Oostenrijk
Lekker VFR weer :wegkwijt:
Gevalletje overschatting ???
Wie zegt dat ze onder VFR vlogen en niet IFR? Rustig nou, nog geen conclusies trekken of speculeren. Respect...
Wie zegt dat ze onder VFR vlogen en niet IFR? Rustig nou, nog geen conclusies trekken of speculeren. Respect...
Wie zegt dat ze onder VFR vlogen en niet IFR? Rustig nou, nog geen conclusies trekken of speculeren. Respect...
fftopic:
Naar verluid is desorientatie in mist de oorzaak.
Volgens mij heeft een TB20 geen de icing meuk op zn kisje zitten.
Deze had idd geen FIKI TKS (anti en de-icing) systeem.
Er zijn wel TB20/21's die FIKI gecertificeerd zijn (zie voorbeeld foto)
fftopic:
De nieuwe Cirrus SR22 is eerdaags (optioneel) ook verkrijgbaar in FIKI uitvoering.
Aanleiding is niet leuk, maar leuk dat GBOF weer ballen aan het schieten is.
Je hebt als piloot een enorme verantwoordelijkheid, niet alleen voor jezelf en je omgeving, maar voor de hele industrie.
Klopt, maar GBOF had het niet over Nordhorn maar over LOAV. Hier is op 14 dec. ook een Nederlander gecrasht (N403HP).
fftopic:
Inderdaad heb ik al meerdere malen gehoord dat LOAV een Instrument Approach heeft. Echter, zijn PA-46 was full IFR, dus ik vraag me af waarom hij daar geen gebruik van gemaakt heeft. Het was zeker geen man die bewust risico's nam. Als zicht rond EHHV ook maar een beetje slecht was, ging hij door naar RTM.