Erik

Status
Not open for further replies.

Wiper

New member
Luchtvaartnieuws.nl:

Erik de Vlieger: Jongensdroom?


08-01-2005


Op mijn achttiende jaar was het mijn ultieme droom om een luchtvaartbedrijf te mogen runnen. Na de lastige perikelen was het dan zover. Midden december had ik een aardige vakantie gepland en aangezien werken niet mijn ergste nachtmerrie is, heb ik het thuis uitgelegd en ben aan het werk gegaan bij Exel. Die weken tot aan het nieuwe jaar kan ik het beste vergelijken met wat een soldaat mee heeft gemaakt tijdens een willekeurige veldslag tijdens de eerste wereldoorlog. Althans volgens de boeken die ik daar over heb gelezen. De granaten kwamen van alle kanten. Zelfs als er een lampje het niet deed concludeerde men dat het gas en licht niet was betaald. Karakterologisch prima want als mens heb ik een verschrikkelijk pak slag gekregen. Niet alleen ik maar ook de medewerkers.

Onder de dagelijkse angst werken dat als je de krant openslaat, er weer iets negatiefs staat over het bedrijf waar je werkt is vervelend, om het op zijn boterzachts te zeggen. Maar ik heb zelf een mediabedrijf dus nieuws is nieuws. Dus niet zeuren en doorgaan mensen! Ik sta achter hen. Alleen: niet kleren maar krantenkoppen maken de man. Althans, over de koppen word ik op straat aangesproken. Feit is wel dat we gewoon doorvliegen en redelijk performen. Ik zeg redelijk omdat ik meen dat het altijd beter kan.

Uitbreiden, mijn grootste hobby, is niet aan de orde of kan groei ook consolidatie betekenen? Zoals een journalist van de Volkskrant wel eens schreef: ik ben de droom van elke journalist omdat ik altijd antwoord geef en daarmee nooit de weg der diplomatie kies. Ook daarin heb ik actie moeten ondernemen. Een heuse woordvoerder voor het bedrijf die mij figuurlijk op de vingers tikt vanwege mijn emotionele directheid. En hij heeft gelijk. Dig Istha is de man die dit doet. Het bedrijf is hiermee gediend. Natuurlijk was het ook zo dat ik geen algemeen directeur kon blijven. Ten eerste is de ervaring (nog) niet groot genoeg en ten tweede heb ik ook andere zaken aan mijn hoofd. Daarom konden wij Bart Drechsel verwelkomen als interim directeur. Ondergetekende steunt hem en helpt daar waar nodig.

Natuurlijk is de afgelopen periode een nare tijd geweest. Daar maak ik geen geheim van. En in de groeitijden stond ik ook vooraan in de rij om het aan stad en land uit te leggen. Daarom kan ik nu best een ander geluid laten horen. ‘What comes up must go down’ toeteren legio adviseurs in mijn oortjes. Een en ander gestaafd met spannende complottheorieën. Ik ben niet geïnteresseerd zeg ik ze dan. Ik heb één ding aan mijn hoofd en dat is een zuivere voortgang van het bedrijf. Daar laat ik het bij. Of ben ik nu diplomatiek?

Erik de Vlieger
Grootaandeelhouder ExelAviationGroup
 
Last edited:
Grappig, ik kan me een publicatie herinneren van recente datum waarin hij stelt dat het runnen van een luchtvaartbedrijf nooit zijn jongensdroom is geweest...
 
M'n tranen kan ik nog net bedwingen. Waarschijnlijk samen met al die andere mensen van wie hun jongens(meisjes)droom in duigen is gevallen...
Niet alleen vliegend personeel maar ook al die andere andere mensen die EdV kapot heeft gemaakt met z'n spelletjes. Al die bedrijven die keer op keer door zijn juridische spelletjes de dupe zijn en met grote schulden blijven zitten.

Wat er de laatste tijd over je heen is gekomen Erik, is waarschijnlijk nog maar een procentje van watvoor ellende je veroorzaakt hebt. Dus nog even volhouden voor de andere 99%, borst vooruit...!

