DLR

Nee, je hebt geen crm cursus hiervoor nodig. Het zijn vragen zoals vind jij het goed dat er steeds meer geautomatiseerd wordt in de cockpit. Tussen 1 - 5 helemaal niet of helemaal wel. De vragen zijn zelfs in het engels. Je moet hier geen zorgen over maken. Gewoon logisch nadenken en je mening geven.
 
Er is 1 ding wat me nog onduidelijk is bij het DLR verhaal: moet je zelf eerst ergens een DLR test afleggen alvorens je solliciteert, of zegt een maatschappij waar je solliciteert je waar je zo een DLR test moet afleggen ?
 
Er is 1 ding wat me nog onduidelijk is bij het DLR verhaal: moet je zelf eerst ergens een DLR test afleggen alvorens je solliciteert, of zegt een maatschappij waar je solliciteert je waar je zo een DLR test moet afleggen ?

Digits, bij welk pak waspoeder van 100.000 euro heb jij je (f)ATPL er gratis bijgekregen...?

Je moet gewoon solliciteren bij een luchtvaartmaatschappij. Indien deze club de DLR toepast in haar selectie-instrument, dan krijg je vanzelf een uitnodiging om naar Hamburg (DLR) af te reizen.

Omdat meerdere maatschappijen de DLR-test hanteren, kan het consequenties hebben als je bij de ene maatschappij deze test niet haalt; ook bij andere maatschappijen wordt je dan niet meer in behandeling genomen...
 
Geen idee wat het waspoeder er bij komt doen, maar bedankt voor de info.

Ik zag bij Lufthansa bijvoorbeeld dat ze vroegen of je al een DLR test afgelegd had, dat gaf mij de indruk dat je dit zelf op voorhand moest doen, wat mij vreemd leek.
 
Ik zag bij Lufthansa bijvoorbeeld dat ze vroegen of je al een DLR test afgelegd had, dat gaf mij de indruk dat je dit zelf op voorhand moest doen, wat mij vreemd leek.

Ken iemand die ergens in 2007 bij Luxair de DLR niet had gehaald, en nu in 2011 bij de selectie van Germanwings/Lufthansa niet in behandeling wordt genomen omdat hij destijds DLR heeft gefaald.... Toch kut als zoiets je blijft achtervolgen in de zoektocht naar een nieuwe werkgever....
 
Ik kreeg gister uitnodiging van dlh dat ik 2 maart in hamburg mag verschijnen:) Iemand toevallig ook tegen die tijd die kant op? En wat zijn jullie ervaringen wat betreft oefenen met cbt? Op het eerste gezicht ziet het er erg handig uit iig! En komen de atpl vragen nu tegenwoordig in het engels of duits?
 
Ik kreeg gister uitnodiging van dlh dat ik 2 maart in hamburg mag verschijnen:) Iemand toevallig ook tegen die tijd die kant op? En wat zijn jullie ervaringen wat betreft oefenen met cbt? Op het eerste gezicht ziet het er erg handig uit iig! En komen de atpl vragen nu tegenwoordig in het engels of duits?

ATPL in het Engels. Psychologie in het Duits.
 
Thanks Digits:)
Inmiddels al eea ingelezen en begonnen met oefenen.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de persönlichen en de fliegerischen lebenslauf? Is dat niet gewoon de normale lebenslauf? Hierin staat nl ook wat voor vliegervaring en banen e.d. je allemaal hebt?
Owh jah en bij welke scores op level 3 mag ik ongeveer een goed gevoel over dit alles hebben? Ben daar nu nog niet maar dan weet waar ik het latje kan verwachten:biertje:

Gr. RoWi
 
Om scores zou ik me niet druk maken. Je weet toch niet wat wel of niet goed is. Ik was bijvoorbeeld op VMC net boven de 80% en toch alles gehaald.
Het belangrijkste is dat je voor jezelf een stijgende lijn ziet en dat je 'feeling' krijgt met de verschillende testen.

Ik heb mijn fliegerischer Lebenslauf gecombineerd met de normale. Ze willen de onderverdeling van je uren zien en de brevetten. Testscores en extra kwalificaties kun je er ook bij zetten.
 
Zou iemand mij kunnen vertellen of de informatie in de kennisbank nog up to date is met betrekking tot 'Grunduntersuchung für Ready Entry Piloten (GU)' bij Lufthansa Cityline? Worden er ook natuurkundige vragen gesteld en dan doel ik niet op de ATPL vragen, want daar kan altijd een beetje natuurkunde inzitten. Maar ik bedoel echt als los onderdeel.

Hopelijk heeft iemand wat recente informatie.

Bij voorbaat Dank!
 
Zou iemand mij kunnen vertellen of de informatie in de kennisbank nog up to date is met betrekking tot 'Grunduntersuchung für Ready Entry Piloten (GU)' bij Lufthansa Cityline? Worden er ook natuurkundige vragen gesteld en dan doel ik niet op de ATPL vragen, want daar kan altijd een beetje natuurkunde inzitten. Maar ik bedoel echt als los onderdeel.

Hopelijk heeft iemand wat recente informatie.

Bij voorbaat Dank!

Geen natuurkundevragen bij GU.
 
Natuurkundevragen (PHY) komen alleen voor op de BU, de eerste fase van de selectie voor ab-initio's en dus voor de Lufthansa Flugschule. Als ready entry doe je de GU. Daarvan staat alles hierboven uitvoerig beschreven.
 
Even voor de duidelijkheid, de DLR testen zelf zijn helemaal in het Engels, enkel de psychologische testen zijn in het Duits?
Ik dacht dat je een hoog niveau Duits nodig had om je aan te melden voor de selecties bij Lufthansa?
 
In welke taal bepaalde test zijn weet ik niet precies. Maar je duits moet dus wel van een niveau zijn dat je in een groepsdiscussie niet met een mond vol tanden zit. Anders is het in de FQ alsnog exit. Schrijven is niet zo belangrijk, maar begrijpend lezen en praten moet je aardig kunnen. Ze zijn heel fair tegenover buitenlanders, maar als je engels nodig hebt om goed uit je woorden te komen, dan hebben ze geen interesse.
 
Back
Top