En weer een vliegschool die het loodje legt.

Zo zien jullie maar weer kinders, als je geweigerd bent bij KLM, EPST, NLS etc , ga dan niet tegen alle hoop in zoeken naar een toko die je wel wilt aannemen. Is erg gevaarlijk, zo blijkt maar weer.

Is een beetje kort door de bocht niet? Een redelijkerwijs nieuwe opleiding moet ergens beginnen, zonder enige vorm van subsidie of wat dan ook. Dat ze failliet zijn betekent niet dat de selectie bijzonder makkelijk is, integendeel dan hadden ze studenten genoeg gehad en dus ook genoeg activa (zullen we een vergelijking leggen met Stella???)!

Triest voor de studenten en hun ouders mocht er geen doorstart gemaakt kunnen worden.
 
er staat nergens dat hun ouders borg staan voor de lening.
Alleen dat er andere studenten niet aan de opleiding begonnen, omdat het garantiefonds niet doorging. Er staat voor de rest niets over deze 16 studenten.
 
Ze verwijzen wel naar de ABN en ING maar op hun website maar daar wordt niet echt duidelijk op ingegaan. Dus idd best een kans dat dikke kans dat in ieder geval een groot deel van die eurootjes uit de zak van de papa's en de mama's kwam.
 
er staat nergens dat hun ouders borg staan voor de lening.
Alleen dat er andere studenten niet aan de opleiding begonnen, omdat het garantiefonds niet doorging. Er staat voor de rest niets over deze 16 studenten.

Volgens hem zijn de liquiditeitsproblemen veroorzaakt toen aankomende studenten afhaakten omdat een vorig jaar door de huisbankier toegezegd garantiefonds niet doorging. Nu moeten de ouders van de studenten borg staan voor de lening.

Dus van deze 16 studenten bedoel je, waren er geen die begonnen waren sinds de afzegging van het garantiefonds?

Moet wel zeggen dat ik te snel gelezen had inderdaad
 
Denk dat als ze al sinds geen jaar meer een nieuwe student hadden, de aankomst van deze donderbui al van ver zichtbaar was
 
dat ben ik inderdaad met je eens.

maar dit hadden die studenten dan ook aan kunnen zien komen en misschien al wat met die school kunnen afspreken

lijkt me niet dat dit van de ene op de andere dag is gebeurd.
 
Zoals ik het lees hebben in ieder geval deze 16 studenten de lening (€ bijna 100.000) zelf moeten regelen zonder garantiefonds.

Auw......
 
Hoera! De keuze voor welke vliegschool je kiest is weer makkelijker geworden aangezien we er weer 1 minder hebben.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9356241/__Studenten_leggen_beslag_op_panden__.html?p=6,1

Zo zien jullie maar weer kinders, als je geweigerd bent bij KLM, EPST, NLS etc , ga dan niet tegen alle hoop in zoeken naar een toko die je wel wilt aannemen. Is erg gevaarlijk, zo blijkt maar weer.

Ik weet niet of het lollig bedoeld is, maar het lijkt me dieptriest om zoveel plezier in de ellende van andere the beleven (studenten en personeel).
en de "wijze" les is natuurlijk helemaal onzinnig.
 
Ik weet niet of het lollig bedoeld is,

Wat denk je zelf? Tuurlijk niet. Het heet sarcasme

Ik vind het diep triest dat zoiets gebeurt. 16 dromen naar de klote en vele tonnen aan euro's weg die waarschijnlijk niet meer terugkomen. Om kotsmisselijk van te worden.
 
Wat denk je zelf? Tuurlijk niet. Het heet sarcasme

Ik vind het diep triest dat zoiets gebeurt. 16 dromen naar de klote en vele tonnen aan euro's weg die waarschijnlijk niet meer terugkomen. Om kotsmisselijk van te worden.

Vreselijk wat deze gasten is overkomen.
Ik hoop dan ook dat zij hun geld terug krijgen of afhangend van in welke fase zij zitten met hun opleiding die papieren krijgen.

Ik weet ook niet of zij die 100K+ in een keer hebben gedoneerd aan de school of in delen.

Als het in delen is geweest, dan betekend dat dat zij zaken hebben afgesloten en eventueel verder kunnen bij een andere school, maar dan als soort van Modulair kunnen doen zodat zij alsnog hun opleiding kunnen afronden zonder al te veel extra kosten.
 
beslag gelag op het huis van de eigenaar....

eenmanszaak?

Heeft niets met de constructie van het bedrijf te maken. Heel verstandig, onroerend goed is geld waard, de vliegtuigen en simulator zijn zo te lezen allemaal van derden. Dit wordt een hele interesante zaak. Verwacht echter dat een doorstart niet zal lukken.
 
Heeft niets met de constructie van het bedrijf te maken. Heel verstandig, onroerend goed is geld waard, de vliegtuigen en simulator zijn zo te lezen allemaal van derden. Dit wordt een hele interesante zaak. Verwacht echter dat een doorstart niet zal lukken.

De contructie maakt natuurlijk wel uit. Bij een BV is dit een stuk lastiger - dan moet je bestuursaansprakelijkheid kunnen aantonen en dat is meestal niet makkelijk.
 
De verhalen lezend gaat het daar hier juist om. Het geld schijnt niet gebruikt te zijn waar het voor betaald is, kan zo op het eerste oog geen rechter om heen.
 
Back
Top