Dames en Heren,
ik vlieg sinds 2001 in de USA en wil nu serieus weer terug naar Nederland komen. Mijn bedoeling is altijd geweest om uiteindelijk voor KLM te vliegen en vandaar deze post. Allereerst moet ik toegeven dat ik nogal in de orientatie-fase verkeer en daarom waarschijnlijk wat 'groen' over zal komen (hence the USA background).
over achtergrond gesproken:
In 2000 een nederlandse vliegschool afgerond (niet KLS of NLS).
Vervolgens in de USA ruim 1000 uur gevlogen als instructeur en Check-Airman.
Ongeveer een jaar als F.O. op een Beech 1900D.
Sinds 2004 vlieg ik voor Continental Express en ben nu Captain op de EMB-145.
Total time 4100 uur.
Informatie die voor mij van belang is, is bv:
1- allereerst mijn kansen op kortere of evt langere termijn. M.a.w. wat is er gaande de laatste tijd, zijn er gevallen zoals de mijne waar iemand van weet?
2- zo ja, wat is de eerste stap die ik moet nemen? CV sturen? Misschien eerst bellen? Iets online invullen? Ze hebben hier in de USA nl voor elke maatschappij een andere methode, erg handig!
3- misschien wat moeilijker maar..., toen ik in 2000 mijn nederlandse license haalde was dat nog een B3 (CPL) en een Theorie B1. Dus net voor alles JAA/JAR FCL werd. Hoe zet ik dit om naar de huidige normen of is dit niet nodig? Is dit mogelijk een obstakel om te solliciteren?
4- Alle andere informatie waar ik op dit moment naar vergeet te vragen stel ik zeer op prijs!
Hartelijk dank voor jullie tijd en moeite!!
ik vlieg sinds 2001 in de USA en wil nu serieus weer terug naar Nederland komen. Mijn bedoeling is altijd geweest om uiteindelijk voor KLM te vliegen en vandaar deze post. Allereerst moet ik toegeven dat ik nogal in de orientatie-fase verkeer en daarom waarschijnlijk wat 'groen' over zal komen (hence the USA background).
over achtergrond gesproken:
In 2000 een nederlandse vliegschool afgerond (niet KLS of NLS).
Vervolgens in de USA ruim 1000 uur gevlogen als instructeur en Check-Airman.
Ongeveer een jaar als F.O. op een Beech 1900D.
Sinds 2004 vlieg ik voor Continental Express en ben nu Captain op de EMB-145.
Total time 4100 uur.
Informatie die voor mij van belang is, is bv:
1- allereerst mijn kansen op kortere of evt langere termijn. M.a.w. wat is er gaande de laatste tijd, zijn er gevallen zoals de mijne waar iemand van weet?
2- zo ja, wat is de eerste stap die ik moet nemen? CV sturen? Misschien eerst bellen? Iets online invullen? Ze hebben hier in de USA nl voor elke maatschappij een andere methode, erg handig!
3- misschien wat moeilijker maar..., toen ik in 2000 mijn nederlandse license haalde was dat nog een B3 (CPL) en een Theorie B1. Dus net voor alles JAA/JAR FCL werd. Hoe zet ik dit om naar de huidige normen of is dit niet nodig? Is dit mogelijk een obstakel om te solliciteren?
4- Alle andere informatie waar ik op dit moment naar vergeet te vragen stel ik zeer op prijs!
Hartelijk dank voor jullie tijd en moeite!!