PilootKevin
New member
Beste Airworkers,
Na mijn Amerika ATP te hebben volbracht, heb ik in september van 2011 besloten om ook mijn Europese ATPL te doen. Na maanden van voorbereiding heb ik toen mijzelf in geschreven bij Executive Flight Academy. Zij maken gebruik van de vliegvelden Antwerpen, Hoevenen en Charleroi en zijn zo een gezonde concurentie op de markt van vliegscholen in Nederland en Belgie. Dit is mijn ervaring...
Aangezien ik in aanmerking kwam voor een verkort programma, waarbij het mogelijk moest zijn om met 90 uur dit brevet af te ronden, heb ik met dhr. Henry Blommers (mijn instructeur) wat orienterende gesprekken gedaan alvorens te beginnen met het programma. Het uitgestippelde programma was eerst PPL, vervolgens IR en dan de CPL eerst SEP en dan MEP te doen. Op 10 oktober van dat jaar was mijn maidenflight in Belgie en ik mocht na 16 uur training mijn PPL licentie halen in Charleroi. Dolgelukkig met mijn progressie zijn we doorgegaan voor een Night Qualification, waarbij we van Antwerpen naar Le Touquet in Frankrijk vlogen. Zo was vliegen bedoeld! Heerlijk naar een mooi Frans vliegveld aan de kust, heerlijk France-cuisine eten en vervolgens de nacht in vliegen.
Toen kwam het IR en ATPL theorie gedeelte van de opleiding. Dat viel even tegen zeg, die theorie! 14 vakken, binnen 6 maanden te leren en daarna zo snel mogelijk dat schriftelijke examen uit de weg. Ik heb er uiteindelijk 9 maanden over gedaan met een distance learning system en een ATPL databank. Mijn examens moest ik in Brussel laten afnemen en dat zorgde ervoor dat ik daar 4 dagen moest verblijven in een hotel. Ondanks dat ik daar was voor examens, heb ik mij ook in Brussel weer prima vermaakt. Door een goede voorbereiding, met super effective contacturen heb ik de examens met een behoorlijk gemiddelde afgerond. In de tussentijd was ik ook begonnen met mijn IR flight training. Ook had ik hierbij de pech dat het even niet allemaal meezat. Het niveau was van meet af aan hoog. Met veel training op de sim zijn we het vliegtuig in gegaan om het real life te doen. Dat bleek de perfecte manier voor mij om mijn IR te halen.
Tijdens de CPL tijd heb ik alleen nog maar geprobeerd om zoveel mogelijk te genieten van het vliegen met mijn instructeur. In de loop van de tijd hebben wij toch een band opgebouwd en heb ik altijd veel plezier gehad in de training. Ook al waren er wat slechtere dagen, de motivatie bleef en dat waardeer ik het meest van hem. Ik ben uiteindelijk op 10 april van dit jaar geslaagd voor mijn CPL SEP en MEP en was ik nu dus ook een houder van een EASA ATPL frozen licentie. Kort hierna ben ik naar Engeland gegaan voor mijn MCC en JOC (Jet Orientation Course). Bij European Skybus in Bournemouth heb ik 10 dagen wederom genoten. De locatie, het hotel en de mensen daar waren buitengewoon.
Om het verhaal af te sluiten wil ik iedereen bij Executive Flight Academy, en in het bijzonder Henry bedanken voor hun tijd, energie en een unieke ervaring. Ik heb in die anderhalf jaar geleerd hoe het is om een professionele piloot te zijn, uitdagingen te zien en ze te voltooien. Geleerd zelfstandig te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. Nu rest mij alleen nog een sollicitatie aan te gaan en het mooiste beroep ter wereld uit te oefenen.
“ We don’t like surprises in this business, because surprises kill people”
Kevin.
http://www.executiveflight.nl/efa/why-us.html
Na mijn Amerika ATP te hebben volbracht, heb ik in september van 2011 besloten om ook mijn Europese ATPL te doen. Na maanden van voorbereiding heb ik toen mijzelf in geschreven bij Executive Flight Academy. Zij maken gebruik van de vliegvelden Antwerpen, Hoevenen en Charleroi en zijn zo een gezonde concurentie op de markt van vliegscholen in Nederland en Belgie. Dit is mijn ervaring...
Aangezien ik in aanmerking kwam voor een verkort programma, waarbij het mogelijk moest zijn om met 90 uur dit brevet af te ronden, heb ik met dhr. Henry Blommers (mijn instructeur) wat orienterende gesprekken gedaan alvorens te beginnen met het programma. Het uitgestippelde programma was eerst PPL, vervolgens IR en dan de CPL eerst SEP en dan MEP te doen. Op 10 oktober van dat jaar was mijn maidenflight in Belgie en ik mocht na 16 uur training mijn PPL licentie halen in Charleroi. Dolgelukkig met mijn progressie zijn we doorgegaan voor een Night Qualification, waarbij we van Antwerpen naar Le Touquet in Frankrijk vlogen. Zo was vliegen bedoeld! Heerlijk naar een mooi Frans vliegveld aan de kust, heerlijk France-cuisine eten en vervolgens de nacht in vliegen.
Toen kwam het IR en ATPL theorie gedeelte van de opleiding. Dat viel even tegen zeg, die theorie! 14 vakken, binnen 6 maanden te leren en daarna zo snel mogelijk dat schriftelijke examen uit de weg. Ik heb er uiteindelijk 9 maanden over gedaan met een distance learning system en een ATPL databank. Mijn examens moest ik in Brussel laten afnemen en dat zorgde ervoor dat ik daar 4 dagen moest verblijven in een hotel. Ondanks dat ik daar was voor examens, heb ik mij ook in Brussel weer prima vermaakt. Door een goede voorbereiding, met super effective contacturen heb ik de examens met een behoorlijk gemiddelde afgerond. In de tussentijd was ik ook begonnen met mijn IR flight training. Ook had ik hierbij de pech dat het even niet allemaal meezat. Het niveau was van meet af aan hoog. Met veel training op de sim zijn we het vliegtuig in gegaan om het real life te doen. Dat bleek de perfecte manier voor mij om mijn IR te halen.
Tijdens de CPL tijd heb ik alleen nog maar geprobeerd om zoveel mogelijk te genieten van het vliegen met mijn instructeur. In de loop van de tijd hebben wij toch een band opgebouwd en heb ik altijd veel plezier gehad in de training. Ook al waren er wat slechtere dagen, de motivatie bleef en dat waardeer ik het meest van hem. Ik ben uiteindelijk op 10 april van dit jaar geslaagd voor mijn CPL SEP en MEP en was ik nu dus ook een houder van een EASA ATPL frozen licentie. Kort hierna ben ik naar Engeland gegaan voor mijn MCC en JOC (Jet Orientation Course). Bij European Skybus in Bournemouth heb ik 10 dagen wederom genoten. De locatie, het hotel en de mensen daar waren buitengewoon.
Om het verhaal af te sluiten wil ik iedereen bij Executive Flight Academy, en in het bijzonder Henry bedanken voor hun tijd, energie en een unieke ervaring. Ik heb in die anderhalf jaar geleerd hoe het is om een professionele piloot te zijn, uitdagingen te zien en ze te voltooien. Geleerd zelfstandig te zijn en verantwoordelijkheid te nemen. Nu rest mij alleen nog een sollicitatie aan te gaan en het mooiste beroep ter wereld uit te oefenen.
“ We don’t like surprises in this business, because surprises kill people”
Kevin.
http://www.executiveflight.nl/efa/why-us.html