Feiten over Stella

Iedereen bedankt voor jullie hulp, ik ga toch maar een domme risico nemen en het proberen.
Het is niet een domme risico, maar het risico of een domme stap.

Miss ben ik een van de gelukkige die het wel haalt.
Het is niet miss, maar misschien.

Zo niet dan maar verder met wat anders. Ben nog jong en heb nog genoeg tyd in me leven. Enige wat ik vroeg was of iemand feitelyk kan bewyzen wat er zoveel over Stella geroepen wordt, maar iedereen komt en roept hetzelfde.
Het is niet tyd, maar tijd, het is niet feitelyk, maar feitelijk, het is niet bewyzen, maar bewijzen.
Voor de rest van het verhaal zoek je het maar uit met je Y waar een IJ hoort.

Er zal enige kern van waarheid inzitten, ongetwijfeld, maar sommige maken het erger dan het is. K moet alleen nog me Grading halen by Stella. Dan hoop ik dat ik kan leren hoe ik moet vliegen, wat voor my het belangrykste is. K heb met genoeg stella en ex stella studenten gepraat pm nu ook en kwam laatst eentje tegen by Stella tijdens me 2e fase die 2 dagen na zyn afstuderen al gebeld werd door sunexpres.
Het is niet K maar Ik.

Wellicht dat een brief met een dergelijke spelling voor Stella wel voldoet, maar ik zou toch nog even een cursus Nederlands volgen voor je een sollicitatiebrief naar de KLM stuurt...

Zoals ook af te leiden uit: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showpost.php?p=225754&postcount=409 (deze keer maar even een link direct naar het bedoelde berichtje.) zitten er geen studenten van Stella op het forum, tenzij ze "goedgekeurd" zijn door de directie. Tenminste die indruk wekt die post wel bij mij.

Uiteraard zie je op de open dagen van stella alleen de studenten die heel erg gelukkig zijn met Stella. Een universiteit laat de voorlichting toch ook niet verzorgen door studenten die vette ruzie met de examencommissie hebben?

:biertje: ? Jij komt vast wel binnen bij Stella. Het positivisme druipt er vanaf, dus goede reclame. En inderdaad, met zo een houding en zulke berichten denk ik dat de kans groot is dat je over twee jaar een baan aangeboden krijgt bij SunExpress of wellicht dat Stella dan eindelijk zaken doet met LionAir. Als je deze houding hier op het board de komende twee jaar volhoud, moet dat zeker lukken.
 
Echt onvoorstelbaar, jezelf in de schulden storten met zo'n houding. Je zou van iemand met havo/vwo toch meer kennis van geldzaken verwachten.

Koop jij ook een telefoon waarvan bekend is dat het scherm na een week kapot gaat? Neem je dan ook 'een domme risico' en koop je hem toch met de hoop dat de jouwe het wel doet? Nee is dan hopelijk je antwoord. Maar goed we praten toch slechts over 150.000 euro. Bovendien heb je een garantiefonds, met meelevende werknemers die niets liever willen dan dat jij je droom kan verwezenlijken. Geld verdienen? Ach, dat is mooi meegenomen voor ze.

Wake up!
 
Echt onvoorstelbaar, jezelf in de schulden storten met zo'n houding. Je zou van iemand met havo/vwo toch meer kennis van geldzaken verwachten.

Koop jij ook een telefoon waarvan bekend is dat het scherm na een week kapot gaat? Neem je dan ook 'een domme risico' en koop je hem toch met de hoop dat de jouwe het wel doet? Nee is dan hopelijk je antwoord. Maar goed we praten toch slechts over 150.000 euro. Bovendien heb je een garantiefonds, met meelevende werknemers die niets liever willen dan dat jij je droom kan verwezenlijken. Geld verdienen? Ach, dat is mooi meegenomen voor ze.

Wake up!



Je gaat er vanuit dat het niveau van HAVO/VWO bijster hoog is... Ik moet je toch echt teleurstellen met het feit dat het niet zo is. Die tijd is al even vervlogen.
 
Falco,

Ik denk dat je een heel verstandige keuze hebt gemaakt: Over een paar jaar ben je absoluut nog jong genoeg om aan een ab initio vliegopleiding te beginnen, je hebt dan een papiertje waarmee je al zowiezo een normale baan kunt vinden en mogelijk ziet de situatie qua werkgelegenheid er dan ook heel anders uit.
Succes!

B4I

De Toekomst, bedenk goed waar je aan begint, ik zal geen uitspraken doen over Stella want ik weet niks over deze vliegschool maar ik ben iig wel heel blij dat ik nu voor mijn inkomen niet afhankelijk ben van de luchtvaart
 
Last edited:
Falco,

Ik denk dat je een heel verstandige keuze hebt gemaakt: Over een paar jaar ben je absoluut nog jong genoeg om aan een ab initio vliegopleiding te beginnen, je hebt dan een papiertje waarmee je al zowiezo een normale baan kunt vinden en mogelijk ziet de situatie qua werkgelegenheid er dan ook heel anders uit.
Succes!

