Eclipse 500

Eclipse die je af en toe op SPL ziet staan staat normaal op EHRD. Ze hebben 'm trouwens wel degelijk over de grote plas gevlogen!

Avionics en software zijn nog deels in ontwikkeling vandaar de vele u/s stickers. Kan dus nu alleen op raw data gevlogen worden.

Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.
 
ALBUQUERQUE (KRQE) - Consulting firms have been skeptical about whether Eclipse Aviation will be able to survive, and one major sign came Thursday that its six-year run in Albuquerque may be coming to an end.

Employees were informed Thursday that they may not get paid for the past two weeks of work.

One employee told News 13 the vice president told them that they'll know more within the next week about when employees might get their pay.

The employee said officials told them the company is working around the clock to get financing.

The mood at Eclipse headquarters near the Albuquerque International Sunport was mixed: some employees were somber at the news, while other said they were positive things will work out for the best.

Some employees walked to their cars with boxes full of personal items. The employee News 13 spoke with said Thursday is a paid day off, and managers told employees not to come to work on Friday.


Bron:
http://www.krqe.com/dpp/news/business/business_ap_albuquerque_eclipse_no_pay_200811130831_rev1
en:
http://www.bizjournals.com/albuquerque/stories/2008/11/10/daily33.html


Nou..da's lekker dan zo vlak voor de kerst......
 
Imo Apita,

Dit klinkt allemaal niet zo heel erg goed, en om eerlijk te zijn zie ik het ook allemaal niet meer gebeuren. Ook niet nu Roel Pieper er zit, ik neem aan dat ie heel druk bezig is zijn eigen share uit de company te halen op dit moment.

Als de kist nu helemaal klaar was zouden er wel bedrijven zijn die er heil in zien, maar zoals het de laatste tijd allemaal gaat, en gezien de huidige economische situatie, lijkt het me geen rozegeur en maneschijn.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Er wordt hier een heel naar spelletje gespeelt;

  • Roel Piper is CEO van Eclipse
  • Eclipse is nu Chapter 11
  • Warrenty wordt nu niet meer gehonoreerd
  • Beloofde Upgrades op kosten van Elclipse worden niet meer gehonoreerd
  • Onderhouds contracten zijn gecancelled
  • Eclipse wordt in Jan 09 verkocht aan ETIRC Aviation
  • Wie is de CEO van ETIRC?




Roel Pieper......:mad:

http://aviation.etirc.nl/management/

ETIRC Aviation was founded by Roel Pieper, a former top-level executive at Tandem Computers, Compaq Computer, and Philips Electronics

Hij is er na een jaar uitgeknikkert bij Philips met een onbekende gouden handdruk.

Er wordt nu met een slag schoon schip gemaakt in de VS en alles overgehevelt naar Europa nu de EASA certificering binnen is.
Dit ruikt echt naar voorbedachte rade.
Hij verkoopt de zaak aan zichzelf een paar dagen na EASA certificering.
 
Imo Apita,

Dit is een HEEL smerig spel! Met Roel Pieper hebben ze bij Eclipse het paard van Troje binnen gehaald. Ik vraag me ook af of ze wel goed hebben gekeken naar zijn staat van dienst. Of was het zo dat ze bij Eclipse niet veel andere optie's hadden?

Hoe dan ook, elke optie die ze hadden was beter dan deze optie, want nu heeft NIEMAND meer iets.

Als je de stukken leest die hier met de eerdere links gepost zijn is het echt een heel jammer en smerig verhaal. Ook voor de klanten, je kan gewoon je bek afvegen want je hebt NIKS meer, zelfs de mensen die een deposit aanbetaald hadden hebben niks meer dan alleen een "vordering" en je staat helemaal achteraan.

Ik kan haast niet geloven dat dit allemaal legaal mogelijk is in de USA, echt niet.

Nou ja, als iemand beter weet wat allemaal wel en niet mag kan ie het hier posten. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die snel een eclipse zullen kopen. Als je weet dat de kans groot is dat je belazerd word. Het lijkt wel een soort van 419 Fraud te worden als je een folder van Eclipse aanpakt op een airshow.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dit ook enigzins legaal kan zijn. Zowel hier in de EU als in de USA. Als je chairman bent van beide bedrijven valt dit volgens mij onder handelen met voorkennis.

Vies grapje, en zwaar genaaid als je zo'n apparaat gekocht hebt.
 
Ach.....legaal is niet altijd moraal.
Kijk naar NorthWest en Delta Airlines een paar jaar geleden.
Chapter 11 en werknemers hun pensioen fonds kwijt en "executives" lopen weg met miljoenen.
http://www.wsws.org/articles/2005/sep2005/nwa-s19.shtml

Roel Pieper is binnengehaalt door Eclipse omdat het een van de "harde" voorwaarden was van een kapitaal injectie.
Vern Raburn kon ook het veld ruimen zonder gezichtsverlies terwijl het zijn (mis) management is geweest wat Eclipse aan de rand heeft gebracht. Ook zijn businessplan trouwens.
Vern kan alle aansprakelijkheid afschuiven omdat hij niet aan het roer stond toen het schip zonk. Maar hij heeft het wel gebouwd zal'k maar zeggen.

