Évora

Brasileiro

Member
Zijn er nog mensen hier die volgend jaar naar Évora vertrekken?

Ik ben nl op zoek naar een woning (kamer, flat, etc) maar het valt niet mee. Als iemand iets weet...

dan hoor ik graag!

Gr. Eduardo
 
Kun je niets via de AAE regelen??

Voor zover ver ik weet zitten de NLS-ers nog steeds in het Evora hotel. Ik weet alleen niet hoe het zit met die campus die ze van plan waren te bouwen..
 
Ik heb al een mailtje gestuurd maar geen reply gehad.

De Évora hotel is wel een mogelijkheid maar wel duur. Ik wil nl zo min mogelijk uitgeven, ik wil eigenlijk de hotel gebruiken als backup plan.

Ik heb al in de net gezocht maar het valt erg tegen...

Gr. E.
 
Tja mischien zou je eens bij de Universiteit van Evora kunnen proberen of ze iets op hun campus hebben.

Portugezen zijn niet zo snel dus als je iets wilt weten kun je het beste bellen...
 
ja idd Hotel :(

is erg duur kan je beter aan iets anders besteden.

je kan meestal wel terecht op een campus wanneer je daar studeerd ... maar goed dat hebben ze niet

denk wel dat een kamer vinden/huis niet zo moeilijk moet zijn

en anders neem je de 1e week een hotel
kan je zelf in de directe omgeving opzoek
 
De UE heeft toch zeker een campus daar....

Verder heeft de NLS/AAE een regeling met het Evora hotel. Zou anders duur worden voor de NLS-ers die daar 8 maanden zitten...
 
Zelfs met de korting betaal je nog iets van +/- 40 euro per nacht, dit maal 30 nachten = :eek: :eek: per maand.
Je kan makkelijk aan een huis komen met een huur van gemiddeld € 500 p/maand tel uit je winst ;)
Vaste lasten vallen ook erg mee, en je kan nog eens veel geld besparen door in de Universiteits mensa te eten voor het luttelige bedrag van € 1,85 (incl soep, broodje, hoofdgerecht, drankje en toetje)
 
Voor de 18 maanden zou ik dan 20k moeten neerleggen om in de Évora hotel te kunnen logeren (ontbijt en diner inclusief).

Ik ben daar in juli 04 geweest. Ik heb wat uitgerekend en ik zal ong. 400 euro/maand uitgeven aan levensonderhoud. Dus voor de 10 maanden, reken ik in de buurt van 5 tot 6k euros.

Het zou mooi zijn als een kamertje kon huren of een huisje kon delen. Dus als iemand plannen heeft om daarheen te gaan...

@ first_solo - thanks for the info

Gr. Eduardo
 
Whoooo, sinds wanneer moeten jullie dat betalen???:1855:

Ik ben dan wel al een tijdje van NLS af, maar Evora Hotel werd toen 3 maanden door school betaald (lees: je eigen investering) Waar betaal je nu anders die 110.000 voor? Of wat is het inmiddels?
Is dit sinds die algehele vliegverplaatsing naar Evora?

Ik wens je veel succes, maar vooral veel vliegplezier!!! En als je niks kan vinden, vraag ff anders aan de Portugeze studenten hoe zij het doen, misschien hebben ze nog een adresje of een kamer vrij! Zij kunnen je ook goed helpen met eventuele bemiddeling, ik neem aan dat je niet vloeiend Portugees spreekt.

Groeten, TU:rt:
 
Nee Tuck,

We volgen de opleiding via AAE die de teorie gedeelte aan NLS (Hoofddorp) besteedt, precies andersom.

Gr. E.
 
TU,

Ik spreek wel Portugees maar soms is het wel moeilijk hen te verstaan. Ze hebben nl. een zwaar accent, nouja ff wennen...

Gr. E.
 
eeeeeeh ja :angel: disregard...

Maar wel mooie deal om via AAE bij NLS theorie te kunnen doen dan! Nu nog hopen op een eigen plekkie dan! 3 maanden Hotel vond ik al erg!

Gr
 
@ Tuck : Volgens mij vond/vind het hotel constant al die NLS-ers veel erger, met al die steken die er tot nu toe zijn uitgehaald;) :D

P.S. De gemiddelde NLS-er spreekt er na 3 maanden ook wel wat portugees, alleen is het niet echt geschikt voor een normaal gesprek als je begrijpt wat ik bedoel:D
 
hoi ik vertrek zo rond juli/augustus ook naar evora.
ik doe de theorie nu hier in hoofddorp en ben precies op de helft.
ik doe de opleiding ook via AAE dus ik moet ook zelf een woonruimte zoeken.
wanneer begin jij in hoofddorp dan?
gr
 
Ik begin in augustus in Hoofddorp dus denk dat ik rond april naar PT vertrek...

Ik ken iemand (via first_solo) die nu in PT zit en op zoek is naar een huisgenoot. Als je interesse hebt dan hoor ik wel.

Gr. Eduardo
 
eeh Roderik...

jij ook hier dus:) al flink wat examen vragen gestampt?
kspreek je maandag wel, kweet niet waar t is, maar dat vind ik wel uit...


leer ze nog, mzls,

sjorske
 
Back
Top