Emirates First Officer selection day

5Papa

New member
Hoiii mede-strijders van het huidige uur,

Over twee weken mag ik in Londen LHR oplijnen voor de initiele Emirates FO selectie. Dit duurt 1 dag. Het is dus niet de volledige selectie. Er zal alleen Advance Compass testing, Psychometric testing en een interview plaatsvinden. Als ik me niet vergis is er deze week ook al zo'n programma aan de gang geweest aldaar.

Zijn er hier enige vriendelijke personages aanwezig die deze specifieke dag al hebben meegemaakt en mij de ins & outs uit de doeken zouden kunnen doen? Zou ten zeerste worden gewaardeerd.

Bij voorbaat dank
 
Heb je al op pprune gekeken? Daar wordt veel over EK gepost.
Succes

Klopt en heb ook al veel info mbt de selectie. Maar nog niemand kunnen spreken die bij de jongens in Londen deze 'pre-selectie' heeft gedaan. Ik geloof dat deze variant pas een maandje loopt. Een greep uit de ATPL-vraagjesdoos komt altijd van pas..

Cheers
 
Ik wacht ff met posten tot de uitslag..! Nee was een mooie dag, startte om 0900 en was voor 1400 de deur alweer uit. Ik loop nu net de deur uit, zal gauw wat meer posten.
 
Dag jonges,

Uitslag sero-positief, nu wachten op datum voor kapotgaan in DBX. Wie nog tips verlangt voor kwaken in Emirates taal, zend me een PM en je krijgt alles gratis thuis toegestuurd.

Meer nieuws when I get it.

Groetjes thuis!

Oja trouwens @Paraglider, het was een relaxte dag. Gastheer+vrouw deden hun best om iedereen zich op z'n gemak te laten voelen. Verscheidene laptop en written tests. Reeksen, vrij simpele wiskunde, en psycho vraagjes (kies wat bij je past etc bla). Klein 10 minuten interview, voornamelijk om wat gegevens te noteren en de verdwaalde 'waarom piloot, waarom EK, vertel 's over je moeilijkste dag in je loopbaan'-vragen. Geen gratis lunch (wtf?haha) maar wel lekker lauwe pepsi colaatjes, koffie en biccies. Ibis om de hoek van Marriott is goedkoop+lekker tukken vantevoren. Dag opent met een heel verhaal over EK. Bijv. dat ze afgelopen jaar recordwinst hebben gedraaid en dat FO's een gedeelde winstuitkering van 12 weken salaris kregen uitgekeerd onlangs (lees: 11-12duizend pond BAM op de rekening gratis en voor niets).

Ah krijg as we spreak een EK mail met vraag wanneer ik naar DBX wil komen voor the remainder of selection. Gruwlijk!
 
Wat ze niet vertellen dat vorig jaar de profit share niets was, en dat 12 weken hoogst uitzonderlijk is.
-Geen dertiende maand
-geen pensioen (provident fund ruim onvoldoende)
-geen vanzelfsprekende loonsverhoging elk jaar
-geen indexering voor inflatie
-contract wordt eenzijdig verandert
-geen zeggenschap over waar je komt te wonen
-geen zeggenschap over welke vloot je komt te vliegen
-Airbus vloot momenteel zeer zwaar> 90 u per maand maximaal off dagen=7
-training lang en vervelend en nu uitbesteed, wat bij terugkomst re-training betekent

Houdt daar rekening mee, zou ik zeggen.
 
Hé, dat klinkt als een andere airline die ik ken, maar die vliegt alleen Boeing ;)

Wat bedoel je met je opmerking over training?
 
Jaja DXB, haha.

Buitenvaart bedankt voor je aanvullig, wordt zeker gewaardeerd. 't Is alleen dat bijna al je punten ook al gelden voor mijn huidige maatschappij dus tja..

Waarom vind je het provident fund ruim onvoldoende?
 
Onvoldoende om met je 65e genoeg gespaard te hebben zodat je nog een boterham kan eten tot je overlijdt.
Ook je Nlse pensioen krijg je niet, elk jaar dat je buiten Nederland verblijft wordt er afgetrokken. Wel je pensioen van je huidige werkgever, dus zorg dat je die papieren bij je houdt.

De training is, alhoewel verbeterd, op dag een (1) alles weten, geen vragen stellen, "tick the box", exact doen wat er van je gevraagd wordt ook al is dat niet duidelijk, je wordt op alles afgerekend, geen collegiaal klopje op de schouder. Op z`n Angelsaksisch, "play the game", geen kritiek. Erg on-Nederlands, als het ware.

Begrijp je keuze wel, alleen hou rekening met het gras en de kleur groen.

succes in ieder geval
 
Onvoldoende om met je 65e genoeg gespaard te hebben zodat je nog een boterham kan eten tot je overlijdt.
Ook je Nlse pensioen krijg je niet, elk jaar dat je buiten Nederland verblijft wordt er afgetrokken. Wel je pensioen van je huidige werkgever, dus zorg dat je die papieren bij je houdt.

65? Zou er straks maar 70 van maken. En tegen die tijd dat je dat gehaald hebt is het na alle long haul wel over en uit voor je hart...
 
Back
Top