B4I

Bedankt! Denk dat ik de goede keuze heb gemaakt.

Groet.
 
Ik heb eigenlijk niet heel veel verder gelezen dan de 1e post, maar je bewijst in ieder geval dat het aanname beleid van Stella niet bepaald selectief is.
Ik ga niet eens zeggen met alle respect, want jongens die op zich op dezelfde manier duidelijk maken op een professioneel piloten forum als in de kroeg, horen niet thuis in een professionele opleiding. Een typvaut of een vergetn lettertje hier en daar is acceptabel, maar ik neem niet eens meer de moeite om te lezen wat je allemaal neerploft.
Doe in ieder geval eens je best om normaal en zo correct mogelijk te typen.
Ik wist al langer dat er mensen werden aangenomen die niet bepaald representatief zijn, maar heb het nooit begrepen...
 
Jou niveau weten we nu wel :)

Leer maar eerst eens ff vliegen, en kom dan maar braaf bij ons solliciteren :eek:fftopic:
Ik voel me niet geroepen om op die Stella topics nog zinnig te reageren.
Als je niet beseft dat een keuze voor een vliegschool die zoveel mensen de afgrond laat inlopen echt fout is, en dit terwijl we hen hier al jaren verwittigen, dan moet je het zelf weten.

Stella is bier en geen vliegschool, als je tussen de regels kan lezen begrijp je het wel. Laat me dan ook zeker de les niet spellen door een wannabe.

mvg
 
Iedereen bedankt voor jullie hulp, ik ga toch maar een domme risico nemen en het proberen. Miss ben ik een van de gelukkige die het wel haalt. Zo niet dan maar verder met wat anders. Ben nog jong en heb nog genoeg tyd in me leven. Enige wat ik vroeg was of iemand feitelyk kan bewyzen wat er zoveel over Stella geroepen wordt, maar iedereen komt en roept hetzelfde. Er zal enige kern van waarheid inzitten, ongetwijfeld, maar sommige maken het erger dan het is. K moet alleen nog me Grading halen by Stella. Dan hoop ik dat ik kan leren hoe ik moet vliegen, wat voor my het belangrykste is. K heb met genoeg stella en ex stella studenten gepraat pm nu ook en kwam laatst eentje tegen by Stella tijdens me 2e fase die 2 dagen na zyn afstuderen al gebeld werd door sunexpres. Gaat de komende 3 jaar in Antalya wonen. Ik hoop dat ik even veel geluk heb als hem. Ik weet ook wel dat het in deze tyd moeilyk is om een baan te vinden als piloot. Ik wilde alleen weten of ik by stella goed zit als het gaat om het vliegen alleen. Niet geschoten is altyd mis.

Door de negatieve berichten zul je je ongetwijfeld aangevallen voelen. Maar het zijn goedbedoelde adviezen en ik zal het netjes zeggen. Realiseer je HEEL goed wat je net gezegd hebt! Even het "domme risico nemen", zoiets doe je met een kaartje voor de loterij van 25 euro. Het gaat hier om 150.000 euro! 6.000 loten die je zelf moet betalen. Waarbij de gezamenlijk kans op prijs niet zo lekker ligt, om het maar zachtjes uit te drukken. Met zo'n bedrag is het geen kwestie van aantonen dat Stella niet deugt, maar wil jij juist bewijzen zien. Jij bent klant bij een commerciële instelling die aan je verdient.
Besef de omvang van het bedrag dat je leent, de rente die je alleen al zal moeten betalen. Daarnaast zul je ook nog eens moeten aflossen. Hoe je dit gaat doen moet je van te voren al weten. Op Airwork is daar al een mooie spreadsheet van te vinden met scenario's. Helemaal gratis! Bestudeer die eerst. Bespreek het met iemand die zich wel deze omvang realiseert en die je vertrouwt.
Denk niet: "ach, ik heb toch een garantiefonds". "Ik ben nog jong." Want die bank weet je te vinden, en dat fonds heeft ook zo zijn voorwaarden. (Weet je al welke? Op contractniveau, niet op voorlichterniveau) Wat wordt je uitweg als je geen baan vindt?
Tenzij je rijke ouders hebt, zou ik niet met deze instelling beginnen. Besef je de ernst!
 
Last edited:
Ongelooflijk hoe iemand van 19 zulke uitspraken kan doen. Als dit echt is wens je ik veel succes, wat je nodig gaat hebben. Als je op deze manier door de selectie van Stella komt zegt dit voor mij genoeg over die hele school. Dan hoef ik geen topic of artikel meer te lezen om te weten dat ik daar niet heen moet.

Als dit niet echt is, wat ik zo vermoed:
Dont_feed_the_troll.jpg
 
@ de toekomst

Je haalt waarborg of garantiefonds door de war met baangarantie. Dit zijn totaal verschillende dingen. Garantiefondsen zijn in principe niets meer dan truukjes om de eis van de banken te omzeilen om zelf met een borg te komen. Alleen epst heeft meer dan dat in het contract, vraag het eens na zou ik zeggen.

