Évora

ja ik ben druk aan het leren, jij ook?
ik weet ook nog niet waar het is, maar dat zal ik wel ff uitzoeken.
weet jij hoelang het ongeveer rijden is naar sloterdijk?
succes nog !!
gr
 
Ja ja, dat was wat in Evora ! En van die streken die uithaalde... Tja wat wil je als je in een hotel zit zonder vervoer/Nintendo (jaja, het was nog in de prehistorie zonder PS2!!!).

Na drie maanden kan je wel een beetje Portugees, maar dat ligt puur aan jezelf. Ik had een boekje bij me van de ANWB en de jongens bij de AAE vonden het allemaal fantastisch dat ik Portugees aan het proberen was. Ze zijn dan een stuk vriendelijker en je krijgt er veel meer voor elkaar.

Ik zou zeggen, neem een kursusje mee (of zoiets) en voor dat je daar heen gaat - probeer kontact op te nemen met jongens die er al zijn (ik zal een kijken wat mijn oude connecties opleveren...).

In ieder geval success met vliegen daar en vergeet je PS2 niet...
Groeten
 
Fodas-se,

Tegenwoordig hoef je geen portugees meer te spreken hoor, zit een hele nederlandse kolonie in portugal!
Die arme portugezen op de AAE zijn met z'n tienen rond 1 tafel gedrukt om plaats te maken voor een stuk of 50 nederlanders!
Maar ga gewoon in evora zoeken, er zijn echt zat huizen te huur voor weinig!

En idd de hele vliegafdeling is naar portugal verplaats, vorige week is de laatste examenvlucht van de NLS op beek afgenomen!
 
kennen jullie ook sites waar je wat woningen/kamers/app kunt vinden?
en trouwens is het handig als je daar een auto hebt?
 
Auto is ontzettend handig! Zeker als je naar het vliegveld moet op eigen houtje. En het is uiteraard ook leuk als je de buurt wilt verkennen of een weekendje naar de Algarve wilt gaan.

Taxi's zijn goedkoop, maar 8 maanden lang iedere dag een taxi ga je ook in Portugal in je portomonnee voelen.

Zoek je woningen/appartementen dan kan ik je adviseren om eens te kijken op prikborden die in de supermarkten hangen.
 
@ Brasileiro: Of beter gezegd "Hebben ze daar ok kermissen??!!"
:p:
Daar ga ik voor:D

Greetz from West Friesland
 
Over Evora nog een vraagje:
Wie van jullie zit daar nu? Ik begin daar 13 juni voor multi-engine opleiding op de Seneca V voor vliegopleiding van de marine (de King Air waarop de opleiding eerst werd verzorgd op Beek is verkocht). Waarschijnlijk duurt mijn opleiding in Evora zo'n 7 weken en kom dan in 't hotel te zitten.
Greetz

P.S. hmmz, denk dat ik beter in 't forum "piloten-in-opleiding" had kunnen posten, maar goed.
 
Hey Size44,

Heb je replies al gehad? (behalve deze dan)

Ik ken wel iemand die nu daar zit.

ik hoor het wel...

Gr. E.
 
het is denk ik voor de mensen die een kamer zoeken handig eens contact te zoeken met de anderen die via nls hoofddorp in evora zitten. Zij zitten in appartementjes vlakbij het hotel, en over 1 of 2 maanden komt er volgens mij een twee persoons appartement vrij
 
Weet iemand trouwens de huidige frequentie van Evora radio? Ik vloog er vorige week over enroute naar Lissabon en het lijkt me leuk om al die Hollanders daar weer eens de groeten te doen...

Ciao!
 
heey

ff trug op t appartement probleem
Misschien heel dom maar is een camping een idee??
Ik ken mensen die tijdens hun studie in tent hebben geslapen.
Weliswaar geen piloten maar toch......

Glen
 
een camping gaat hem niet worden. Het is hier de afgelopen weken meestal tussen de 30 en de 40 graden geweest. je drijft 's morgens echt je tentje uit.
 
Boyashaka,

Ik ken iemand die momenteel in PT zit, ik heb van hem een telefoonnr gekregen van een verhuurder. Als je interesse hebt, PM mij maar...

Gr. Eduardo
 
Back
Top