Eclipse 500

Die mensen die bij Eclipse werken zijn een stelletje criminelen! Mijn vrouw en ik zijn al bijna een jaar aan het zoeken voor mogelijkheden voor een privévliegtuig, mijn vrouw heeft al haar ratings, ik ben bezig met die van mij (wil ook nog CPL erbij doen). November 2008 hebben we contact gehad met een werknemer van Eclipse van de afdeling sales. We hadden een mail gestuurd met daarin onze wensen, etc. Site zag er keurig uit en je kon ook zelf je vliegtuig "maken" door bepaalde specificaties in te vullen en die op te sturen naar de afdeling Sales. Dat hebben we niet gedaan, we hebben toen gevraagd in wat voor opzicht Eclipse beter is dan andere vliegtuigen, noem maar op. We hadden uitsluitend interesse getoond en gevraagd naar de financieringsmogelijkheden, tweede hypotheek was ons het beste en een down payment van 20% van de prijs. We vroegen of we meer informatie kregen en ik had mijn telefoonnummer via de mail achtergelaten.

Werkelijk nog geen uur later werd ik teruggebeld. Het was vrijdag en zat net in de auto naar m'n werk. Verzocht hem vriendelijk om maandag terug te bellen. Dat kon niet, hij had nu onze gegevens nodig. Hoe stom ik ook was, heb ik onze adresgegevens verteld en verzocht hem vriendelijk om maandag terug te bellen. In het ziekenhuis heb ik mijn mobiel altijd uitstaan, maar ik kwam thuis en 4 gemiste oproepen en een SMS'je van iemands zijn mobiele telefoon! Ik kon zaterdag bellen op dat nummer en men wilde een credit history report, mijn SSN, noem maar op! We hadden alleen interesse getoond en nooit gezegd dat we een deal hadden. Ik had ze nog niet eens ontmoet, alleen via de telefoon. Ik vond dit zo'n rare vertoning, dat ik op Internet ben gaan rondkijken en kwam toen twee incidenten omtrent de Eclipse 500 tegen, de financiële situatie bij Eclipse Aviation, de situatie omtrent Roel Pieper, noem maar op. Die zaterdag gebeld naar dat telefoonnummer en kreeg dezelfde meneer aan de telefoon. Legde hem de situatie voor en maakte hem erg duidelijk dat ik op geen enkele manier zaken met die lui wilde doen. Twee weken geleden kregen we een brief van Eclipse waarin de informatie in stond waar we op zoek waren. Desalniettemin, gaan wij geen zaken doen met die criminele bende! Hoop in ieder geval van ze af te zijn en heb er spijt van dat ik ze mijn adresgegevens en telefoonnummer heb gegeven!
 
Roel Pieper nieuwe eigenaar van Eclipse Aviation

Roel Pieper nieuwe eigenaar van Eclipse Aviation

Dit kan natuurlijk niet heel onverwacht komen. Van Luchtvaartnieuws http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29324:

ALBUQUERQUE - De Amerikaanse vliegtuigbouwer Eclipse Aviation mag worden verkocht. Dit heeft een Amerikaanse ondernemingskamer dinsdag (21 januari) beslist. De nieuwe eigenaar wordt EclipseJet Aviation International, dat 28 miljoen dollar voor het bedrijf neer wil tellen. EclipseJet Aviation is onderdeel van ETIRC Aviation, dat eigendom is van ondernemer en investeerder Roel Pieper.

ETIRC heeft onder aanvoering van Roel Pieper al een groot belang in de fabriek die very light jets bouwt. Pieper is sinds juli 2008 bestuursvoorzitter van Eclipse.

Naast 28 miljoen dollar in cash, biedt ETIRC 160 miljoen dollar in aandelen. Een groep aandeelhouders wordt een belang aan geboden van vijftien procent in EclipseJet Aviation.

Eclipse Aviation vroeg op 25 november 2008 Chapter 11 bescherming aan om te voorkomen dat het bedrijf failliet zou gaan. Naast ETIRC waren er geen andere bieders voor Eclipse.

Van onze verslaggever


Maar 28 miljoen is natuurlijk wel een schijntje voor alle rechten en ook nog eens de materialen om ze te bouwen . . .
 
Heb het idee dat iniedergeval de Eclipse vliegtuig bezitters en mensen die al aanbetalingen gedaan hebben flink in de nesten zitten:eek!:... Het schijnt dat alle garantie regelingen opeens ook niets meer waard zijn...

Beter voor Mustang kunnen kiezen....
 
