Executive Flight Academy

PilootKevin

New member
Beste Airworkers,

Na mijn Amerika ATP te hebben volbracht, heb ik in september van 2011 besloten om ook mijn Europese ATPL te doen. Na maanden van voorbereiding heb ik toen mijzelf in geschreven bij Executive Flight Academy. Zij maken gebruik van de vliegvelden Antwerpen, Hoevenen en Charleroi en zijn zo een gezonde concurentie op de markt van vliegscholen in Nederland en Belgie. Dit is mijn ervaring...

Aangezien ik in aanmerking kwam voor een verkort programma, waarbij het mogelijk moest zijn om met 90 uur dit brevet af te ronden, heb ik met dhr. Henry Blommers (mijn instructeur) wat orienterende gesprekken gedaan alvorens te beginnen met het programma. Het uitgestippelde programma was eerst PPL, vervolgens IR en dan de CPL eerst SEP en dan MEP te doen. Op 10 oktober van dat jaar was mijn maidenflight in Belgie en ik mocht na 16 uur training mijn PPL licentie halen in Charleroi. Dolgelukkig met mijn progressie zijn we doorgegaan voor een Night Qualification, waarbij we van Antwerpen naar Le Touquet in Frankrijk vlogen. Zo was vliegen bedoeld! Heerlijk naar een mooi Frans vliegveld aan de kust, heerlijk France-cuisine eten en vervolgens de nacht in vliegen.

Toen kwam het IR en ATPL theorie gedeelte van de opleiding. Dat viel even tegen zeg, die theorie! 14 vakken, binnen 6 maanden te leren en daarna zo snel mogelijk dat schriftelijke examen uit de weg. Ik heb er uiteindelijk 9 maanden over gedaan met een distance learning system en een ATPL databank. Mijn examens moest ik in Brussel laten afnemen en dat zorgde ervoor dat ik daar 4 dagen moest verblijven in een hotel. Ondanks dat ik daar was voor examens, heb ik mij ook in Brussel weer prima vermaakt. Door een goede voorbereiding, met super effective contacturen heb ik de examens met een behoorlijk gemiddelde afgerond. In de tussentijd was ik ook begonnen met mijn IR flight training. Ook had ik hierbij de pech dat het even niet allemaal meezat. Het niveau was van meet af aan hoog. Met veel training op de sim zijn we het vliegtuig in gegaan om het real life te doen. Dat bleek de perfecte manier voor mij om mijn IR te halen.

Tijdens de CPL tijd heb ik alleen nog maar geprobeerd om zoveel mogelijk te genieten van het vliegen met mijn instructeur. In de loop van de tijd hebben wij toch een band opgebouwd en heb ik altijd veel plezier gehad in de training. Ook al waren er wat slechtere dagen, de motivatie bleef en dat waardeer ik het meest van hem. Ik ben uiteindelijk op 10 april van dit jaar geslaagd voor mijn CPL SEP en MEP en was ik nu dus ook een houder van een EASA ATPL frozen licentie. Kort hierna ben ik naar Engeland gegaan voor mijn MCC en JOC (Jet Orientation Course). Bij European Skybus in Bournemouth heb ik 10 dagen wederom genoten. De locatie, het hotel en de mensen daar waren buitengewoon.

Om het verhaal af te sluiten wil ik iedereen bij Executive Flight Academy, en in het bijzonder Henry bedanken voor hun tijd, energie en een unieke ervaring. Ik heb in die anderhalf jaar geleerd hoe het is om een professionele piloot te zijn, uitdagingen te zien en ze te voltooien. Geleerd zelfstandig te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. Nu rest mij alleen nog een sollicitatie aan te gaan en het mooiste beroep ter wereld uit te oefenen.

