EU Claim spreekt zich uit

Boss du Manche

New member
SCHIPHOL - Ruim 60 procent van de vluchten van ArkeFly op Schiphol was het afgelopen jaar bij aankomst of vertrek vertraagd. Dat is fors meer dan het gemiddelde op de luchthaven, waar gemiddeld 71 procent van de toestellen op tijd vertrok en 81 procent op tijd aankwam.

Dat stelt EU Claim, dat zich heeft gespecialiseerd in het claimen van geld bij luchtvaartmaatschappijen als er vluchten vertraagd of geannuleerd zijn.

EU Claim noemt de periode van 9 december tot 4 januari het dieptepunt. Volgens het bedrijf waren 60 van de 84 vliegtuigaankomsten vertraagd. Nog eens drie werden geannuleerd. Van de 89 vertrekkende vluchten, vertrokken er 61 te laat.

Bron
 
Niet alleen Ouch voor Arkefly, maar ook Ouch voor EUClaim vanwege de spelfouten :S
 
Niveau van EU-claim komt mij zwaar ondermaats over , het lukt nog niet echt om de gewichten op de juiste manier in de schaal te leggen.

Ebenfalls is het een pain in the ass voor airlines en voorzie in nabije toekomst nog voldoende aantijgingen van deze partij richting de airlines.
Indien zij er in slagen zich te professionaliseren wellicht niet zonder succes !

Kennis van mij vloog overigens in december naar de Canarische met TFL en met een Engelse toko waar ik overigens zelf nog nooit van had gehoord. Was een 75 meen ik. Ze zullen e.e.a. hebben ingehuurd , die ops hebben mogelijkerwijs wel op tijd gevlogen.
 
EU Claim

EU Claim

EU Claim - the worst kind of parasites

Cheaper to pay than risk a long drawn out court case. Sign of the times unfortunately.
 
En laten we niet vergeten dat EU-claim een commercieel bedrijf is!
Als er niets te claimen valt, wordt er dus ook niets verdiend....
Straks staan ze al aan de gate pax op te wachten die net iets te laat zijn aangekomen of krijgen we van die leuke tv-reclames zoals die van vele advocaten in`the USA`.
"If you have been in a accident Call 1-800-eat-s*it"
Het moet niet gekker worden hier!
 
Hoe kan het nu zijn dat je standaard bedragen toekent terwijl er zoveel verschillende soorten ticket prijzen zijn:bwah:?????
Logischer zou het mij lijken dat je over percentages gaat spreken van de betaalde ticketprijs.
€600,= krijgen omdat je vlucht van €250,= is gecancelled lijkt me erg vreemd:eek:
 
Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat EUClaim zeker niet geheel onterecht reclameert , het is meer de wijze waarop.
De On Time Performance van ArkeFly is bizar slecht geweest. De maand december was hierin geen uitzondering.
Een ieder die afgelopen zomer regelmatig op SPL kwam , op teletekst of Internet heeft gekeken kon waarnemen dat met grote regelmaat vluchten van TFL en MP uren , soms een dag vertraagd waren.
Kortom ; het kan ook geen kwaad dat er eindelijk eens een bedrijf is dat deze toestanden aan de orde stelt.
Nogmaals ; de manier waarop zou anders kunnen, Feitelijker.
 
Respect voor je mening, maar waar haal je de feitelijke info vandaan dat OR niet op het gemiddelde van Schiphol zit, buiten de bewering van EUclaim?

Als werknemer van OR heb ik ook niet echt het idee dat we in 2007 (buiten december) met veel grote verstoringen te maken gehad hebben. Dit wordt nogeens bevestigd door de cijfers die OR zelf naar buiten heeft gebracht. Gemiddeld!
 
Natuurlijk heeft iedereen recht op zijn of haar mening en dient men daar respect voor te hebben maar wat de TUI baas doet in zijn schrijven naar de touroperators gaat wat ver. Om naar aanleiding van de Eu-claim story een verklaring te sturen is natuurlijk prima maar om dan met naam en toenaam naar een andere maatschappij te wijzen is onzin daar het over Arke problemen gaat. Het is natuurlijk ook niet allemaal al te best met die vertragingen.
Een deel van de MP vertragingen hadden als oorzaak ... ja, Arke. Een aantal vluchten waren door MP ingehuurd bij Arke op basis van harde afspraken. Toen vervolgens Arke problemen kreeg werden de afspraken niet nagekomen. Dus CEO TUI Nederland Steven van der Heijden, verbeter de wereld en begin bij jezelf :huilt::huilt::huilt:

http://www.zakenreisnieuws.nl/docs/arkefly.pdf
 
Idd, in december waren er afspraken tussen ArkeFly en Martinair

betreffende de punctualiteit:

Kijk eens op deze site

www.xs4all.nl/~grootjen

Hier staan de punctualiteitscijfers van zowel arkefly als martinair over de periode van 18 januari 2008 tot en met 31 januari 2008.
Oordeel zelf welke de beste en of slechtste is en of de maatschappijen voldoen aan de gemiddelden van schiphol.
 
sorry maar toch zijn die cijfers niet goed! Eigenlijk gewoon slecht!
71 % vind ik ook nog vrij laag eigenlijk voor een luchthaven als schiphol, al weet ik niet wat de rest van de wereld doet.

