Fase 3 EPST

Ik heb een aantal bedrijven gemaild mbt een voorbereiding en ik denk dat de meeste (bekendere) je voor Fase 3 kunnen voorbereiden. Ik kreeg een ontzettende enthousiast belletje van Orbit vandaar dat ik voor hen heb gekozen. Ze hadden ook goed door hoe Fase 3 in elkaar steekt....
Heeft iemand toevallig ook ervaring met ProSim4u? Lijkt die B737 sim een beetje op die FNPT sim van EPST? Daar kun je namelijk 2 uur simmen voor 75 euro, bij Orbit betaal je 120 euro voor een uur. En geen van beide sims zijn gecertificeerd...
 
Toen ik selectie deed begonnen we met 25 mensen. Tijdens fase 1 waren er 15 mensen afgevallen. Bij fase 2 vliegen er nog is 6 af en bij fase 3 vielen er nog is 2 af. Kortom er zijn er 2 aangenomen---> 2/25 = 8%


Groet,

Rogier
 
Ik had vanmorgen mijn herkansing voor Fase 3 en GEHAALD!
Enige wat ik nu nog moet doen is me medical en ik moet ook me hoofdrekenen trainen.
Dat was vandaag namelijk niet echt mijn sterkste punt... (Wel apart, vorige keer juist mijn sterke)
In ieder geval heb ik 6 december de medical en wanneer alles goed is dan zal ik eind maart starten.

Zal het nog ff laten weten. Hierbij dus!

Groeten,
 
Heej Merijn, gefeliciteerd nog! Suc6 in Oxford.

Ow, by the way, ik ben trouwens ook door :yeehaa:

Nu nog de medical en een lening en dan op naar Denemarken!
 
Hey,

Bedankt voor de leuke reacties!
Ik heb er veel zin!

@ Wannabe4Ever?: Jij ook gefeliciteerd! Echt toppie!
Wanneer heb jij medical?
 
Vandag fase 3 gehad en helaas niet doorgekomen. Ik mag het wel herkansen gelukkig...

Zijn er mensen, die het ook herkanst hebben, mij enige tips geven hoe ik me hier het beste kan voorbereiden?
 
Fase 3 herkansen

Fase 3 herkansen

Vandag fase 3 gehad en helaas niet doorgekomen. Ik mag het wel herkansen gelukkig...
Zijn er mensen, die het ook herkanst hebben, mij enige tips geven hoe ik me hier het beste kan voorbereiden?

Hoi ST,
Wanneer heb je je herkansing??
Misschien een goed idee om wat te oefenen op een sim die lijkt op die van EPST. Ik weet niet waar je woont, maar in Nootdorp (bij Den Haag) zit ProSim4u en die hebben een simpele 737 sim waar je heel goed op kan oefenen en die veel goedkoper is dan de meeste andere sim-bedrijven. De eigenaar Peter is erg aardig en kan je goed helpen bij je voorbereiding op fase 3 van EPST.
Succes!!
 
Back
Top