EHAM A380 autoland only

Iemand meer info over dat gerucht dat alle 380 landingen autolands zijn bij EK?
 
Zoals eerder gezegd klopt het autoland gerucht niet. Ik heb het her en der wel vaker gehoord, maar zoals gezegd heb ik nog nooit een autoland gedaan in de A380.....

Ik ben net terug van m'n 3e tripje naar AMS deze maand en heb aan enkele controllers gevraagd of ze wisten of de NOTAM het resultaat was van een LOC overshoot of iets dergelijks, maar niemand die het wist.
 
A380 knakkers doen geen autolands, tenzij het weer Cat3 approach vereist. Logisch, want de windlimieten zijn hoger bij autolands. Company policy is om zo automatisch mogelijk te vliegen en de nadering met de meeste precisie te kiezen, dus ILS voor VOR etc. Indien te verantwoorden mag daarvan worden afgeweken.
Per NOTAM kan volgens mij geen autoland worden opgelegd, want er zijn geen protected zones, het vliegtuig kan een MEL hebben en de windlimieten kunnen worden overschreden.
Overigens kan je wel een autoland maken bij een CATI approach, maar het handboek zegt dat onmiddellijk ingrijpen vereist kan zijn en het is beter te laten.
 
Back
Top