Tja, als Intermediair het zegt, dan moet het wel zo zijn.
Ik ken 'm alleen als zwakke politicus die op het heavy crew dossier alle wetenschappelijke onderzoeken in de versnipperaar heeft gegooid en aan de druk van de KLM-groep heeft toegegeven.
Waar meerdere onderzoeken, waaronder TNO, hebben geconcludeerd dat een economystoeltje met een gordijntje er omheen als heavy crew rest NUL extra duty mag genereren, heeft Camiel besloten om TWEE uur extra duty toe te staan. Pech dat dat gedeelte van de EU-FTL nou net per land beslist mocht worden. In vrijwel alle andere EU-landen houdt men zich aan NUL extra duty (neem een betere crew rest, in bepaalde landen krijg je die twee uur pas met een volledig horizontaal bed).
En zo kunnen we dus nog steeds duties maken van 18+ uur.
Eurlings is een ambitieus manneke. Hij zat niet in Den Haag om goede dingen voor het volk te doen. Van commercie (heavy crew) tot power play (tickettax) tot prestige (kilometerheffing), het is gewoon ongebreidelde ambitie. En met de heavy crew kwestie heeft hij toch een aardig wit voetje gehaald bij KLM, tegen alle vakbonden en onderzoeken in, waardoor het mij inderdaad niet zou verbazen als hij een leuke functie (maar niet als CEO) aangeboden krijgt. Want iemand met zo'n ambitie gaat echt niet thuis de huispapa spelen. Binnen 6 maanden weten we meer, mark my words.