EFT, Florida, USA

gerpols

Member
Beste,

Iemand ervaring met EFT in Ft Pierce, Florida ?
Zij zoeken EASA vlieg instructeurs, and are willing to sponsor for the work permit !
Misschien wel die kant uit.

Groet,

Ger
 
Afgelopen jaar meerdere pogingen ondernomen om met EFT in contact te komen. Was erg moeizaam (geen antwoord op mail en telefonisch in doorschakeling). Vanwege die reden niet naar EFT gegaan.
 
Ik heb er mijn twijfels over.
Salaris is aan de lage kant en het gaat waarschijnlijk om een H1B visum.
H1B wordt maar 1x per jaar uitgegeven en er is een quota wat betekent dat niet iedereen die aanvraagt er een krijgt.
Daar komt bij dat het ook een ‘nep’ advertentie kan zijn om te voldoen aan de eisen van een greencard aanvraag van iemand die er al werkt.
Bedrijf wat een greencard aanvraag doet voor een buitenlandse werknemer moet oa aantonen dat ze geen ‘Amerikaan’ voor deze positie kunnen krijgen.
EFT had ook niet zo’n beste naam in de industrie in Florida en dan voornamelijk door de ‘karakters’ die er aan het roer stonden en dan vooral de EASA examinator die ze hadden.
 
Thanks EA,

Ik heb mijn H1B in 2008 helaas laten verlopen. Vrouwtje wilde perse terug naar Nederland. Maar alle documenten wel bewaard. Het lijkt mij deze keer niet zo moeilijk om Trump te overtuigen dat er geen Amerikaan voorhanden is met EASA brevetten. Ik ben dec 2017 bij EFT op bezoek geweest ter oriëntatie. Heb daar een persoonlijk gesprek gehad met de (beruchte) EASA examinator Stephen F. Dus, ik heb wel een goede indruk van het reilen en zeilen daar. Ik post hier om te kijken of er mensen zijn die mijn indruk kunnen bevestigen of ontkrachten.

EA wat weet jij van de salarissen daar ?

Thanks,

Ger
 
Het nadeel van salaris is dat ze vaak denken dat je nu eigendom bent.
Even gaan rekenen:
Bij een redelijk drukke school zal je 700+ uur per jaar vliegen en 500-700 uur grondschool, briefing en debriefing tijd.
Zeg minimaal 1200 uur billable time in een jaar.
Betekent $32/uur bruto met een belastingschaal van 15%
Dat is aan de lage kant voor alleen FAA instructie.
In dit geval zoeken ze instructeurs met bevoegdheden die in de VS niet of nauwelijks te vinden zijn. Als we uitgaan van de 1200 uur wat jij binnenbrengt vind ik $60k/jaar wat realistischer.
Ben je op salaris dan kan je rekenen op werkweken van 50-60 uur of meer en overtime zal niet betaald worden alhoewel dat volgens de wet in Florida wel moet.
Ask me how I know.
En je weet al dat Stephen Fischer een reputatie heeft.
De CAA had 10-15 jaar geleden al zijn bevoegdheden in moeten trekken maar om een of andere reden is hij het net altijd ontglipt.
Houd er rekening mee dat je op een H1B visum feitelijk hun eigendom bent.
Zeker omdat er maar heel weinig posities voor EASA instructeurs in de VS zijn.
Je zal in een heel zwakke onderhandelings positie staan met een conflict.
 
Wat misschien te proberen is een H1B visum op eigen naam ipv het bedrijf.
Je opent een BV’tje zoals POLS LLC en werkt op contract basis.
Nu weet ik niet of je onder de huidige regelgeving maar 1 opdrachtgever mag hebben.
Ook belasting technisch allemaal wat ingewikkelder.
Nu ben je niet afhankelijk van het bedrijf.
Je kan zelf uitzoeken wat scholen in ZO Florida hun FAA only instructeurs betalen en ik zou daar 30-50% boven gaan zitten.
Denk ook dat per uur betaald beter voor je uitkomst dan een salaris.
Regent het een dag dan ga je gewoon naar huis ipv iedereen zijn admin klusjes te moeten doen omdat je op salaris bent.
Zoek een goede immigration Attorney om deze route eens te verkennen.
Het kan het waard zijn om hier een $250 telefoon consult voor te doen.
 
Thanks again EA,

Yeah, what is the smart ting to do..?? The story of my life...hahaha
Lets see how EFT responds to my application, take things from there..!!
Have fun.
Greetz,

Ger
 
Net even bij mijn contacten nagevraagd en het is een E2 visum dus je moet U.K. staatsburger zijn.

* even een aanvulling , bovenstaande gepost in de crewvan met het laatste balkje airport-WiFi.