Het gaat niet zozeer om de opleiding zelf, maar meer om hoe zij jou naderhand kunnen helpen en in hoeverre hun naam in de luchtvaart bekend is. EPST heeft naam dankzij, voor een groot deel, Oxford. Maar ook hebben zij, samen met MVVL en CAE/NLS een ab initio ingang bij klm, al zou ik me daar niet al te veel op focussen aangezien er genoeg klsers zijn. Door een selectie bij een vliegschool komen zegt serieus niets (behalve bij epst vindt ik, zeer uitgebreid), door een vliegopleiding zelf komen ook niets.

Vliegtuig bestellingen in de toekomst zegt NIETS over vlootuitbreidingen. Er is ook nog zoiets als vloot vervanging. Trap niet in slinkse marketingtruuks. Één bepaalde vliegschool, ik mag niet meer zeggen welke, is erg gemakkelijk met het verdraaien van feiten en zelfs aandragen van leugens om leerlingen (=geld) te werven.

Stella maakt nu ook reclame met een aankoopbare baangarantie. Maar let goed op de details van dit contract. Zover ik het begrijp moet je bij de eerste mogelijkheid gebruik maken van het aanbod, anders geldt het niet meer. Instructeurtje spelen bij Stella wordt daarbij ook gezien als een baan. Correct me if wrong, graag, je kan het natuurlijk allemaal zelf navragen.

Verder kan je hier genoeg op en tussen de regels lezen op airwork, blijf gerust een tijdje hangen om jezelf goed wijs te maken in de vuile werkelijkheid van de wereld die commerciële luchtvaart heet. En doe inderdaad wat aan je spelling en grammatica, je maakt geen goede indruk zo wat ten koste lijkt te gaan van je mogelijke argumenten. "Me" is een woord met een totaal andere betekenis dan "m'n".

Sterkte met je research, maak geen overhaaste beslissingen.
 
Een baan is voor hun:
- "Ops/Dispatch" werk bij Stella.
- Vliegtuigjes uit de hangaar trekken en 's avonds weer opstapelen.
- Tuintjes schoffelen rondom de gebouwen van de Steltenberg groep.
- Vakken vullen bij een ander bedrijf.

Een vliegende baan is voor hun:
- Instructeur bij Stella
- Instructeur bij een ander
- Rondvluchtjes bij een enkel klein vliegbedrijf dat een AOC heeft.
- Een stage traject bij Pegasus
- Een tijdelijk contract bij Sunny Express

In alle gevallen dat je hier niet in past krijg je een typerating A320 aangeboden en gaan ze daarna kijken of ze een baan vinden voor je.
Vinden ze die niet in 1 jaar krijg je een gratis recurrent. Na 2 jaar krijgt je de helft van je 25.000 euro terug.
(P.s. FSC biedt de 320 rating aan voor 15.000 euro, en daarbij komt de base training nog wel, maar ze hebben momenteel een aanbieding.)

Heb je volgens hun het "turboprop profiel" dan kom je nergens, want daar zijn helemaal geen mogelijkheden voor "via" hun.

Al met al goed opletten wat er in je contract staat. Of ze zorgen voor een baan of een vliegende baan. Dit kan nog wel eens verschillen.
 
Heb je volgens hun het "turboprop profiel" dan kom je nergens, want daar zijn helemaal geen mogelijkheden voor "via" hun.

Weten deze mensen wel waarover ze praten?? Een turbo prop profiel??

Ik heb turbo prop gevolgen en hele geavanceerde jets. En geloof mij, een N-1 met een prop in ijs is toch een heel stuk lastiger dan die op een jet. Daarbij vlieg je altijd in het weer i.p.v. er boven. Wat een enorme infantiele onnozele gradatie om studenten in de vliegopleiding, waar iedereen prop vliegt, onder te verdelen in prop of jet profiel..

Deze mensen hebben echt geen flauw benul hoe de industrie werkt, en wat het vliegen op de lijn inhoudt.

Op meneer De Toekomt ga ik niet reageren, net zo min als al die andere Stella PR medewerkers hier op Airwork. Wacht nog steeds op antwoord (nu al een jaar geleden) van andere Stella medewerkers. Ik geloof best dat de opleiding goed is, maar zal deze school toch ten allen tijden afraden. Dit management deugt totaal niet en alleen daarom al NIET DOEN!!

Grtz Mike5

Ps; ik ga nu weer terug in mijn winterslaap!
 
De ATP academy (CTC group) waar EPST wat mee heeft of had gebruikt(e) ook turboprop niveau voor diegenen die niet als beste door de iq testvraagjes en hoofdreken sommetjes kwamen. Dan was je enkel goed genoeg voor turboprop, wat inderdaad een gigantische paradox is. Op alle factoren behalve automatisering (op enkele turboprops na) is de jet de makkelijkste om te vliegen met ook nog eens de beste middelen om boven slecht weer te blijven, N-1 weg van obstakels te blijven etc etc. Zulke niveau benamingen geven echt aan dat ze er niets van snappen.
 
Back
Top