Ik begrijp dat dit verhaal op advies van je adviseur geplaatst is maar blijf gewoon lekker jezelf.... veel leuker! Politiek is toch een voorbij station...
 
Allow me to respond

Allow me to respond

Well well, Erik tries to put a brave face on things.


Wiper said:
_Erik de Vlieger: Jongensdroom?


08-01-2005


Op mijn achttiende jaar was het mijn ultieme droom om een luchtvaartbedrijf te mogen runnen. Na de lastige perikelen was het dan zover. Midden december had ik een aardige vakantie gepland en aangezien werken niet mijn ergste nachtmerrie is, heb ik het thuis uitgelegd en ben aan het werk gegaan bij Exel. Die weken tot aan het nieuwe jaar kan ik het beste vergelijken met wat een soldaat mee heeft gemaakt tijdens een willekeurige veldslag tijdens de eerste wereldoorlog. Althans volgens de boeken die ik daar over heb gelezen. De granaten kwamen van alle kanten. Zelfs als er een lampje het niet deed concludeerde men dat het gas en licht niet was betaald. Karakterologisch prima want als mens heb ik een verschrikkelijk pak slag gekregen. Niet alleen ik maar ook de medewerkers.


Well that’s not quite correct is it? Exel isn’t under attack – the truth is slowly being exposed. The truth about how you pay and treat your employees, how you abandoned the DutchBird employees, your questionable business practices and the kind of person you are have all been clearly exposed for all to see. Please let me know which articles in the various newspapers are incorrect – I haven’t heard any denials from you or your propaganda machine. That’s the one thing you're afraid of isn’t it? The truth is the best weapon against people like you.

Onder de dagelijkse angst werken dat als je de krant openslaat, er weer iets negatiefs staat over het bedrijf waar je werkt is vervelend, om het op zijn boterzachts te zeggen. Maar ik heb zelf een mediabedrijf dus nieuws is nieuws. Dus niet zeuren en doorgaan mensen! Ik sta achter hen. Alleen: niet kleren maar krantenkoppen maken de man. Althans, over de koppen word ik op straat aangesproken. Feit is wel dat we gewoon doorvliegen en redelijk performen. Ik zeg redelijk omdat ik meen dat het altijd beter kan.


Whose so called “leadership” and “management” led to this situation in the first place? You and your “Rat Pack” have chosen to operate in this manner – now you’re reaping the results. Don’t expect sympathy from me – you destroyed the best company I’ve ever worked for in 4 short weeks.

Just how “reasonable” is the performance of EAG? I have my doubts – but feel free to prove me wrong by publishing the financial results. Show me the money! – I know you can’t.

Uitbreiden, mijn grootste hobby, is niet aan de orde of kan groei ook consolidatie betekenen? Zoals een journalist van de Volkskrant wel eens schreef: ik ben de droom van elke journalist omdat ik altijd antwoord geef en daarmee nooit de weg der diplomatie kies. Ook daarin heb ik actie moeten ondernemen. Een heuse woordvoerder voor het bedrijf die mij figuurlijk op de vingers tikt vanwege mijn emotionele directheid. En hij heeft gelijk. Dig Istha is de man die dit doet. Het bedrijf is hiermee gediend. Natuurlijk was het ook zo dat ik geen algemeen directeur kon blijven. Ten eerste is de ervaring (nog) niet groot genoeg en ten tweede heb ik ook andere zaken aan mijn hoofd. Daarom konden wij Bart Drechsel verwelkomen als interim directeur. Ondergetekende steunt hem en helpt daar waar nodig.


So just who is this Bart Drechsel – is he any more qualified than the rest of the “Rat Pack”? The EAG “managers” I’ve met so far are some of the sorriest people in Aviation. Perhaps you and Bart need to take my “Exel Managers Test”. Let me share a very simple truth with you – you cannot get the right result with the wrong people.

I guess you still haven’t learned to keep your mouth shut – not a problem – I’ll be around to write a rebuttal to everything you care to print.