Employees of an E2 business can get an E2 visa. They must have the same nationality as the E2 employer to qualify. They must also take a managerial or special technical position. Such employees must possess special qualifications that render their services essential to the efficient operation of their respective E2 businesses.
http://thee2visalawyer.com/e2-visa-faq/
Fischer heeft dus zelf een E2 visum en hij is U.K. citizen.
Voor de duidelijkheid een E2 is een non-immigrant visa en kan daardoor niet gebruikt worden voor een greencard aanvraag.
Als laatste nog even een copy & paste van mijn contact:
Plus he is still a c**t to work for

:1855:
 
Last edited:
Voor de duidelijkheid een E2 is een non-immigrant visa en kan daardoor niet gebruikt worden voor een greencard aanvraag.

Het enige wat hier aan klopt is dat het E-visum een non-immigrant visum is.

Je hebt helemaal geen visum nodig om een greencard aan te vragen. Sterker nog, het aanvragen van een greencard is in sommige gevallen sneller dan de aanvraag van een non-immigrant visum.

Een werkgever mag permanent residency sponsoren voor werknemers die nog niet in de VS zijn. Sterker nog, non-immigrant visa an permanent residency zijn twee compleet aparte procedures. De enige visa die enigszins relevant zijn voor permanent residency zijn L1-A en O-1.

Voor de meeste mensen die in een niet-oversubscribed land wonen die in de VS willen werken is permanent residency momenteel de snelste manier om aan een werkvergunning te komen voor een nieuwe werkgever.
 
Sorry voor het nieuws.
Misschien kan je toch eens kijken naar dat H1B op eigen naam.

De H1-B is een visum dat gelimiteerd is in aantal, en dat aantal is al bereikt voor het fiscale jaar 2019. In de eerste week van April 2019 kunnen aanvragen weer worden ingediend, en indien ingeloot en goedgekeurd kan de ontvanger beginnen met werken op 1 oktober 2019 (dan start FY2020).
 
Je gaat hier een beetje grof overheen.
Het heeft geen zin om hier alle minutia van Immigration Law door te nemen maar er zijn 2 werk visa die als voorloper van een greencard aanvraag gebruikt kunnen worden.
H1B en het L1 of “inter Company transferee” visa.
Hoe je daar buiten om aan een greencard kan komen kwam hier even niet aan de orde.
Een E2 kan volgens mij eindeloos verlengd worden zolang je nog bij het bedrijf werkt en de originele aanvrager dat ook nog is.
Maar je kan het niet gebruiken om een greencard aan te vragen.
Thats It.
 
Je gaat hier een beetje grof overheen.
Het heeft geen zin om hier alle minutia van Immigration Law door te nemen maar er zijn 2 werk visa die als voorloper van een greencard aanvraag gebruikt kunnen worden.
H1B en het L1 of “inter Company transferee” visa.
Hoe je daar buiten om aan een greencard kan komen kwam hier even niet aan de orde.
Een E2 kan volgens mij eindeloos verlengd worden zolang je nog bij het bedrijf werkt en de originele aanvrager dat ook nog is.
Maar je kan het niet gebruiken om een greencard aan te vragen.
Thats It.

Nee, jij bent degene die hier grof bent door onjuiste informatie te verschaffen. Vervolgens wordt je gecorrigeerd en blijf je onzin spuien.

Je. Hebt. Geen. Visum. Nodig. Om. Permanent Residency. Aan. Te. Vragen. Nooit. Ever.

H1-B en L-1 zijn geen opties voor TS, tenzij hij/zij minimaal een jaar wil wachten.

Source: ik ben tegenwoordig werkzaam als paralegal bij een immigration attorney in San Jose.
 
Dan wil ik wel graag weten wat ik al die jaren verkeerd gedaan heb.
Ik ben hier niet met opzet foute info aan het verstrekken natuurlijk.
Naar mijn best weten moet een greencard aanvraag gebaseerd zij op een van onderstaande categorieën.
Source: https://www.uscis.gov/greencard/eligibility-categories
Again, naar mijn beste weten; is er heel weinig kruisbestuiving tussen de verschillende categorieën. Als je op een H1B werkt kan je later wel volgens mij Refugee status aanvragen maar de bewijs drempel is heel hoog.
Maar je kan wel een werkvisum hebben en vervolgens met een VS staatsburger trouwen en zo aan greencard/citizenship komen.
Maar als je hier legaal werkt en dat kan maar op een handvol visa dan zijn er maar twee waarmee je volgens de USCIS website door kan.
Maar volgens mij zitten wij hier op een verschillende frequentie en is er een wederzijds misverstand.
Paralegal gerust nog even door, ik ben hier ook om te leren.
Bel Gerrit Pols eens om hem eens te helpen met zijn aanvraag zou ik zeggen.
Al zijn privé info hoeft hier niet over het forum natuurlijk.
Ik ga me ondertussen wel even met iets anders bemoeien en daar foute info verstrekken. :biertje:
 
Last edited:
Dan wil ik wel graag weten wat ik al die jaren verkeerd gedaan heb.
Ik ben hier niet met opzet foute info aan het verstrekken natuurlijk.
Naar mijn best weten moet een greencard aanvraag gebaseerd zij op een van onderstaande categorieën.

