Echt serieuze zaken....

Waren er met de 777 geen problemen met de introductie (tot nu toe het betrouwbaarste toestel)
Waren de 380's ook niet allemaal voor een periode aan de grond gezet?(weet ff niet meer zeker)
 
Waren er met de 777 geen problemen met de introductie (tot nu toe het betrouwbaarste toestel)
Waren de 380's ook niet allemaal voor een periode aan de grond gezet?(weet ff niet meer zeker)

New types have all had their issues but the problems with the 787 are on a different order of magnitude.

A customer handing back an aircraft to the manufacturer after 1 month and telling them to fix it is unprecedented.
 
A380 is nooit geground door de autoriteiten. Iig niet zover ik me kan herinneren.

Maar goed wat een onzinnig topic, en waarom in het KLM forum?

De KLM luchtvaart? Ik weet dat er sommigen zijn die er zo over denken, maar.......
 
Qatar vliegt voor Vuelling

Qatar vliegt voor Vuelling

En nu gaat Qatar ism met Vuelling Zuid Europa naar Zuid Amerika vliegen. De vele voormalig KLM piloten bij Qatar zullen een stationering Madrid of Barcelona wel zien zitten...
Maar wat is het effect op de arbeidsvoorwaarden van de veel te dure Jurasic airline piloten?

Hoe lang zullen de dure heren KLM 747 gezagvoerders nog op hun €575 per vlieguur kunnen blijven?
Bij Qatar kost een (voormalig KLM) gezagvoerder ongeveer $600 per dag. Nogal een verschil..... En 1.000 vlieguur per jaar.
Hoe rechtvaardig je dat als VNV?

Big M
 
Ey Murphy, lukt het nog een beetje om discussies los te peuteren...? :p

Ik heb gehoord dat er geen plek meer is voor dooie-boom-journalisten in dit land sinds we ook alles gratis en voor niets op internet kunnen terugvinden. Daar heb je vast wel een mening over Murphy...? ;)

Hoe rechtvaardig je dan jouw werkzaamheden Big M?
 
Mijn vergelijk van de uurprijs van een KLM piloot was met andere gezagsvoerders op grote vliegtuigen bij andere maatschappijen, die uiteraard dezelfde ongemakken hebben en vaak nog veel meer vliegen dan een KLM piloot. Die kosten de Luchtvaartmaatschappij geen €650 per vlieguur. Niet eens bij benadering.
Wat maakt jou zo special dat jij dat kunt rechtvaardigen die €650?

Dit is een Quote van Long Haul.
Dat was iemand op dit forum die net zo gefrustreerd klonk als jij Murphy. Ik voel een grote mate van verbondenheid tussen jullie. :)
 
salarisberekening B747 gezagvoerder

salarisberekening B747 gezagvoerder

Dit is een Quote van Long Haul.
Dat was iemand op dit forum die net zo gefrustreerd klonk als jij Murphy. Ik voel een grote mate van verbondenheid tussen jullie. :)

Zijn berekening klopt niet. Met een maandsalaris van €20.000 voor een B747 gezagvoerder kom je met 13e maand, vakantiegeld en werkgeverslasten op €287.000 kosten bedrijf. Daarbij moet je nog 47% pensioenbijdrage rekenen over bruto jaarsalaris van €280.000 (=€131.000). Tel daarbij de jaarlijkse kosten voor training (omscholing in loopbaan en alle simulator trainingen) van ongeveer €15.000 per persoon.
Geeft kosten bedrijf 287.000 + 131.000 + 15.000 = 433.000
Vlieguren per jaar: 750.
Totale kosten per vlieguur: €575 voor een B747 gezagvoerder.

Misschien rekende hij hotelkosten en dagvergoeding mee. Maar dan lijkt me €650 per vlieguur overdreven.
Maar ja, in 2011 / 2012 is er 25 miljoen bijgestort in pensioenfonds wegens wegzakken dekkingsgraad. Komt het daar vandaan?

Uiteraard kan een individuele gezagvoerder er niet zoveel aan doen dat die zo duur is, maar het feit wil wel dat KLM voor een habbekrats is verkocht aan de AF/KL holding juist omdat het kostenniveau zo hoog was. En nu werken alle KLM medewerkers om AF drijvend te houden. Slimmer was geweest om de kosten collectief te drukken en de prijs per eenheid veel eerder te verlagen om ze zelfstandig te kunnen blijven.
 
Maarem : wat heeft dat rekensommetje van de kouwe grond nou te maken met je wijndrinkende stewardessen , 787-perikelen , AF 447 of Qatar/Vuelling?

Wat wil jij hier nou eigenlijk?
 
Murphy, Long Haul, Omoko, Stella Online?????
Wil je ophouden met het vervuilen van onze beroepsforum met deze rotzooi.

Bel lekker een vliegschoolhouder op, die kunnen je vast wel vertellen hoeveel bakken met geld & vrouwen met wijn wij per dag er doorheen jagen.

posted from private Gulfstream
Starfighter
 
Back
Top