?
?
Beste Fab,
Ik denk dat je allereerst eens moet proberen aangenomen te worden op een vliegschool! Waarschijnlijk zal je na een poosje wel merken dat het vinden van een baan in de luchtvaart (liefst iets met vleugels) erg moeilijk is en je echt kan solliciteren, bellen, mailen, langsgaan tot je een ons weegt, en dat allemaal zonder succes als het een beetje tegenzit. Er zijn samen met jou na het afronden van je opleiding een man of 300+ in nederland die allemaal even 'goed'....of op z'n minst even gemotiveerd waren en ook nog eens hetzelfde brevet hebben.
Maak een keus welke school je voorkeur heeft, maar ga niet scholen afkraken terwijl je er misschien ooit nog weleens selectie gaat doen omdat je niet terecht kon op de school van je keuze.
Het enige wat ik weet van de KLS is dat zoals MROC (
marokkaans?) al zei, de nazorg er niet erg sterk is. In mijn directe omgeving heb ik samengewerkt met een aantal KLS'ers en ze beaamden dat de KLS prima is voor mensen die aangenomen worden bij de KLM na de opleiding. Helaas is er voor de mensen die het net niet redden bij de KLM weinig nazorg.
Over de EPST heb ik eerlijk gezegd enkel goede berichten gehoord. Uiteraard zijn er minnen en plussen bij elke vliegschool, maar hoe ze het doen doen ze het, de wachtlijst van de EPST is NUL!
De EPST/CTC constructie is inderdaad geschiedenis, maar dat zegt niet dat het per definitie ook minder is geworden. De CTC is vervangen door de AJFC en ook deze cursus op je CV spreekt erg aan in de UK.
Zelf heb ik NLS gedaan en merk dat de nazorg een stuk beter is geworden. De resultaten die nu geboekt worden zijn zeer positief en voorlopig ziet het ernaar uit dat de wachtlijst erg zal worden verkort. Ook zijn er genoeg voorbeelden van afgestudeerden die zonder tussenkomst van de 'nazorg' of de stichtingwachtlijst goede zaken doen en overal in europa op selectie mogen komen en het zelfs schoppen tot een mooie baan op een jet.
Goodluck