Endlich is het so weit

Robin200

New member
für die unbeschränkt steuerpflichtigen.

Je kunt per heden een Riesterrente produkt af sluiten. Implementatie heeft lang geduurd na de uitspraak van het Europese hof, maar nu kan het dus. Aldus Albatros die me gisteren informeerde en vroeg het door te geven aan al de NL´ers in dienst van de Duitse vliegbedrijven. Bij dezen.

Of het sich lohnt, ben ik nu aan het uitzoeken. Als je er je hypotheekschuld mee zou mogen aflossen, dan ben ik erbij. Maar er zijn veel haken en ogen aan het produkt en het volledige inzicht ontbreekt me nu nog. Correspondentie hieromtrent met ingewijden stel ik op prijs.
 
Moeten we dat doen? Ben he-le-maal niet op de hoogte van wat de voordelen van de Riesterrente zouden zijn...
 
Als je de woonriester variant neemt kun je er een hypotheek mee aflossen. Nu ook voor een huis in NL. Het is alleen mogelijk voor het huis waar je daadwerkelijk in woont. De andere (en via Albatros iets rendabeler) variant moet worden omgezet in een lijfrente later en is dus niet als hypotheekaflosser te benutten.

Riester geeft vanaf bepaalde inleg (een percentage van je loon) zuschusse van de staat.
 
Niks mot natuurlijk, maar het lijkt wel een ok produkt te zijn. In ieder geval gegarandeerd je inleg en zulagen komen eruit. Maar wel volledig belast. Afhankelijk van het belastingtarief nu en in de toekomst, is het de moeite waard. Maar dat is maar 1 aspect. Er zijn er nog veel meer (wiki is een goede bron). Die moet ik eerst eens 1 voor 1 nagaan. En zoals altijd met verzekeringsprodukten, voor de één is het wellicht een goede optie, voor de ander juist weer niet.

Keep u guys posted, echter liever via een emailing (ik ga hier niet de belasting publiekelijk informeren).
 
Ach jij arme man.... jij bent toch ook een KTV ganger?? Heb jij geen toegang?? Moet je ff regelen hoor...Lukt het niet, stuur ik de berichten je wel door !

Verder alles goed daar? Kan /wil je al richting LH?

gr
C
 
Back
Top