Etihad Ab-Initio Sponsored Cadet Pilot Program

Etihad Ab-Initio Sponsored Cadet Pilot Program

  • Ja

    Votes: 14 42.4%
  • Nee

    Votes: 3 9.1%
  • Ik zou het niet weten

    Votes: 16 48.5%

  • Total voters
    33
  • Poll closed .
Denk dat mevrouw superpilut daar heel happy mee is !

Cheers buddy.
FD
 
Kan het verhaal van Mauritsams beamen, wel in een andere golfstaat dan wel te verstaan maar met een redelijk overeenkomstige cultuur. @Superpilot, kan inderdaad meer dan alleen die sluier laten verdwijnen. Moet dan wel allemaal tussen 0700 - 2200 gebeuren want daarna gaat het stessen gebouw op slot, en moeten de dames 12 uur voor standby binnen zijn. De vliegers worden er naar mijn weten niet zo gecontroleerd. Het programma klinkt absoluut als een prachtkans, maar weet wat je doet, en niet huilen als het dan toch niet is wat je ervan verwacht. Het is naar mijn bescheiden mening niet voor niets dat ze een Ab initio programma nodig hebben om de stoelen te vullen. Aan de andere kant wat weet ik er nu van, mijn cessna heeft maar twee stoelen.
 
Ik werk bij een baggerbedrijf.

Wel grappig. Ik denk dat FD ook denkt dat ie voor een "bagger"bedrijf werkt. Ik heb zelf ook voor een baggerbedrijf op Teuge gewerkt (eentje met een paar honderd leerling-baggeraars). Sterker nog: ik denk dat de meesten van de airworkers voor "bagger"bedrijven werken.
Mijn 2 cents weer: Life's what you make it. Ook in het Midden Oosten.
 
Wikipedia:

Baggeren omvat alle werkzaamheden die nodig zijn bij het weghalen van zand, slib en andere lagen van de waterbodem. Maar ook landaanwinning en opschonen van het oppervlaktewater.

Dat dus. Best grappig, al heeft het vliegen mijn prio.
 
is dat 8 jaar in abu dhabi of enkel 18maanden en de rest voor etihad in je eigen land? ? ?

Je yal waarschijnlijk niet hoeven te tekenen om 8 jaar in AUH te wonen; commuten is echter zo goed als onmogelijk. Ze hebben geen Europese bases. Als dat nou wel zo zou zijn geweest, zou het storm lopen bij Etihad en Emirates.
 
@superpilut

Ik heb van insiders begrepen dat Emirates wel degelijk haar (europese) medewerkers in Londen plaatst.
 
maarja. dat is geen garantie. voor hetzelfde geld zit je daar toch 8 jaar in die zandbak. hm. bedankt voor de hulp ! toch nog even afwegen alvorens ik me eventueel kandidaat zou stellen..
 
Als je niks te verliezen hebt, en het lukt hier (NL e.o.) niet zou je het kunnen proberen, MAAR.... Vergeet niet dat je in de woestijn zit en dat daar andere regels gelden. Als het tijdens de opleiding niet helemaal lekker loopt, of je kop staat ze gewoon niet meer aan, of ze hebben een ander probleem met je, of of of dan mag je de hele zooi weer terug betalen.
Natuurlijk heb je, tot op zekere hoogte, dezelfde regelingen hier, maar in de woestijn sta je minder sterk in je schoenen (en dat komt niet door al dat woestijnzand....)

The company shall be entitled to recover from the cadet on demand the sponsorship cost on a pro rata basis (i.e in proportion to the sponsorship cost incurred by the company to sponsor participation in the programme). If, prior to the successful completion of the programme the cadet:

-fails to comply with any of the employment obligations and training attendance requirements;
-is for any reason expelled or prohibited from continuing the training and/or fails to complete the training within the period specified;
-fails to pass satisfactorily any final GCAA examination given by the training provider as per the GCAA regulation and as a result participation in the programme is discontinued;
-fails to achieve the minimum requirement of the training; make unsatisfactory progress with any aspect of the training or fails to display the necessary aptitude for the training; or discontinues, suspends or terminates training at any time before completion of the programme.