Natuurlijk is de afgelopen periode een nare tijd geweest. Daar maak ik geen geheim van. En in de groeitijden stond ik ook vooraan in de rij om het aan stad en land uit te leggen. Daarom kan ik nu best een ander geluid laten horen. ‘What comes up must go down’ toeteren legio adviseurs in mijn oortjes. Een en ander gestaafd met spannende complottheorieën. Ik ben niet geïnteresseerd zeg ik ze dan. Ik heb één ding aan mijn hoofd en dat is een zuivere voortgang van het bedrijf. Daar laat ik het bij. Of ben ik nu diplomatiek?

Erik de Vlieger
Grootaandeelhouder ExelAviationGroup


Why do you suddenly disappear when the truth is revealed? Or when the news is bad? You should have been on TROS Radar – not poor Carl.

Just how stupid do you think we are? I have a video fragment where you clearly state you’ve bought DutchBird. You have clearly demonstrated that you cannot be trusted whether it is words or actions.

Erik – you’re nothing more than a charlatan. You make all kinds of promises than don’t deliver. I’m afraid your 15 minutes are up. The twisted web of lies and deceit is starting to unravel.
 
Last edited:
Krijg hier ook een beetje braakneigingen van.

Ik zag de laatste tijd een aantal aardige namen langskomen als schrijvers van deze column op luchtvaartnieuws. Mensen die wat te melden hadden of op zijn minst hun sporen verdiend hadden in luchtvaartland.

Dan is het op zijn zachtst gezegd een dubieuze keuze om iemand aan het woord te laten die wellicht de geschiedenis in zal gaan als degene verantwoordelijk voor de grootste puinhoop in luchtvaart(neder)land. :mad:

Maar goed, iedereen heeft het recht op een mening en iedereen mag zichzelf verdedigen.
 
Kots kots kots kots!

Kots kots kots kots!

Uitbreiden, mijn grootste hobby.....
Goh wat gek!. En ik maar denken dan ´zichzelf de hemel inprijzen´ zijn grooste hobby is. :grijns:

Dus niet zeuren en doorgaan mensen! Ik sta achter hen.
Als een echte ´generaal´ staat Erikje achter zijn troepen. Lekker ver achter zijn troepen: veilig verscholen achter zijn -tig verschillende BV-tjes. :rolleyes:

Het wordt misschien eens tijd dat EdV eens actief gaat deelnemen op dit forum, i.p.v. die zielige columns op luchtvaartnieuws.nl en dat jeuk forumpje van hem. Wordt het toch nog gezellig op airwork...! :D
 
Dit is als een toespraak van Kennedy..

klinkt mooi, doet het bloed (temperatuur laat ik in het midden) sneller stromen, maar is niet van eigen hand.

De schrijfstijl en de punctuatie is niet de zijne, hooguit viel er een traantje op het papier toen hij het concept las en is het daardoor nóg emotioneler geschreven dan bedoeld; dit is musicalmateriaal.

www.prozac.com

Ik blijf trouwens van mening dat de EAG bezig is met snoeien. Hopelijk maken ze die tuin op tijd zomerklaar.

Over actief deelnemen aan dit forum: ik heb mijn vermoedens over een nieuwe user hier. Ga maar geen namen noemen..

Pollhappy...
 
Heb uit serieuze/betrouwbare bronnen gehoord dat er een grote reorganisatie bij Air Exel aankomt. De vliegers zouden afgelopen week een gesprek hebben maar in plaats daarvan kregen ze een e-mail. Als ik het goed begrepen heb is er aankomende week een personeelsmeeting waarin de plannen worden uitgelegd. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met alle F/O's die nog bezig zijn met hun type rating course. Als ik de contracten goed begrepen heb krijgen ze pas een arbeidsovereenkomst als de line training afgelopen is en hoeft Air Exel alleen het resterende bedrag (er moeten iedere keer bedragen worden gestort op een rekening, ATR rating kost Euro 35000) terug te betalen aan de leerling F/O als er sprake is van een faillisement, surreance of als het bedrijf wordt stil gelegd. Staat niets in de contracten over een reorganisatie. Lullig voor al die 15 man die net gestort hebben. Tijd voor een goede advocaat en als ik hun was nam ik deze advocaat gelijk mee naar de pilotsmeeting.......
 
