A(b)IR
New member
ik houd van vliegen en dat is wederzijds..
zaterdag 24 oktober, ik word wakker en werp een blik naar buiten. De zon!? geen zon!? regen! zoals voorspeld door Mnr. Paulesma. laptop aan; airwork>meteo: hmmm ziet er niet goed uit? zal het doorgaan? Een proefles bij de ACV zou voor mij om 1 uur starten. Belletje gepleegd.. dan denk je een antwoord te krijgen maar nee! Meneer de vlieger weet het ook nog niet! "bel me maar terug om half 1" . Ik bellen om half 1; nee jongen het kan niet doorgaan! (zicht is onder de 5000m) BALEN! BALEN! BALEN!
Maar ik kan niet wachten, dus ik bel in de avond terug met de vraag of het morgen kan. Hij gaat het voor me proberen. De volgende dag belde hij me terug met goed nieuws! De Grob 109A is van mij vanaf 16:00!
Aangekomen op EHVB zie ik niet heel veel mensen, 5 á 6 mensen? Kennisgemaakt en een beetje gepraat over de proefles van zometeen, waar zijn de instructeurs? In de lucht!
Een beetje meegeluisterd met de coördinator en begrepen datde grob om 5uur een full stop landing gaat maken na een aantal touch&go's. Oké, dan maar ff uurtje babbelen met andere piloten in opleiding. af en toe omhoog kijken en dan zie je een dimona heen en weer shaken wegens de wind! Ziet er uitdagend uit! En al keek je rond 5u naar final position voor runway 23 zag je een mooie grob aankomen. Eindelijk, mijn beurt! Instructeur ontmoet en gelijk instappen. Before taxi checklist; contact opgenomen met ACV frequentie; papa hotel seven one zero, ready to taxi runway 23; ready to taxi runway 23 btw let je even op de tijd? huh!? de zon gaat bijna onder, dat wordt dus een klein circuitje op 1000ft. aangekomen bij 23; before take-off checklist>before take-off checklist completed. seven one zero ready to go rwy 23. ready to go rwy 23. engine vol....terwijl we langzaam omhoog gaan hoor ik in me headset; ennnnnn we zijn los! lekker moment! zeker bij 'n eerste vlucht. paar rondjes gedraait over katwijk aan zee. wachtend op de Dimona die zou gaan landen, maar niks in zicht.. hmm? contact opgenomen; seven one zero, request your position. dimona has left the runway. mooi, ons beurt! draai.... final.. seven one zero cleared to land rwy 23. cleared to land rwy 23. op 500 ft begint dat ding toch te shaken! aan de ene kant scared! aan de andere kant GENIAAL!. lang over de rwy gevlogen en toen veilig geland. hoppa! eerste vlucht zit er op! EN OF HET LEUK WAS!!!!
CYA!
zaterdag 24 oktober, ik word wakker en werp een blik naar buiten. De zon!? geen zon!? regen! zoals voorspeld door Mnr. Paulesma. laptop aan; airwork>meteo: hmmm ziet er niet goed uit? zal het doorgaan? Een proefles bij de ACV zou voor mij om 1 uur starten. Belletje gepleegd.. dan denk je een antwoord te krijgen maar nee! Meneer de vlieger weet het ook nog niet! "bel me maar terug om half 1" . Ik bellen om half 1; nee jongen het kan niet doorgaan! (zicht is onder de 5000m) BALEN! BALEN! BALEN!
Maar ik kan niet wachten, dus ik bel in de avond terug met de vraag of het morgen kan. Hij gaat het voor me proberen. De volgende dag belde hij me terug met goed nieuws! De Grob 109A is van mij vanaf 16:00!
Aangekomen op EHVB zie ik niet heel veel mensen, 5 á 6 mensen? Kennisgemaakt en een beetje gepraat over de proefles van zometeen, waar zijn de instructeurs? In de lucht!
Een beetje meegeluisterd met de coördinator en begrepen datde grob om 5uur een full stop landing gaat maken na een aantal touch&go's. Oké, dan maar ff uurtje babbelen met andere piloten in opleiding. af en toe omhoog kijken en dan zie je een dimona heen en weer shaken wegens de wind! Ziet er uitdagend uit! En al keek je rond 5u naar final position voor runway 23 zag je een mooie grob aankomen. Eindelijk, mijn beurt! Instructeur ontmoet en gelijk instappen. Before taxi checklist; contact opgenomen met ACV frequentie; papa hotel seven one zero, ready to taxi runway 23; ready to taxi runway 23 btw let je even op de tijd? huh!? de zon gaat bijna onder, dat wordt dus een klein circuitje op 1000ft. aangekomen bij 23; before take-off checklist>before take-off checklist completed. seven one zero ready to go rwy 23. ready to go rwy 23. engine vol....terwijl we langzaam omhoog gaan hoor ik in me headset; ennnnnn we zijn los! lekker moment! zeker bij 'n eerste vlucht. paar rondjes gedraait over katwijk aan zee. wachtend op de Dimona die zou gaan landen, maar niks in zicht.. hmm? contact opgenomen; seven one zero, request your position. dimona has left the runway. mooi, ons beurt! draai.... final.. seven one zero cleared to land rwy 23. cleared to land rwy 23. op 500 ft begint dat ding toch te shaken! aan de ene kant scared! aan de andere kant GENIAAL!. lang over de rwy gevlogen en toen veilig geland. hoppa! eerste vlucht zit er op! EN OF HET LEUK WAS!!!!
CYA!