Eruit blinken tijdens de selectie

AppeIsap

New member
Ik vroeg mij af hoe je er echt ‘uit blinkt’ tijdens de selectieprocedure bij KLM FA. Er zijn namelijk veel kandidaten met goede kwaliteiten, maar hoe goed is goed genoeg?

Word je er eerder uitgekozen als je selectieresultaten allemaal evenredig hoog zijn of als je minder goed begint, maar een stijgende lijn laat zien in je progressie (bijv. bij fase 2 - sensomotorisch onderzoek)?

En wat betreft levenservaring; waar letten ze precies op? Is dat een universitaire masterdiploma, leidinggevende functies of mensenkennis?

Wat maakt een kandidaat nou echt geschikt voor de opleiding en het beroep? Waardoor kiest KLM FA jou i.p.v. een ander? Hoe blink je er écht uit?

Dank :)
Groetjes Appelsap

 
Het leuke van zo'n vraag hier stellen is dat alle andere kandidaten het antwoord ook lezen. Zo houden we een level playing field.
 
En wat betreft levenservaring; waar letten ze precies op? Is dat een universitaire masterdiploma, leidinggevende functies of mensenkennis?
Nee, opleiding heeft maar zijdelings te maken met “levenservaring”.
Het woord zegt het al.
Levens ervaring
Ben je bijvoorbeeld op je 14e met vakantie werk begonnen en hoe ben je daarin gegroeid? Ben je daar nu op je 18e de nieuwe werknemers aan het begeleiden?
Hoe ga je om met verantwoordelijkheid? Kan je werkgever je gerust een dienst alleen laten doen? Klopt de kassa altijd?
Hoe ga je om of ben je omgegaan met tegenslagen in je leven? Ben je daar beter uitgekomen? Scheiding van je ouders, dood van een familielid? Om maar even cru te zeggen, sommigen gaan aan de drugs en anderen komen sterker uit zo’n ervaring.
Ben je een keer blijven zitten maar “cum laude” geslaagd?
Een neef van mij ging met 18 jaar het leger in en gelijk een jaar naar het buitenland op een vredesmissie van de Verenigde Naties.
Klinkt cliché maar ging weg als jongen en kwam terug als man.
Ik was op mijn 18e nog bezig met opgevoerde brommers en bier drinken.
Kijk, dat is wel een heel erg groot verschil.
Ook met sport, solo of team sport? Wat is je rol in het team? Sport leert je samenwerken en met verlies omgaan.
Of zit je liever thuis achter de computer te schaken?
Werk een beetje aan je grammatica en doe ook wat aan die appelige username.
Dat gaf gelijk al niet zo goede indruk.
Gek hè? Zoiets kleins en het kleurt gelijk de indruk over iemand.
 
Zonder zelf courante kennis van het proces te hebben; je kan bepaalde dingen oefenen en bepaalde dingen niet.
Levenservaringen zijn niet te oefenen, antwoorden op vragen wel.
Reken testen en ruimtelijke inzicht testen en tot op zekere hoogte persoonlijkheidstesten zijn te oefenen.
Wacht daar niet mee tot 3 dagen voor je test datum, begin daar een jaar van te voren mee.
 
Back
Top