Een baan!!!

milehigh

New member
Ik wil even mijn blijheid kwijt,

ik heb na een jaar en 9 maanden na afronding van mijn opleiding eindelijk een airline job! In januari 2002 gestart, FAA en JAA papieren, ge-Ameriflight, ge-instrueerd en nu naar de grote jongens!

Co B737 Transavia!

Voor alle andere werkzoekenden, succes nog!

M.H.
 
Kijk, dat is goed nieuws, gefeliciteerd jongen! even voor de info, is het bij transavia nog steeds zo dat je 300 uur multi nodig hebt?
 
Ja, ook gefeliciteerd van hier.

Zeg IZ,
zit jij eigenlijk nog steeds rechts, en zo ja/nee, hoe lang denk je of heeft het geduurd? Just curious...
 
Van harte gefeliciteerd en heel veel succes!

Kun je een klein beeld geven van hoe jouw opleidingstraject eruit heeft gezien?

Groet,

PH687
 
thanks,

addy, ik denk dat de eisen nog hetzelfde zijn gebleven: militair, kls, nls of vrijmarkter met 100 europese of 300 niet europese multi. (ik ben een 336uur me vrijmarkter)

ph687, opleidings traject: faa papieren halen en stage ameriflight. jaa atpl theorie en conversie brevetten en jaa fi plus werkervaring.

m.h.
 
MPA

MPA

Van harte met je nieuwe Job.

Echter heb ik er ook een vraag over.

Als ik het goed had begrepen dan moet het 330 uur ME MPA zijn toch?
Wanneer spreek je nu precies van een MPA? zwaarder dan een bep. gewicht? Wat is een slimme manier om aan deze uren (als schoolverlater) te komen?

Thanks,

white
 
Re: MPA

Re: MPA

Oorspronkelijk gepost door whitelabel
Wanneer spreek je nu precies van een MPA? zwaarder dan een bep. gewicht?

Wanneer er voor de type-rating minimaal 2 man op de flightdeck moet zitten. Oftewel, je mag het vliegtuig niet single-pilot vliegen. Goed voorbeeld was de Beech 1900-c. De c had het nog lagere dak en daarvoor mocht een single pilot typerating worden uitgegeven(net als op het kleinere broertje king air).
Nu op het nieuwe model, de 1900-d mag dat niet meer.
De 1900-d is dus wel MPA en de 1900-c niet.
 
white,

ik heb 300uur sic op een be99 (single pilot certified)
blijkbaar is MPA dus niet echt een big deal

hoe je aan die uren moet komen? als classrating instructor of uren inkopen.

m.h.
 
Gefeliciteert!!!

ps waarom duurt het eigelijk zo lang om een baan te zoeken als piloot

-xXx- Apollo
 
Back
Top