Failliet

Failliet

Copy:

Roel Pieper's Eclipse Aviation failliet
Zakenman Roel Pieper heeft zijn plan om de markt te veroveren met kleine zakenvliegtuigen in duigen zien vallen. Eclipse Aviation wordt ontmanteld.


Geen financiering
Pieper wilde met zijn bedrijf Etirc de Amerikaanse vliegtuigbouwer Eclipse Aviation overnemen, maar heeft de financiering niet rond gekregen.

In januari werd bekend dat Etirc voor 28 miljoen dollar (22 miljoen euro) Eclipse kon overnemen. Pieper praatte met een Russische staatsbank over de financiering van het gehele project. "De tijd werkte echter tegen'', verwees zijn woordvoerster naar de huidige financiële crisis.

Opgedeeld
Eclipse had eind vorig jaar al bescherming tegen zijn schuldeisers aangevraagd, omdat er financiële problemen waren ontstaan. Afgelopen week is faillissement aangevraagd, het bedrijf wordt in delen verkocht. Deze beslissing is zonder Pieper genomen, aangezien hij een bieder was op de activiteiten van het bedrijf.
 
Mooi, dat rotgeintje is dus niet gelukt.
Zal wel karma zijn, werd wel tijd ook.
Ben geen econoom en ook geen lawyer (gelukkig niet) maar hier zat een heel vies luchtje aan.
Toch weer jammer dat het een Nl'er is. We krijgen zo een slechte naam in de luchtvaart

Er wordt hier een heel naar spelletje gespeelt;

Roel Piper is CEO van Eclipse
Eclipse is nu Chapter 11
Warrenty wordt nu niet meer gehonoreerd
Beloofde Upgrades op kosten van Elclipse worden niet meer gehonoreerd
Onderhouds contracten zijn gecancelled
Eclipse wordt in Jan 09 verkocht aan ETIRC Aviation
Wie is de CEO van ETIRC?




Roel Pieper......

http://aviation.etirc.nl/management/


Citaat:
ETIRC Aviation was founded by Roel Pieper, a former top-level executive at Tandem Computers, Compaq Computer, and Philips Electronics

Hij is er na een jaar uitgeknikkert bij Philips met een onbekende gouden handdruk.

Er wordt nu met een slag schoon schip gemaakt in de VS en alles overgehevelt naar Europa nu de EASA certificering binnen is.
Dit ruikt echt naar voorbedachte rade.
Hij verkoopt de zaak aan zichzelf een paar dagen na EASA certificering.
 
Copy Aviationweek

Copy Aviationweek

Eclipse Jet LLC Joins Bidding for Assets

Mar 17, 2009

Mike Press, CEO and president of St. Louis-based Sp Jets and an owner of an Eclipse aircraft, together with Mason Holland, a 60 percent deposit holder on an undelivered EA 500, today announced plans to form Eclipse Jet LLC, a new firm that will seek to buy the assets of insolvent Eclipse Aviation during the upcoming liquidation auction.

Both men were members of the Eclipse 500 Owners Club [E5C], an organization that wants to form a non-profit cooperative venture that also wants to acquire the company's assets. But they've decided to break off to form a for-profit firm that initially intends service and support for the existing EA 500 fleet. Future plans call for performing upgrades to the fleet, finishing and delivering the remaining 20 to 30 aircraft on the production line in Albuquerque and eventually restarting new aircraft production.

Press believes that forming an alliance with E5C will be essential to the success of Eclipse Jet LLC. He intends to raise capital for the start-up venture by selling stock to existing EA 500 owners and new aircraft depositors, rather than asking them to join a non-profit co-op.

"Eclipse Jet LLC will be customer owned and customer managed through its Board of Directors," Press said.

He estimates that Eclipse Aviation's assets are worth about $10- to $20-million, as does E5C president David Green. Press, though, believes the E5C co-op, as now structured, would be seriously undercapitalized to accomplish its goal of providing ongoing service and support to the fleet. Press believes it will take millions more to provide support to existing customers "from day one." And he believes he can convince a sizable number of the existing 150 aircraft owners and 500 deposit holders to invest millions more in the new firm.

If Eclipse Jet LLC succeeds, Press said the firm also will eventually offer upgrades, such as Flight Into Known Icing certification, Avio NG avionics and the ETT performance enhancement package. He declined to provide estimated prices for such product improvements.

Press said the firm "intends to resume aircraft production as soon as we can," but doing so would take six to 12 months at the earliest. The organization will likely hire some key technical services personnel who formerly worked for Eclipse Aviation, but not its senior management team.

"Our moniker is 'Customer First.' We want to rebrand the product and rebrand the company. We have to show a break from the old company," Press said.
 
Back
Top