Eelde landingsincident

Status
Not open for further replies.

Ghostflyer

New member
Uit Luchtvaartnieuws:

Groningen Airport Eelde tijdelijk gesloten na landingsincident

12-08-2005

EELDE - Groningen Airport Eelde was donderdagmiddag (11 augustus) tijdelijk gesloten nadat een Piper Seneca van de Stella Aviation Academy bij de landing door zijn linkerwiel klapte. Daardoor helde het tweemotorige lestoestel zover door, dat de vleugel de landingsbaan aantipte en het toestel van het asfalt schoof.

De drie inzittenden (een instructrice en twee leerlingen) zijn bij het incident ongedeerd gebleven. Het lesvliegtuig, gestationeerd op vliegveld Teuge, maakte eerder die middag al twee keer eerder een geslaagde landing op het Drentse vliegveld.

Door het ongeval is Groningen Airport Eelde korte tijd voor al het vliegverkeer gesloten geweest. Volgens een woordvoerster van de luchthaven zijn twee Transavia-vluchten uit Griekenland uitgeweken naar Rotterdam en Eindhoven.

Een andere Transavia-vlucht is vanaf de korte baan 01 vertrokken; na twee uur was ook de hoofdbaan weer volledig operationeel. Later zijn beide uitgeweken chartervluchten alsnog naar Eelde gevlogen.


Vooruit dan maar, had dit eigenlijk al wel hier verwacht.

Behoorlijke strop voor zo'n school, even met je twin het gras in.
Gelukkig niemand gewond geraakt. Je mag altijd blij zijn als je van zoiets weg kan lopen.

Iemand meer info?

GF.
 
Klopt, de kist had ook een incident op Maastricht nog niet zo lang geleden... Vorig jaar ofzo geloof ik?
 
Last edited:
Persberichtje naar Luchtvaartnieuws mischien... Stella heeft emergency management opgenomen in de Syllabis ;)

Gelukkig niemand gewond :biertje:
 
Lekkere domme opmerkingen maken sommigen van jullie zeg. Het betreft hier een mechanisch mankement. Het gear was down en de 3greens waren er ook. Pure pech dus.

De garoeten van 'n echte piloot.:D
 
Oorspronkelijk gepost door Yskonyn
Lekkere domme opmerkingen maken sommigen van jullie zeg. Het betreft hier een mechanisch mankement. Het gear was down en de 3greens waren er ook. Pure pech dus.

De garoeten van 'n echte piloot.:D

pech...toeval..2ekeer.
3green (niet één knipperende?) laten we het rapport afwachten.

En over die domme opmerkingen, alles is goed afgelopen. Voel je je aangevallen!
 
Oorspronkelijk gepost door piper28
pech...toeval..2ekeer.
3green (niet één knipperende?) laten we het rapport afwachten.

En over die domme opmerkingen, alles is goed afgelopen. Voel je je aangevallen!

loser!
 
Oorspronkelijk gepost door rotorusa
Hahaha, Flash2002 dat is toch grappig! Waar is je gevoel voor humor?

Waarschijnlijk uit mijn C172 gevallen bij de laatste landing?
Heb nog de hele baan nagezocht, maar helaas!:D
 
Even ter rectificatie: het vorige bericht onder MIJN naam is niet door mijzelf gepost. Blijkbaar vergeten om mijzelf af te melden ergens en dus is mijn login in de cookies blijven bestaan.

Stomme fout. Zo kan je wel heel makkelijk worden beschuldigd van dingen waar je niets van af weet! :D
Anyway, password changed dus t zou niet meer moeten kunnen.
 
Oorspronkelijk gepost door Yskonyn
Even ter rectificatie: het vorige bericht onder MIJN naam is niet door mijzelf gepost. Blijkbaar vergeten om mijzelf af te melden ergens en dus is mijn login in de cookies blijven bestaan.

Stomme fout. Zo kan je wel heel makkelijk worden beschuldigd van dingen waar je niets van af weet! :D
Anyway, password changed dus t zou niet meer moeten kunnen.

Was wel het enige normale antwoord uit de hele reeks.
 
De garoeten, een bekende kreet van een collega, Ijskonijn. Ach, ik heb ook toegang tot de webmail van sommige collega's. Kan ik vervelende mailtjes in hun naam schrijven.

(En zich maar afvragen waarom ze nooit ge-upgrade worden.)
 
Oorspronkelijk gepost door Yskonyn
Lekkere domme opmerkingen maken sommigen van jullie zeg. Het betreft hier een mechanisch mankement. Het gear was down en de 3greens waren er ook. Pure pech dus.

De garoeten van 'n echte piloot.:D

Vervelende opmerkingen?!?!?!? Heb jij dat ding op z'n bek laten gaan of zo??


Groeten, Leij (neppiloot)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top