Het is in feite heel simpel. Je kan een greencard (permanent residency) bemachtigen op 3 manieren:

- via familie (Family Based, FB)
- op basis van je eigen kunnen (Employment Based, EB1-EA)
- via een werkgever (Employment Based, EB)

De eerste, Family Based, is uiteraard alleen van toepassing als je hier familie hebt.

De tweede, EB-EA (employment based, extraordinary ability) op basis van je eigen kunnen, is alleen van toepassing op speciale gevallen. Denk daarbij aan Nobel Prijs winnaars en winnaars van een Olympische medaille. Dit is zo ongeveer de enige categorie die je zelf mag aanvragen (self-petition).

De derde, Employment Based, wordt door een werkgever aangevraagd, en dit is waar we het normaal gesproken over hebben. Er zijn verschillende subcategorien zoals EB1b/EB1c, EB2 en EB3. Afhankelijk van de categorie heb je de greencard binnen 6 maanden (ik was 1 van de gelukkigen in EB1c), of pas na 15 jaar (EB3-India).

Maar het belangrijkste: je hoeft geen non-immigrant visum te hebben om in aanmerking te komen voor een greencard.

Waarom wordt dat dan wel heel vaak gedaan? Daarvoor zijn verschillende redenen:

- Voor sommige landen (zoals India en China) gelden lange wachttijden voor een greencard. De ontvangers kunnen ondertussen op een H1 of L1 werken.
- Sommige werkgevers willen je eerst een jaar aan het werk hebben om te zien of je wel bij het bedrijf past, en of je het land wel wat vindt. Een GC aanvraag is duur.
- Weinig werkgevers zullen het toegeven, maar met een visum zit je meestal relatief vast aan de werkgever. Heb je eenmaal een greencard, dan kan je zo bij de concurrent gaan werken (standaard opzegtermijn is 2 weken hier). Met een visum is dat niet zo makkelijk (H1), en zo ongeveer onmogelijk op een L1. Je bent dan uiteindelijk een stuk goedkoper want ze hoeven jou niet zoveel te betalen.
- Sommige non-immigrant visa hebben dezelfde eisen als bijbehorende EB categorien. Echter, deze worden meestal ietsie makkelijker afgegeven. Denk daarbij aan O-1 en EB1-EA, en L1a en EB1c.
- Sommige visa krijg je een stuk sneller dan een greencard. Als voorbeeld: een manager die voor een Amerikaans bedrijf in Nederland werkt en wordt overgeplaatst naar de VS zal in de regel eerst een L1a aanvragen, want die kan je binnen twee weken hebben (uitgaande van een blanket petition). De greencard aanvraag duurde in dit geval zo'n 6 maanden (concurrent i-140 en i-485).

Vooral dat laatste voorbeeld is belangrijk, vanwege het omgekeerde effect. Een L1a is makkelijk te krijgen als het bedrijf een blanket petition heeft. Maar zet dat nou eens af tegen een werknemer die een H1b nodig heeft. Dat kan anderhalf jaar duren vanaf het moment dat de werknemer en werkgever het eens zijn. In dat geval kan het sneller zijn om gewoon direct een greencard aan te vragen. Met consular processing kan dat ook zo'n 6-8 maanden duren, uitgaande van een current categorie. Current in dit geval betekent "current" in het visa bulletin van de maand van aanvraag, oftewel geen wachtrij. EB1 en EB2 zijn doorgaans current, en EB3 meestal in het begin van het fiscale jaar, voor mensen uit de meeste Europese landen.

Dat betekent kortgezegd dat het sneller kan zijn voor de toekomstige werkgever van een piloot om een greencard aan te vragen in de EB-3 categorie, dan om te wachten op de beschikbaarheid van een H1-B, of het gezeik van een E-2 visum. Let op dat je bij een E-2 afhankelijk bent van de principal houder.

Het enige nadeel is de vereiste van PERM (eerst proberen een Amerikaan in te huren) voordat een EB2/EB3 kan worden aagevraagd.

Als je echt geinteresseerd bent in immigratierecht, kijk dit eens door: https://www.uscis.gov/ilink/docView/AFM/HTML/AFM/0-0-0-1.html

Dit is de handleiding die door USCIS medewerkers wordt gebruikt om aanvragen te beoordelen. Zeer, zeer leerzaam.

Zie ook dit gedeelte over E-visa: https://www.uscis.gov/ilink/docView/AFM/HTML/AFM/0-0-0-1/0-0-0-15724/0-0-0-15805.html#0-0-0-567
 
Back
Top