Ik heb hier even wat vragen en opmerkingen.
1. Juliet Whiskey schrijft, "ken het veld, lastig, verwarrend s'nachts, pikdonker etc."
Er is dan blijkbaaar geen enkele verlichting, baanlampen etc?
En, JW, dat was dan Night VFR neem ik aan, kan dat in Duitsland nog?
2. GBOF schrijft, EDWN = VFR/VMC only
3. ph-gjk schrijft, "Correct me if I'm wrong, maar Nordhorn heeft geen Instrument approaches. m.a.w. ook al vlogen ze IFR, de approach moet VFR zijn geweest".
4. Vraag, is Nordhorn 24 uur open, is er een soort van verkeersleiding?
5. Vraag. Kist kwam uit Polen, s'nachts, IFR flight plan neem ik dan aan.
Ergens in descent moet je dan cancellen en vfr verder naar een gesloten veld? Welke controller geeft die clearence? En dat allemaal met een metar zoals door gbof geplaatst. En wie verteld je dat de baan vrij is als je die op approach niet kan zien? Zelf een GPS approach ontworpen met eigen bedachte minimums?
Al met al een heel griezelig verhaal, met fatale afloop.
En eh, Chupito, als je niet wil begrijpen waar mensen als GBOF het over hebben, kan je beter je toon wat matigen en proberen een en ander te volgen.
En omtrent, laten we de resultaten van "het onderzoek" afwachten, dat resultaat is er ongeveer over drie jaar en jij gaat ons hier niet vertellen en betuttelen als een stelletje snotneuzen dat mensen met werkelijke ervaring zich niet bepaalde dingen af kunnen vragen en erover met elkaar van gedachten kunnen wisselen.
Niemand heeft het hier over pilot error gehad.
En om je nog even verder op weg te helpen, op dit moment, as we speak, wordt er in elk bemanningscentrum, elke cockpit, elke crewroom, elk overnight crew hotel en elk luchtvaart bulletin board ter wereld gediscussieerd over de A320 ditching in de Hudson river.
Ga jij in je wijsheid die vijfhonderdduizend mensen maar eens even aanschrijven dat zoiets eigenljk niet kan en dat ze maar het onderzoeks rapport moeten afwachten. Grow up.
De hele affaire is diep en diep triest, zeker gezien de voorgeschiedenis.
Weinig Cheers deze keer.
Art