Domme vraag vast

N2024

Active member
Ik moet m'n Airlaw en Human Factors over doen en heb daarom wat domme vragen. In boek Vrijhof staat dat militair ATZ 2nm en 2500 aal is. Bij oefenexamen 3 op het web wordt hier naar gevraagd. De 2nm kun je als antwoord geven, maar 2500 ft hoogte kan niet. Ofwel 1500 danwel 3000. De juiste uitkomst is dan 1500. Rara?
 
Dan nog bij oefen examen 2 vraag 9. Op een ongecontroleerd vliegveld wilt u een vliegtuig taxien naar brandstofpompstation. Het goede antwoord is dat vooraf toestemming plaatselijke verkeersleiding moet zijn verkregen! Is gewoon een fout, ongecontroleerd heeft geen verkeersleiding.
 
O ja, mag ik met klasse 3 medical nu examen doen (lapl)? Ik ben bang dat ik klasse 2 niet krijg in NL.
 
Vanochtend nog contact met Kiwa gehad over LAPL, ze hebben het wederom weten uit te stellen. LAPL introductie nu 8 April 2015. Ze hebben het vast erg druk bij Kiwa.. Klasse 3 zal dus een probleem worden. Zijn er überhaubt al instituten die die keuring aanbieden?
 
Waarom zou je geen klasse 2 medical kunnen krijgen?

Klasse 2 medical heeft niet zulke hoge eisen.
 
@N2024,

Zal het ff in het opbaar doen (hebben anderen er ook iets aan) i.p.v. 'n early morning wake call ;)

Neen contact op met KIWA.

Het is immers door hun 'incompetentie' dat het 8 april 2015 (reply scsirob) wordt en daar hoef jij niet de dupe van te worden (tussen wal en schip belanden).

EASA voorziet een validatie (lees: gelijkstelling) mogelijkheid voor de duur van max 1 jaar. Echter, als je werkt aan 'n EASA FCL ticket (jou geval), kan voornoemde periode 'ook' nog eens verlengd worden.

Wellicht, de 'tussen' oplossing.
 
Domme vragen bestaan niet.
Vrijhof heeft gelijk, kijk maar op de nieuwe kaart bv de ATZ van EHDL is 2500 FT AAL hoog.
De oefenvragen zijn oud, vroeger - kijk maar op een oude Low Countries kaart bv 2009 - was dat 1500 FT AAL.

succes !
 
Het is vast een domme vraag, maar hoe zit het nou met "Air Law" en operationele procedures? Ik heb gekeken op de site, maar deze examens worden allebei tegelijk gedaan. Betekent dit dat ik ze allebei moet doen ook? Of alleen Airlaw en Human Factors?
 
Maar ws wordt met "air law" allebei bedoeld als vak wat over gedaan moet worden door de FAA vliegers.
 
Back
Top