Do's, dont's en tips m.b.t. RPL/PPL praktijkexamen

RPL, geen PPL...

Ondanks dat je in de praktijk wel volop bezig bent met navigeren en dergelijke wordt dit om raadselachtige redenen niet ge-examineerd. Dus: geen vlucht voorbereiden, geen ATC plan, geen navigatie, geen navigatieplan en geen plotselinge uitwijk...
Bizar, want straks op EHKD heb ik dit wel allemaal nodig. Ik heb het ook allemaal uitgebreid geleerd, maar het wordt bij een RPL domweg niet ge-examineerd... Ik belde de examinator gisterenavond om te weten wat ik moest voorbereiden, kan je m'n verbazing voorstellen toen hij vertelde dat ik alleen maar een Mass/Balance, weer, NOTAMS, fuelcalculatie en performancecalculatie moest maken?
Gelukkig heb ik destijds m'n R/T er wel bij gehaald, zal ik op EHKD nodig hebben!!
Wat blijft er dan over? Al het gebruikelijke bovenwerk en 4 circuitjes (normaal, wave-off, flapless en glide-in). Een uurtje dus ;)

En toen het verlossende woord... (maar dat wist ik al, want het ging gewoon perfect!)
 
:yeehaa: Heel mooi en dat je het groene papiertje maar snel in huis mag hebben.
Je gaat wel door voor je PPL neem ik aan, want dat is nog maar een kleine stap.
Nogmaals, geniet ervan. Dat doe ik ook nog iedere keer.

Granitus
 
Wellicht ga ik wel door voor PPL...

Ik ben begonnen in November 2003 met m'n theorie, laatste examen succesvol gedaan in April 2004. Ehhh, even denken, er was iets met 2 jaar. Moet ik nu m'n PPL halen voor November 2005 of April 2006? Of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Ik moest iets binnen 2 jaar halen geloof ik, maar op het moment laat m'n geheugen me in de steek (drank.....;) )
 
Voordat je al te veel moet nadenken nu, wil ik je wel even helpen ..:biertje: (niet dat je het morgen nog weet, maar o.a. daarom hebben we dit forum) ;)
2 jaar na het behalen van je theorie moet je je PPL op zak hebben. Dus april 2006. Ik geloof zelfs dat het de maand erna pas ingaat, dus mei 2006.
 
Nu ik nog half nuchter ben:

Heb ik dus nog even de tijd om:

* Een 270 km navigatiedriehoek te maken (eis PPL, 270 km is geen eis RPL)
* Wat extra uren te maken
* Met een instructeur de IFR-basis door te nemen (5 uurtjes geloof ik)
* R/T praktijk heb ik al

Volgens mij ben ik er dan wel zo'n beetje... kreun... drank... ;)
 
Hoi ribruijn,

Ook namens mij proficiat met het behalen van je RPL :yeehaa:

Ik hoop eind volgend jaar ook zover te zijn :rolleyes:

Neem er een paar van me vanavond :biertje: maar pas op voor :passed:

Grtz,

Rob

www.vliegop.nl
 
gefeliciteerd!! :yeehaa: :yeehaa:
Geniet ervan en veel succes op EHKD
Grtz,

Afterburner

...en nog morgen jarig ook zie ik in je profiel...wat een mooi verjaardagscadeau...alvast gefeliciteerd!
 
Volgens mij krijgt vooral m'n portemonnee daar spijt van... ;) om maar te zwijgen van de reactie van m'n vrouw :haha:
 
Capt. Granitus said:
Weekendje shoppen in London per Cessna en dat ze nog een vriendin mee mag nemen doet ook wonderen.

Kun jij ook nog wat uren maken.


En de kosten van het vliegtuig gaan van het budget van je vrouw af! :grijns:
 
Back
Top