En daar zijn we weer met de "pilot shortage".

Dit is gewoon gelobby van de grote amerikaanse Airlines. Die oogsten nu eindelijk wat ze jaren geleden gezaaid hebben, met hun belachelijke salarissen voor de regionals. De titel moet zijn: 'Shortage of pilots willing to work for peanuts'.
 
Dit is gewoon gelobby van de grote amerikaanse Airlines. Die oogsten nu eindelijk wat ze jaren geleden gezaaid hebben, met hun belachelijke salarissen voor de regionals. De titel moet zijn: 'Shortage of pilots willing to work for peanuts'.

Uit mijn hoofd zijn de volgende Airlines in de UK op dit moment op zoek naar ervaren piloten (en sommige kunnen ze niet vinden)

British Airways
easyJet
Thomson
Jet2.com
flyBE
Etc...

Er is in de uk wel degelijk een tekort aan ervaren piloten!!
 
Jumbo, dat weet ik. Het artikel uit de eerste post gaat echter over de US of A... Vandaar mijn reply, verder lijkt het erop dat het lastiger wordt om ervaren KWALITEITS vliegers te vinden.
 
Uit mijn hoofd zijn de volgende Airlines in de UK op dit moment op zoek naar ervaren piloten (en sommige kunnen ze niet vinden)

British Airways
easyJet
Thomson
Jet2.com
flyBE
Etc...

Er is in de uk wel degelijk een tekort aan ervaren piloten!!

Er is ook in de UK GEEN tekort aan ervaren vliegers. In een vrije markt economie zoals wij dat kennen in Europa in de meeste landen o.a. de UK zal schaarste prijsverhogend werken. Het tegendeel is het geval. De salarissen hollen achteruit!

Kijkend naar Thomson (voormalig werkgever) wat voor een deal die bieden, dan hebben die geen recht om te klagen. Ook easyJet mag niet klagen. De salarissen voor new joiners hollen sneller achteruit dan ik met m'n ogen kan knipperen. Zo snel zelfs dat veel First Officers hun promotie naar captain uitstellen omdat ze er financieel niet op achteruit willen gaan ....

Nog een voorbeeld: Las ook in de krant weer een artikel dat er in Nederland een enorm tekort aan arbeidskrachten komt. De baby boomers zijn inmiddels bijna allemaal met pensioen en de laatste jaren is de werkloosheid bijna verdubbeld.

Allemaal propoganda van de airlines. Ja we moeten de EASA flight time limitations wel invoeren anders kan niemand straks nog met vakantie, er is zo'n groot tekort ..
 
Er is ook in de UK GEEN tekort aan ervaren vliegers. In een vrije markt economie zoals wij dat kennen in Europa in de meeste landen o.a. de UK zal schaarste prijsverhogend werken. Het tegendeel is het geval. De salarissen hollen achteruit!

Also a Global problem. Airlines want (need) experienced Type Rated Captains but are not prepared to offer the appropriate terms and conditions.

If you look at what is available for DEC - I wouldn't touch any of the jobs on offer with a 10 foot pole!

Going to take a few more accidents.....
 
Back
Top