Even tussendoor; kan je een mooi voorbeeld geven over hoe zoiets werkt op ons (normale mensen) niveau.
Kende ooit iemand die een vijftal (lege) BV's bezat.
Met een bank lening op naam van BV "A" kocht hij onroerend goed.
Vervolgens doorverkocht aan een zijn eigen BV "B" voor een schappelijke prijs. Toen de bank na lang wachten eens om hun hypotheek betalingen kwam vragen bleek de BV opgeheven na failiessement.
De bank ging langs bij het pand en bleek dat de nieuwe (onschuldige)eigenaar het in goed vertrouwen van BV "B" had gekocht.
BV "B" natuurlijk ook weer opgeheven.
Persoon is vrijgesproken door een rechtbank.


Om een lang verhaal kort te houden;
Pieper kan altijd claimen dat hij pas wist van de belabberde positie van Eclipse na overname van het roer. Zo'n uitspraak als:
"........Dat het allemaal erg tragisch is maar dit is de enige manier om het bedrijf te redden door het naar Europa over te hevelen....."
Hij moet alleen niet vergeten dat er (te veel) Russisch geld in Eclipse zit.
Dat zijn ook niet allemaal aardige mensen.
 
Imo Apita,

Inderdaad, als er ( teveel ) Russische miljoenen in zitten gaat hij daar niet makkelijk mee weglopen. Dat kan ie misschien wel denken, alleen als je die lui serieus afzeikt zijn ze ineens niet meer zo lief ben ik bang.

Was Poetin er niet zelf bij toen de contracten getekend werden in Rusland? Lijkt me typisch een projectje dat je niet wil opkloten terwijl je denkt met miljoenen weg te kunnen lopen en Poetin als jammere loser achterlaten, want dan heeft hij nog wel een paar "vriendjes" die met je komen "praten". Zelfs als je in een "goed beveiligde vila" in Aerdenhout woont.

Affijn, we zullen zien hoe het loopt, jammer is het allemaal wel.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Er hier is weer wat nieuws; een nieuwe AD voor de kist:

Engine issue restricts Eclipse 500 operations at high altitudes



Reports of engine surges, some serious enough to require single-engine landings, have prompted the US Federal Aviation Administration to limit the maximum altitude at which the Pratt & Whitney Canada PW610F-A-powered Eclipse Aviation EA500 twin-jet can fly.


According to a final airworthiness directive (AD) issued today and taking effect 4 December, Eclipse operators will not be allowed by fly above 37,000ft, nearly a mile below the aircraft’s maximum certificated altitude of 41,000ft (12,500m).


The issue emerged when an operator flying at 40,000ft experienced a “shudder” from the right engine and received a “RT engine exceedance” alert from the crew alerting system, according to the FAA. The crew reduced power to idle and the shudder disappeared, though an increase in throttle at roughly 10,000ft brought back the shudder. The crew ultimately safely landed the aircraft using single-engine procedures.




An investigation by Pratt & Whitney Canada (PWC) revealed that when the PW610F is operated above 37,000ft for more than 1h with high bleed-air flow, “hard carbon forms due to high local fuel air ratio near the combustor wall,” according to the AD. The hard carbon can then break loose and block one of the high pressure turbine vane gas path passages, causing the surges.


The FAA says there have been “several” reports of engine surges that have required reduced power, and, in some cases the engine power was unrecoverable and remained at reduced power for the remainder of the flight.


The FAA says the altitude limitation is a temporary fix to the problem, but that Transport Canada, the certification authority for the engine, and PWC “are considering potential actions to address the engine aspects of this condition.

Bron:http://www.flightglobal.com/article...restricts-eclipse-500-operations-at-high.html

AD link; http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_G...A94345433CDBE4B88625750B005BB60A?OpenDocument
 
Falliete boedel word waarschijnlijk door ETIRC gekocht.

Falliete boedel word waarschijnlijk door ETIRC gekocht.

Beste mensen,

Er is weer nieuws bij Eclipse, klaarblijkelijk gaat de boel falliet en verkocht worden, en ra ra ra wie gaat het kopen???

Jawel, ETIRC, het bedrijf van Roel Pieper. zie bijgaan persbericht.

Bezittingen vliegtuigbouwer Eclipse Aviation binnenkort onder de hamer

03-01-2009

ALBUQUERQUE - De bezittingen van de in financiële moeilijkheden verkerende Amerikaanse vliegtuigbouwer Eclipse Aviation worden op 14 januari 2009 geveild. Het is die dag precies een jaar geleden dat grootaandeelhouder European Technology and Investment Research Center (ETIRC) een belang nam van meer dan honderd miljoen dollar in de producent van de tweemotorige EA500 very light jet (vlj).


Uit welingelichte bronnen blijkt dat er geen andere gegadigden zijn die zich voor Eclipse hebben gemeld. Een deadline is vastgesteld op 13 januari. Volgens Eclipse-oprichter en voormalig CEO Vern Raburn is ETIRC, onder leiding van de Nederlander Roel Pieper, bereid 198 miljoen dollar neer te tellen voor de bezittingen van Eclipse Aviation.

Eclipse vroeg op 25 november 2008 de zogeheten Chapter 11 bescherming aan om een faillissement te voorkomen.

Van onze redactie

BRON: www.luchtvaartnieuws.nl

Groeten

:radar: André :radar:
 
Dat is toch ook een soort van handelen in aandelen met voorkennis en dus strafbaar?! :duh:


Beste mensen,

Er is weer nieuws bij Eclipse, klaarblijkelijk gaat de boel falliet en verkocht worden, en ra ra ra wie gaat het kopen???

Jawel, ETIRC, het bedrijf van Roel Pieper. zie bijgaan persbericht.



BRON: www.luchtvaartnieuws.nl

Groeten

:radar: André :radar:
 
Back
Top