Leuk om het eerste stukje van Erik zijn PR afdeling te lezen. Dus eerst vertelde hij onzin en nu laat hij door iemand onzin schrijven! :rolleyes:
 
alle betalingen van mensen die nog in de opleiding zaten zijn op advies van mensen binnen exel(piloten) stopgezet. als blijkt dat er mensen ontslagen worden die nog niet eens een typerating hebben maar al wel veel geld hebben betaald word dat natuurlijk een dikke rechtzaak. exel heeft een typerating beloofd dat moeten ze nakomen of al t geld weer terugbetalen.

nog wat info, mensen die in hun linetraining zitten en genoeg sectoren hebben gevlogen om afgetekend te worden worden niet afgetekent omdat in hun trainingsovereenkomst staat dat als ze afgetekend worden na de linetraining dat air exel ze dan een vast contract moet aanbieden... dit word de linetraining captains van hogerhand opgelegd. zegt wel wat over de toekomstperspectieven toch..
 
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Wiper
_Erik de Vlieger: Jongensdroom?

..Onder de dagelijkse angst werken dat als je de krant openslaat, er weer iets negatiefs staat over het bedrijf waar je werkt is vervelend, om het op zijn boterzachts te zeggen..

dat kan wel zijn maar het was wel de enige manier waarop de medewerkers van exel informatie kregen over het bedrijf want vanuit het bedrijf (management) zelf hebben we nog niks gehoord over de toekomst
 
Je ziet vaak binnen bedrijven dat de trainingsgroep
helaas een wat hoerige positie inneemt. Een toelage voor instructie went snel en om deze te behouden worden er wel eens "vuile klusjes" opgeknapt. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog de wat kleiner geschapen mannetjes die alles doen om hun positie te behouden.....Gelukkig zijn er uitzonderingen! Als je mensen bewust niet door laat gaan behoor je niet tot de uitzonderingen en mag je je meetlint gaan zoeken om te kijken waar je wel onder valt!
 
Sorry om hier te moeten zeggen dat ik nog niets gehoord heb van hogerhand. En ik zou het moeten weten!!
Zou ook niet weten waar dat vandaan komt en lijkt me ook niet erg leuk voor de personen waar het over zou gaan dat hier te moeten lezen. Klinkt weer als stemming makerij.
Gtz.
 
alte post said:
alle betalingen van mensen die nog in de opleiding zaten zijn op advies van mensen binnen exel(piloten) stopgezet. als blijkt dat er mensen ontslagen worden die nog niet eens een typerating hebben maar al wel veel geld hebben betaald word dat natuurlijk een dikke rechtzaak. exel heeft een typerating beloofd dat moeten ze nakomen of al t geld weer terugbetalen.

nog wat info, mensen die in hun linetraining zitten en genoeg sectoren hebben gevlogen om afgetekend te worden worden niet afgetekent omdat in hun trainingsovereenkomst staat dat als ze afgetekend worden na de linetraining dat air exel ze dan een vast contract moet aanbieden... dit word de linetraining captains van hogerhand opgelegd. zegt wel wat over de toekomstperspectieven toch..

Niet betalen tot er duidelijke garanties zijn lijkt me inderdaad de meest verstandige optie.

Mensen die klaar zijn voor hun linecheck gaan daar toch gewoon voor op? Hoe heeft men dit georganiseerd. Wordt de linecheck niet gepland? Of wordt ie wel gepland maar niet afgetekend door de bewuste instructeur? En met welke reden dan? Toch wel even iets om wat mee te doen denk ik.

Iedere idioot in luchtvaartland weet hoeveel sectoren er minimaal benodigd zijn om je linecheck te gaan doen. Sta je lekker voor l*l bij je volgende baas met twee keer zo veel sectoren en een wazig verhaal over EAG en problemen en contracten etc......

En dat je over een tijdje bij een volgende baas staat wordt met de dag aannemelijker. :rolleyes:
 
Voorlopig is het zo dat een hoop berichten die als stemmingmakerij werden afgedaan achteraf toch redelijk bleken te kloppen. ;)

Maar ook hier geldt weer: de tijd zal het leren. We wachten het maar even rustig af.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top