.

Als Eelde roept dat je uit hun CTR moet, dan ben je te ver :)
 
Gefeliciteerd! Dat navigeren komt nog wel. Je start op Trafficport Venlo? Vraag aan je instructeur of je een keer naar Teuge mag (eerst samen met hem om Niederrhein crossing te vragen), dan is de navigatie simpel. Kompasklokje op 'N' houden, 90 knoopjes en 30 min later ben je er! Als er niet te veel zijwind staat kom je er vanzelf.

Als Eelde roept dat je uit hun CTR moet, dan ben je te ver :)

De PPL opleiding doe ik in Budel, maar als ik straks een eigen kist heb :)kerst:) wil ik hem wel bij TrafficPort Venlo stallen. Op TrafficPort doen ze alleen RPL opleidingen, de focus ligt daar op MLA.

Budel - Venlo is ook simpel, ongeveer 'NO' en halverwege de route is het witte Floriade gebouw al zichtbaar ;)
 
Er zijn heel erg simpele overlands te maken, zoals EDLT - EDLB en terug.... Gewoon een beetje een "stroompje" water volgen. Maar eigenlijk overal zijn wel makkelijke overlands te vinden. (Oke, vanaf helgoland wordt een ander verhaal.) Kwestie van eens op de kaart kijken waar grote wegen/rivieren lopen en kijken of dat een beetje de goede kant op is.

Maar nu: Vooral gefeliciteerd met je eerste solo. Een gevoel dat je nooit vergeet en dat je (als het goed is) nog vaak zat mag meemaken. Tenminste ik vind het iedere keer dat ik echt solo opstijg, weer een cadeautje. :)
 
Bedankt allemaal! Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring :)

Die overland solo zal nog wel even duren gok ik, ik heb er net 10 uur opzitten... en navigeren is nog niet echt mijn beste vaardigheid.
Na 10 uur solo is heel weinig. Je hebt nog veel te leren, dus dat navigeren nog aandacht behoeft, is niet vreemd. Na 10 uur hing ik nog in de circuits. Geniet ervan, het vliegen wordt nog veel leuker!
 
Back
Top