EPST selectie Compass

PrettyFly2023

New member
Hi Allemaal,

Ik heb binnenkort mijn eerste ronde (compass test). Nu ben ik op zoek naar een paar goede websites waarmee ik mij goed kan voorbereiden op deze ronde. Heeft iemand een paar goede tips voor mij? ik hoor het graag:)

groetjes!
 
Voor COMPASS kan ik persoonlijk SkyTest® for Middle East Pilot Screenings aanraden inclusief de CH Products pedals en joystick voor het onderdeel Control, succes!
 
Ik moet binnenkort ook de COMPASS test doen maar ik vroeg me even of het rekenen met of zonder rekenmachine mag? Ik ben er nu vanuit gegaan dat ik hem niet mag gebruiken maar misschien weet iemand hier meer over. Wat overigens ook een fijne site is om te oefenen voor de selectie is pilottest.nl.
 
Ik moet binnenkort ook de COMPASS test doen maar ik vroeg me even of het rekenen met of zonder rekenmachine mag? Ik ben er nu vanuit gegaan dat ik hem niet mag gebruiken maar misschien weet iemand hier meer over. Wat overigens ook een fijne site is om te oefenen voor de selectie is pilottest.nl.
rekenmachine is niet toegestaan (anders wordt het wel iets te makkelijk :)). Kladpapier daarentegen wel. Het rekenen zelf is niet zo lastig, de tijdsdruk is hetgeen wat het lastig maakt.
 
Bij Compass krijg je inderdaad ook veel rekenvragen in verhaalvorm. Bij Pilottest worden alleen meer rekenvragen gevraagd met betrekking tot natuurkunde en bij compass iets minder.
 
Het is alweer (te) lang geleden maar ik kan me herinneren dat het niet zozeer gaat om een test af te krijgen. Heleboel van dat soort testen zijn ontworpen om niet af te krijgen tenzij je gaat gokken.
Test van 50 vragen af maar 20 verkeerd beantwoord door haastwerk is natuurlijk niet goed.
Test van 50 vragen en 40 af binnen de tijd en 30 goed weer wel.
Je zal een bepaald percentage van de test af moeten hebben en een bepaald percentage daarvan goed.
Nauwkeurig werken onder tijdsdruk.
Succes iedereen!
 
Back
Top