Bij mijn vorige maatschappij werd een norm gehanteerd van 81% punctualiteit, daar hadden we veel maanden waar we in de 90% scoorden.

Als je kijkt naar aankomsten... als bijna 50% te laat is ... geen goed teken.

Tevens heeft tfl natuurlijk wel aardig wat inhuur gehad in jan. MP heeft het met eigen kisten gedaan.
 
sorry maar toch zijn die cijfers niet goed! Eigenlijk gewoon slecht!
71 % vind ik ook nog vrij laag eigenlijk voor een luchthaven als schiphol, al weet ik niet wat de rest van de wereld doet.

Bij mijn vorige maatschappij werd een norm gehanteerd van 81% punctualiteit, daar hadden we veel maanden waar we in de 90% scoorden.

Als je kijkt naar aankomsten... als bijna 50% te laat is ... geen goed teken.

Tevens heeft tfl natuurlijk wel aardig wat inhuur gehad in jan. MP heeft het met eigen kisten gedaan.

geheel mee eens, met name in de aankomsten scoren beide niet goed, bij vertrekken blijft TFL net onder het gemiddelde, MP zit er iets verder onder.
NB. Een kist die 16 minuten na schematijd vertrekt wordt al als vertraagd aangeduid, in dat opzicht vind ik het niet zo raar dat 71% maar op tijd vertrekt.
Als je een half uur na schematijd als vertraagd aan zou duiden, zou dit percentage zeker een heel stuk hoger liggen.
Opvalledn is vooral dat als je eenmaal vertraging hebt bij TFL, dit meestal meteen een behoorlijke vertraging is, in tegenstelling tot MP, welke de vertraging veelal weet te beperken tot korter dan een uur.

Bij mijn weten is 71% tov andere luchthavens gewoon een normaal gegeven.
Wellicht dat iemand andere cijfers van andere luchthavens heeft?
 
bij mn vorige maatschappij moesten we al een delay code aangeven als we 3! minuten vertraagt waren. 15min vind ik een heel reëel getal.
Laten we hopen dat het snel verbeterd!
Heeft niemand getallen van klm en hv?
 
bij mn vorige maatschappij moesten we al een delay code aangeven als we 3! minuten vertraagt waren. 15min vind ik een heel reëel getal.
Laten we hopen dat het snel verbeterd!
Heeft niemand getallen van klm en hv?

15 minuten is geloof ik de algemene norm
van klm en hv heb ik ze niet.
 
15 minuten is geloof ik de algemene norm
van klm en hv heb ik ze niet.

KL, HV, FR hanteren 15 min grens. KLM stuurt ook op aankomsttijd en hanteert relatief lange bloktijden , een "slimme"manier om een goede OTP te realiseren en veel belangrijker om het bestaansrecht van het succesvolle transfersysteem te bewijzen omdat de kans hierdoor groter is dat klanten aansluitingen kunnen halen
.
Er zijn steeds meer airlines welke OTP resultaten op websites publiceren , best interessant als is het wel goed om de gehanteerde criteria ter kennisgeving aan te kunnen nemen.

In het geval van TFL is zeer zeker sprake van windowdressing.
De relatief meevallende OTP is in een aantal gevallen gekunsteld !!!

In de maanden december en januari heeft TFL vluchtschema's soms nog enkele dagen voor uitvoering van de vlucht met uren verplaatst.

Het lijkt wel of TFL meer op tijd vliegt , en puur naar de statistieken kijkend is dat ook zo........maar , de klant aan boord beleeft het geheel anders.
Die had bijv een schema 0800 vertrek , ging 16 dagen voor vlucht naar 1700 uur en dus zgn op tijd !

Zo kan een airline dus zijn OTP opkrikken............
 
15 minuten is geloof ik de algemene norm
van klm en hv heb ik ze niet.

KL, HV, FR hanteren 15 min grens en publiceren op zowel vertrek- als aankomsttijd. KL hanteert relatief lange bloktijden , een "slimme"manier om een goede OTP te realiseren en veel belangrijker om het bestaansrecht van het succesvolle transfersysteem te bewijzen omdat de kans hierdoor geringer is dat klanten aansluitingen missen. Er zijn steeds meer airlines welke OTP resultaten op websites publiceren , best interessant als is het wel goed om de gehanteerde criteria ter kennisgeving aan te kunnen nemen.

In het geval van TFL is zeer zeker sprake van windowdressing.
De relatief meevallende OTP is in een aantal gevallen gekunsteld !!!

In de maanden december en januari heeft TFL vluchtschema's soms nog enkele dagen voor uitvoering van de vlucht met uren verplaatst.

Het lijkt wel of men op tijd vliegt , en puur naar de statistieken kijkend is dat ook zo........

De klant aan boord beleeft het geheel anders.
Die had bijv een schema 0800 vertrek , ging 16 dagen voor vlucht naar 1700 uur en dus zgn op tijd !

Zo kan een airline dus zijn OTP opkrikken............
 