The company shall be entitled to recover the sponsorship cost in full (and subject to any right of set off as stated in the joining contract) if after completion of the programme, the cadet fails to comply with any of the stated obligations in the joining contract.
 
Wat een gezeur allemaal.
Als je een opleidingschuld kan voorkomen dan is alles het waard. Zelfs al wil je geen 8 jaar in AUH wonen. Dat is beter dan 8 jaar lang op de bank zitten in de schuldsanering wachtend op een baan.
90% van de vliegers heeft jarenlang op plekken moeten wonen waar ze een hekel aan hadden, MET studieschuld.

Zeker doen dus!
 
Ik heb de testen in Frankfurt gedaan. Nu twee maand wachten op antwoord ... van 6500 kandidaten mogen er nu een 1000-tal de testen doen. en 100 naar de volgende ronde in Abu Dhabi. afwachten, al is de kans matig.
 
Ik heb de testen in Frankfurt gedaan. Nu twee maand wachten op antwoord ... van 6500 kandidaten mogen er nu een 1000-tal de testen doen. en 100 naar de volgende ronde in Abu Dhabi. afwachten, al is de kans matig.

Me dunkt dat die kans matig is; volgens wat ik hierboven lees gaat 1,54% van het aantal mensen dat zich als kandidaat heeft aangemeld, door naar de ronde in Abu Dhabi. Weet iemand hoeveel er van die overgebleven 100 uiteindelijk de opleiding 'mogen' gaan doen?
Daarnaast, de voorwaarden zijn ook niet echt 'vriendelijk'; als alles goed gaat is er natuurlijk niets aan de hand, maarja wat als je een van de ongelukkigen bent die gaan vallen onder de alles-zelf-terugbetalen-regeling? Dan ben je (ook letterlijk) nog veel verder van huis dan wanneer je bij een Nederlandse opleiding zonder garantiefonds tussentijds uitvalt.
 
ze recruteren ook voor verschillende klassen van volgend jaar, ik schat dat ze nu zo een 30 mensen zoeken.... maar ze waren in precieze cijfers niet zo goed :p
ochja, we zien wel :)... Matthew Dowell vondik alleszinds een redelijk wijze gast :p
 
ik ben under consideration voor de 2de fase, BUHAAAAA... 2de fase is in Abu Dhabi, 4daagjes daar ter plaatse, ofwel eind augustus of ergens in Oktober/november
 
fase 2 @ Abu Dhabi

fase 2 @ Abu Dhabi

Komende zondag vertrek ik richting Abu Dhabi voor fase 2 en (hopelijk) 3. Hetgeen ik lees op forums over Etihad is toch niet altijd even positief, vooral wat huisvesting betreft dan, maar forums moet je altijd met een korreltje zout nemen...? ;) Hoe dan ook, het lijkt me toch alvast een leuke ervaring :grijns:

Zijn er nog mensen die dit weekend vertrekken? Rmoller?
 
Good verhaal FD, In het huidige climaat zou ik sowieso 1567 keer nadenken of ik al die doekoes zou investeren in een dure opleiding. De markt in ronduit KUT! Dus als je een sponsorship bij etihad kan krijgen zou ik het gelijk doen. Ik ken gasten die het daar prima naar hun zin hebben. Op bulletin boards zoals pprune zitten over het algemeen zeikerd en het is maar een klein % dat negatief nieuws post. Ze klagen over dingen zoals de grote van het zwembad enz!! Ik denk altijd als je zo negatief bent waarom lazer je dan niet gewoon op en maak je plaats voor iemand anders!

Nogmaals....als ze je aannemen....gelijk doen. Lekker beginnen op de 320 en later 330 / 340, 777 en misschien de A380
 
Back
Top