En weer een vliegschool die het loodje legt.

@ Thermal,

Onzin, wat wel dom is, een ton direct betalen! Ik heb het modulaire traject gevolgd bij ASL, en heb altijd achteraf afgerekend. Betaal voor wat er geleverd wordt, daar ben je zelf bij.
Succes aan de studenten van ASL gewenst, maar ook hun ouders, die met een extra hypotheek zitten!
 
wordt dat dan meteen een openbare veiling? Ik heb altijd al een fnpt 2 in mijn extra slaapkamer willen hebben...
 
nog maar weer eens de bevestiging , dat je wel 150.000 keer moet nadenken, alvorens je nu aan een vliegopleiding begint.:huilt:
 
nog maar weer eens de bevestiging , dat je wel 150.000 keer moet nadenken, alvorens je nu aan een vliegopleiding begint.:huilt:

Hoe verschrikkelijk het ook is, eens te meer duidelijk dat je je opleiding in delen moet betalen. weet niet of ze dat ook bij deze school deden.

Ik betaal gelukkig wel in delen. en een stuk minder dan 150K.
 
Oh echt waar doe je je opleiding dan en wat betaal je dan ik ben vet geïnteresseerd dit is echt de eerste keer dat ik je er over hoor vertel vertel niet te snel we schrijven mee.
 
De phrase 'vet geïnteresseerd' deed het hem.

Klaas vaak kan jij niet meer toelichting geven over deze school?
 
De phrase 'vet geïnteresseerd' deed het hem.

Klaas vaak kan jij niet meer toelichting geven over deze school?

Nou, ik heb er altijd leuk gevlogen en hele leuke instructeurs gehad. Door een mis management is de school helaas ter ziele gegaan. De beste man heeft een gok genomen door groots uit te pakken ( mooi pand enzo) en dat is een verkeerde gok geweest denk ik.
Gezien de locatie ( op de kop van de baan EHBK) en het mooie pand en natuurlijk het aardige personeel hoop ik dat er een nieuwe eigenaar in komt, die zijn zaakjes wel op orde heeft..........
 
Met wat pech is het geld weg. Als een bedrijf failliet gaat en een doorstart maakt is dat meestal zonder de ballast uit het verleden.

Ik hoop dat ik ongelijk heb maar als ik € 100.000,- heb betaald aan ASL dan zou ik me wel degelijk zorgen maken.
 
nog maar weer eens de bevestiging , dat je wel 150.000 keer moet nadenken, alvorens je nu aan een vliegopleiding begint.

Da's wel heel erg alle vliegopleidingen over 1 kam scheren. Als je met gerespecteerde tenten die al jaren een goede reputatie hebben en honderden piloten hebben afgeleverd (KLS, EPST, NLS etc) in zee gaat hoef je niks te vrezen......behalve de bank dan ;)
 
Verschrikkelijk als mensen echt hun geld kwijt zijn, zou in mijn geval een enkeltje schuldsanering betekend hebben denk ik!
Is het bij deze school gebruikelijk bij aanvang van de opleiding het gehele bedrag te betalen? Ik moest bij aanvang van elke fase een bedrag storten om die fase te coveren, ook nog is handiger ivm rentelasten die pas later beginnen te lopen dan
 
Dit is diep en diep triest voor de betrokkenen, ik wens de jongens en meisjes heel veel sterkte. Zelf heb ik dit helaas ook meegemaakt in 2002 met het IAC.

Da's wel heel erg alle vliegopleidingen over 1 kam scheren. Als je met gerespecteerde tenten die al jaren een goede reputatie hebben en honderden piloten hebben afgeleverd (KLS, EPST, NLS etc) in zee gaat hoef je niks te vrezen......behalve de bank dan ;)

Gerespecteerde scholen en honderden of duizenden studenten opgeleid zegt werkelijk ook niets, die kunnen ook kapot gaan door mis-management, grootheidswaanzin of fraude. Helaas spreek ik uit ervaring.

M.h.
 
Da's wel heel erg alle vliegopleidingen over 1 kam scheren. Als je met gerespecteerde tenten die al jaren een goede reputatie hebben en honderden piloten hebben afgeleverd (KLS, EPST, NLS etc) in zee gaat hoef je niks te vrezen......behalve de bank dan ;)

Beste Thermal, je leedvermaak in dit topic kan ik eerlijk gezegd niet zo waarderen. Het gaat wel over persoonlijke drama`s van wannabe`s. Balen ook voor Ko Bruijnzeel (of is `t ie alweer onder de pannen?). Verder hangen me die vliegschool besprekingen wel een beetje de keel uit, maar blijkbaar is daar veel vraag naar.

Tot zover N24 in dit topic.
 
Er gloort hoop voor de studenten daar bij de horizon.

Martinair Flight Academy vangt gedupeerde ASL-studenten op
SCHIPHOL - De Martinair Flight Academy wil studenten van Air Service Limburg (ASL) helpen om hun opleiding tot verkeersvlieger in Lelystad af te ronden. De Limburgse vliegschool verkeert in financiële problemen en leerlingen hebben een advocaat ingeschakeld om hun studiegeld terug te vorderen. Martinair-woordvoerster Suzanne van de Velde meldt aan Luchtvaartnieuws.nl dat vrijdag (25 maart) zes studenten op bezoek zijn geweest in Lelystad. Zij waren er mede namens vier andere leerlingen die hun opleiding af willen ronden.
Bron: Luchtvaartnieuws
 
Luchtvaartscholen doen niet aan charity, i know.

Maar ervan uitgaande dat martinair haar eigen selecties heeft, dan is het onvoorwaardelijk toelaten van die jongens en meisjes zeker niet vanzelfsprekend, toch?

En kan me nou ook niet voorstellen dat ze nog veel geld kunnen trekken uit die studenten. Ze hebben al een schuld
 
Back
Top