“ We don’t like surprises in this business, because surprises kill people”

Kevin.

http://www.executiveflight.nl/efa/why-us.html

 
Gaat zeker slecht met die vliegschool? Sorry hoor, maar dat denk ik iedere keer als ik een pipo weer verkapt reklame zie maken omdat de school te beroerd is om advertentiekosten te betalen.
Zorg eerst maar eens dat je een goede vliegbaan baan vindt, kun je daarna vertellen hoe "goed" het allemaal niet was daar. :yeehaa:
 
Het is toch helemaal niet toegestaan om op deze manier op het board reclame te gaan zitten maken voor een vliegschool?

Zelfs de link naar de website ontbreekt niet. :confused:
 
Ik wil jullie alleen mijn verhaal en ervaring vertellen, daar is deze website toch voor of niet? Ik wil aspriant piloten hun mogelijkheden laten uitbreiden dan alleen het geijkte. Trouwens, NL vliegscholen zijn ronduit duur voor hun opleiding en bieden niks extra's tov EFA. Sorry als ik een regel overtreden heb, was niet mijn bedoeling.

"Haters gonna hate."

Kevin
 
Het is toch overduidelijk dat hier FAA ATP(L) theoretisch / theorie wordt bedoeld . . .

Zeker in samenhang met de context kan hierover mijns inziens op geen enkele manier ook maar enig misverstand bestaan . . .

Ik had nog nooit van de Executive school of van Kevin gehoord. Dankzij Airwork is er aan mijn horizon weer 'eendje' (of niet . . .) toegevoegd . . . Daar is Airwork onder meer toch voor?

Mvg, learner . . . ;)
 
Effe een link van hun site:

"MICROSOFT FSX SIM / hr (excl. instructor)
BTW
FSX PER HOUR
€ 40,-"

Uhe...hebben ze ze nog wel allemaal op een rijtje daar?????
 
Het is toch overduidelijk dat hier FAA ATP(L) theoretisch / theorie wordt bedoeld . . .

En waarom zou iemand FAA ATPL theorie willen doen, zonder praktijk examen ? Het werkt daar niet zo als hier met frozen ATPL.
 
Het is toch overduidelijk dat hier FAA ATP(L) theoretisch / theorie wordt bedoeld . . .

dat staat er niet maar hij bedoelt waarschijnlijk dat hij in Amerika zijn EASA ATP theorie examens heeft gedaan...of niet?
 
dat staat er niet maar hij bedoelt waarschijnlijk dat hij in Amerika zijn EASA ATP theorie examens heeft gedaan...of niet?

Denk het niet, hij beschrijft even later dat hij in Brussel Europese ATPL theorie examens heeft gedaan. Ook heeft hij pas na het vliegen in de USA in Belgie zijn Europese PPL gehaald.
Verder zijn er nog meer rare dingen, hij heeft blijkbaar geen FAA IR, want er waren nog veel uren in de SIM hier in Europa nodig. Aan de ene kant krijgt hij een forse urenreductie, aan de andere kant begint hij modulair helemaal vanaf PPL.

Kennelijk heeft hij sowieso niet veel geleerd van zijn USA avontuur. Want een echte kerel, dat is hij pas bij Henry van de Executive Flight Academy geworden:

Om het verhaal af te sluiten wil ik iedereen bij Executive Flight Academy, en in het bijzonder Henry bedanken voor hun tijd, energie en een unieke ervaring. Ik heb in die anderhalf jaar geleerd hoe het is om een professionele piloot te zijn, uitdagingen te zien en ze te voltooien. Geleerd zelfstandig te zijn en verantwoordelijkheid te nemen...​

Zum kotsen toch ?
 
CPL- AMEL is de FAA designation voor Airplane Multi Engine Land

ASEL
AMEL
ASES
AMES- Airplane Multi Engine Sea

Iets andere afkortingen dan in Europa-land.
Europa-land is MEP-Multi Engine Piston.
In Amerika zijn we niet gelimiteerd aan 'Piston' met een PPL of CPL.
We kunnen hier gewoon Turbine vliegen zoland het maar onder de 12,500 lbs is.
 
Back
Top