Fase 3 EPST

even tussendoor: als je bent afgewezen, hoeveel jaar later mag je weer terug komen? bij de KLS is dit 4 jaar, NLS 2...

En wanneer kom je nou precies in aanmerking voor een herkansing? is dat alleen bij Fase 3 of ook bij 1 en/of 2?

gefeliciteerd aan de mensen die door zijn!
 
als je bent afgewezen, hoeveel jaar later mag je weer terug komen?

Zoals al eerder gezged in deze thread hangt dit af van je resultaten. Als je echt heel slecht scoorde op je COMPASS dan hoef je niet meer terug te komen.

Als ze bij FASE 2 denken dat je nog te weinig levenservaring hebt dan kunnen ze voorstellen om een jaar te wachten en dan mag je terugkomen. Maar dus niet altijd. Soms missen mensen gewoon essentiele vaardigheden om piloot te worden. Als je die neit hebt houdt het op.

Bij FASE 3 krijg je een 1 herkansing als je het de eerste keer niet goed doet. Een lesje tussen de twee tests kan nooit kwaad. Je hioeft het vliegtuig niet foutloos te besturen, als ze in de korte periode dat je er in zit maar een bepaalde leercurve laat zien.
 
Sorry voor het oprakelen van zo'n oud topic, maar een nieuw topic voor een klein vraagje vind ik een beetje zonde.

Aangezien je in een 737 sim vliegt, is het dan zo dat je de krachten van de motoren niet hoeft te compenseren met je roer als je level vliegt? Dus je rudder alleen gebruikt bij het draaien van bochten?

Ik ben u eeuwig dankbaar als u mij hierop een eenduidig en kloppend antwoord zou kunnen geven :p

mvg
 
Je hoeft idd alleen maar de stuurkolom te gebruiken. Gas geven en rudder is niet nodig.

Wel kunnen ze een oefening geven waarbij ze meer en minder gas geven waardoor je neusstand zal moeten aanpassen om level te blijven.

Bij het draaien van bochten dien je de afwijkende neusstand te corrigeren door aan de stuur kolom te trekken.
 
Back
Top