Eurlings, familyman, ex-minister verkeer, naar de KLM...

Ik denk dat met Eurlings een prima directeur is binnengehaald bij de KLM.
Wel vraag ik me of die bewust op Cargo is gezet.
Nu las ik dat AF erg gevleid is door ex politici binnen de top van het bedrijf. Zou het niet een sluwe zet van KLM kunnen zijn om daarmee te proberen de KL/MP cargo uit het slop te trekken en de bestaande groeibeperking op te heffen?
 
KLM Cargo is niet het hoofd van MP.

KLM Cargo gaat volgens mij alleen over de orders die via KLM gaan en de Combi/Bellyfreight. Ik denk dat het hoofd van MP over MP zal gaan en dus over de grootste hoeveelheid vracht binnen KLM.
 
interessant is natuurlijk wel dat hij uit de politiek stapte om meer tijd voor een gezin vrij te maken en nu dit gaat doen
 
KLM Cargo is niet het hoofd van MP.

KLM Cargo gaat volgens mij alleen over de orders die via KLM gaan en de Combi/Bellyfreight. Ik denk dat het hoofd van MP over MP zal gaan en dus over de grootste hoeveelheid vracht binnen KLM.

Toch blijft het zo dat Martinair een 100% dochter van KLM is en het uiteindelijk KLM is die aan de touwtjes trekt.
 
Nu nog ABN leren spreken.
Ik denk dat je binnen de Air France/KLM groep meer aan Eurlings' Franse talenkennis hebt dan aan Nederlands met een Hollands accent! ;)

Blijkbaar is de Eurlings fanclub deze vooruitziende post van Iz voor het gemak vergeten.
Tja, als Intermediair het zegt, dan moet het wel zo zijn.

Ik ken 'm alleen als zwakke politicus die op het heavy crew dossier alle wetenschappelijke onderzoeken in de versnipperaar heeft gegooid en aan de druk van de KLM-groep heeft toegegeven.

Waar meerdere onderzoeken, waaronder TNO, hebben geconcludeerd dat een economystoeltje met een gordijntje er omheen als heavy crew rest NUL extra duty mag genereren, heeft Camiel besloten om TWEE uur extra duty toe te staan. Pech dat dat gedeelte van de EU-FTL nou net per land beslist mocht worden. In vrijwel alle andere EU-landen houdt men zich aan NUL extra duty (neem een betere crew rest, in bepaalde landen krijg je die twee uur pas met een volledig horizontaal bed).

En zo kunnen we dus nog steeds duties maken van 18+ uur.

Eurlings is een ambitieus manneke. Hij zat niet in Den Haag om goede dingen voor het volk te doen. Van commercie (heavy crew) tot power play (tickettax) tot prestige (kilometerheffing), het is gewoon ongebreidelde ambitie. En met de heavy crew kwestie heeft hij toch een aardig wit voetje gehaald bij KLM, tegen alle vakbonden en onderzoeken in, waardoor het mij inderdaad niet zou verbazen als hij een leuke functie (maar niet als CEO) aangeboden krijgt. Want iemand met zo'n ambitie gaat echt niet thuis de huispapa spelen. Binnen 6 maanden weten we meer, mark my words.
Ik denk dat we met Eurlings een zeer capabel persoon hebben binnen gehaald.
Yup, zeer capabele baantjesjager! You scratch my back and I'll scratch yours... :rolleyes:

Bon courage! :)
 
Deze job ligt in het verlengde van z'n studie, dus zo onervaren zal hij ziet zijn. Daarbij heeft hij een mega netwerk dus ik denk dat de KLM niet zo'n gekke keus heeft gemaakt. Misschien dat hij wat bij de fransen voor elkaar kan krijgen en dat kan weer mooi zijn voor verdere groei.
 
Last edited:
Hij gaat op de Cargo tak opereren. IK hoop dat hij in dat opzicht wat voor MP kan betekenen binnen de groep en dan met name binnen het Franse gedeelte. Zou ook weer een hoop boventallige vliegers schelen... (zie MP topic)
 
Ik heb een paar keer wat getypt en uiteindelijk besloten maar te zwijgen, maar blijkbaar ben ik niet de enige die zich er over verbaast.

Ik wens alle ex politici succes en zie uit naar de duur van de samenwerking met hun nieuwe werkgever. Mooi dat ze als ex politicus contacten hebben maar als het uiteindelijk niets oplevert duurt het feest niet lang vermoed ik. Als het zover is, 'persoonlijke redenen' of een andere mooie term voor onvrijwillig ontslag. Ik ga uit dan minimaal één van het trio Balkenende, Bos, Eurlings binnen 3, max 5 jaar wat anders gaat doen.

Misschien leuk voor een poll: Wie en wanneer en de deelnemer die er tzt het dichtst bij zit drinkt gratis bij de eerst komende borrel dan;)

Ook verbaas ik me over het feit dat je een socialistische boodschap verkondigt en later voor 4 dagen per week werk, 400.000 euro kan verdienen, maar hij doet maar! Daarbij aangetekend: Hij had een goede leermeester aan Kok! Een goed voorbeeld doet goed volgen ...

Zo dat is er uit! :biertje:
 
Tja.. wat zal ik er van zeggen..

Ik heb totaal geen problemen met politici die later een hoge functie in het bedrijfsleven gaan vervullen. Er is echter één voorwaarde: Dat die politicus (m/v) tijdens zijn actieve politieke periode zijn toekomstige werkgever niet onredelijk positief voortrekt, of, erger nog, andere belanghebbenden benadeelt ten gunste van zijn toekomstige werkgever.

Ik val misschien in herhaling, maar bewust wetenschappelijk onderzoek in de wind slaan die door alle omringende JAA-lidstaten wèl is geaccepteerd en daarmee afbreuk doen aan de vliegveiligheid en arbeidsomstandigheden van duizenden vliegers en cabin crew met geen andere reden dan economisch gewin voor de KLM (-groep), en dan later bij dat bedrijf een zeer goedbetaalde functie gaan bekleden, dat is gewoon schandalig.
 
Ik heb totaal geen problemen met politici die later een hoge functie in het bedrijfsleven gaan vervullen. Er is echter één voorwaarde: Dat die politicus (m/v) tijdens zijn actieve politieke periode zijn toekomstige werkgever niet onredelijk positief voortrekt, of, erger nog, andere belanghebbenden benadeelt ten gunste van zijn toekomstige werkgever.

In onderstaande link een artikel in de Volkskrant dat hierop aan de hand van Eurlings verder ingaat:
http://opinie.volkskrant.nl/artikel..._Eurlings_schaadt_het_aanzien_van_de_politiek
 
Het is verkiezingstijd, dus kan je dit verwachten van de Volkskrant (de enige die, voor zover ik weet, er over bericht heeft en niet echt een CDA krantje). Daarbij heb ik nog geen bewijs gezien/gehoord dat dit een vooringenomen gebeuren is geweest.

Misschien voor in de toekomst wel handiger om er een wat langere termijn voor aan te houden om dit soort gezever te voorkomen.
 
Back
Top