Last edited:
KL, HV, FR hanteren 15 min grens en publiceren op zowel vertrek- als aankomsttijd. KL hanteert relatief lange bloktijden , een "slimme"manier om een goede OTP te realiseren en veel belangrijker om het bestaansrecht van het succesvolle transfersysteem te bewijzen omdat de kans hierdoor groter is dat klanten aansluitingen missen.

Het laatste zinnetje begrijp ik niet helemaal. De kans wordt GROTER om een aansluiting te missen? zou je dit aan mij uit kunnen leggen

<knip>

In het geval van TFL is zeer zeker sprake van windowdressing.
De relatief meevallende OTP is in een aantal gevallen gekunsteld !!!

In de maanden december en januari heeft TFL vluchtschema's soms nog enkele dagen voor uitvoering van de vlucht met uren verplaatst.

Het lijkt wel of men op tijd vliegt , en puur naar de statistieken kijkend is dat ook zo........

De klant aan boord beleeft het geheel anders.
Die had bijv een schema 0800 vertrek , ging 16 dagen voor vlucht naar 1700 uur en dus zgn op tijd !

Werkt dit niet twee kanten op? Ik ben met je eens dat gedurende januari OR vertektijden ruim van te voren heeft aangepast, voortvloeiende uit de problemen van de PH AHQ op Kreta. Echter gingen deze aanpassingen naar mijn idee 2 kanten op. Er zijn ook vluchten naar voren gehaald.
Voorbeeld:
De vrijdagmiddagvlucht naar Banjul, welke het hele winterseizoen een schematijd had van 14.30 uur in de middag. Gedurende heel januari is deze vlucht in 2-en gedeeld en vertrokken de beide kleinere kisten al in de ochtend naar Banjul (al dan niet met een extra tussenlanding) en waren de kisten ook weer eerder terug op SPL dan in de oorspronkelijke dienstregeling was gepland.
Zo waren er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Ik vind het juist een goede zet dat OR zijn dienstregeling drastisch op de schop heeft genomen nadat er een kist voor een langere periode is uitgevallen.
Als zij dit niet hadden gedaan hadden de vertragingen echt de spuigaten uit gelopen.
We zullen zien hoe het nu verder gaat. De PH AHQ gaat 8 februari zijn eerste commerciele vlucht weer vliegen. Voor zover ik het kan zien gaan ze vanaf 10 februari de dienstregeling weer op de oude manier uitvoeren en is de vloot weer op volle sterkte. (Behalve dan de PH AHX welke voor maintenance in Frankfurt staat, maar daarvoor is wel veravnging op de momenten dat het nodig is)
 
Last edited:
Het laatste zinnetje begrijp ik niet helemaal. De kans wordt GROTER om een aansluiting te missen? zou je dit aan mij uit kunnen leggen



Werkt dit niet twee kanten op? Ik ben met je eens dat gedurende januari OR vertektijden ruim van te voren heeft aangepast, voortvloeiende uit de problemen van de PH AHQ op Kreta. Echter gingen deze aanpassingen naar mijn idee 2 kanten op. Er zijn ook vluchten naar voren gehaald.
Voorbeeld:
De vrijdagmiddagvlucht naar Banjul, welke het hele winterseizoen een schematijd had van 14.30 uur in de middag. Gedurende heel januari is deze vlucht in 2-en gedeeld en vertrokken de beide kleinere kisten al in de ochtend naar Banjul (al dan niet met een extra tussenlanding) en waren de kisten ook weer eerder terug op SPL dan in de oorspronkelijke dienstregeling was gepland.
Zo waren er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Ik vind het juist een goede zet dat OR zijn dienstregeling drastisch op de schop heeft genomen nadat er een kist voor een langere periode is uitgevallen.
Als zij dit niet hadden gedaan hadden de vertragingen echt de spuigaten uit gelopen.
We zullen zien hoe het nu verder gaat. De PH AHQ gaat 8 februari zijn eerste commerciele vlucht weer vliegen. Voor zover ik het kan zien gaan ze vanaf 10 februari de dienstregeling weer op de oude manier uitvoeren en is de vloot weer op volle sterkte. (Behalve dan de PH AHX welke voor maintenance in Frankfurt staat, maar daarvoor is wel veravnging op de momenten dat het nodig is)

Correctie , idd een schrijffout mijnerzijds. Moet uiteraard GERINGER zijn. Neem aan dat het verhaal verder duidelijk is.

Overigens kun je met jouw uitleg m.b.t. de goede intenties van ArkeFly alles in het leven wel rechtlullen.
Ik ben het niet geheel met je oneens -immers alles wat men vooraf weet kun je maar op anticperen- maar feit blijft dat men de dienstregeling manipuleert om statistisch beschouwd een verbeterde performance uit te stralen. Nogmaals een paar dagen voor vertrek is de beleving van de klant , lees passagier nu eenmaal meer emotioneel dan rationeel.

En vwb je uitleg over Banjul vluchten mee eens , het is zeker niet zo dat TFL in het geheel niets heeft gedaan in een poging om in een algehele chaos orde op zaken te stellen.
 
Back
Top