Denemarken tegen de Fundamentalisten

Bedankt voor de link! ZEker direct ondertekend.

Belachelijk toch zoals die moslims er op reageren!
Er worden al jaren prents gemaakt over elk geloof, en gebeurt het over iets van een moslim wordt er direct gedreigd met aanslagen... pff stelletje ....
 
en nu heeft de arabisch europese kinderkoek een tegenhang geplaatst op hun website (volgens TT) ofwel tuurlijk antisemitische cartoons over ontkenning van een zekere periode 40-45
 
Ook even getekent.
Ik kan nu wel een heel verhaal hier neer typen, maar dat is eigenlijk te gek voor woorden hoe de moslims hier op reageren...
 
Hoewel dit een belachelijke zaak is, vergeet iedereen 1 heel belangrijk iets: Godslastering is ook in Nederland bij wet verboden. Als De Telegraaf spotprents van Jezus Christus af zou drukken, zou de Kerk ook uit z'n vel springen. Al zouden ze de makers niet met de dood bedreigen, gegronde redenen voor een rechtszaak hebben ze dan wel.

Moraal van het verhaal: Respecteer het geloof van een ander. Christenen zouden het ook niet trekken als in Saoedi Arabie de spot wordt bedreven met de bijbel.

Ik ben niet gelovig, maar vanwege de eenzijdige nieuwsweergave van het verhaal zal ik de petitie niet ondertekenen.
 
Oorspronkelijk gepost door Tailstriker
Hoewel dit een belachelijke zaak is, vergeet iedereen 1 heel belangrijk iets: Godslastering is ook in Nederland bij wet verboden. Als De Telegraaf spotprents van Jezus Christus af zou drukken, zou de Kerk ook uit z'n vel springen. Al zouden ze de makers niet met de dood bedreigen, gegronde redenen voor een rechtszaak hebben ze dan wel.

Moraal van het verhaal: Respecteer het geloof van een ander. Christenen zouden het ook niet trekken als in Saoedi Arabie de spot wordt bedreven met de bijbel.

Ik ben niet gelovig, maar vanwege de eenzijdige nieuwsweergave van het verhaal zal ik de petitie niet ondertekenen.

hoi TS,

Ik ga met je mee, maar een ding blijft , hetgeen jij ook al aangaf :
er is maar EEN weg en dat is naar de rechter!

daarbij komt nog dat de betekenis van ,,moslim,, is : ik breng jou naar de vrede!

althans zo is mij door een katholieke priester mij geleerd.

Je zou daardoor deze massahysterie, die nu aan de gang is, niet verwachten.
daarbij heb ik nog steeds geen imman horen roepen dat ze moeten stoppen !

corrigeer mij als ik fout zit

resumerend:

weg met die plaatjes en weg met dat geweld, zonder schade aan te richten aan de persvrijheid

greeetzzz,
 
hey die plaatjes...

op www.retecool.nl staan er ook leuke, haha
ik denk dat de plaatjes op die site ook getekend worden doordat de moslims zo fel hebben gereageerd op de plaatjes uit die deense krant! dan gaan mensen er vanzelf mee spotten en is van respect niets meer over (maar respect voor ons zie ik ook niet bij extremistische/fundamentalistische moslims, dus moet ons respect er dan wel zijn als zij zich zo gedragen??) !!

ik heb trouwens ook getekend!
 
Christenen zouden het ook niet trekken als in Saoedi Arabie de spot wordt bedreven met de bijbel

Maar als je is Saudi Arabie aangehouden wordt met een bijbel op zak, dan heb je toch echt wel een probleem.

En het was eerder ook al gezegd geloof ik; Islam is zogenaamd een religie van vrede, nou dat is de afgelopen week wel aardig gedemonstreerd dacht ik zo :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
Weer twee handtekeningen erbij. (mijn vriendin en ik)

Even terugkomend op het verhaal van FD over die jongen met die nederlandse vlag op zijn tasje.

Heel toevallig was er twee weken na dit voorval een reportage op tv dat nederlanders trotser moeten zijn op hun land. In deze reportage (nederland 2) werd ervoor gepleit dat we vaker de nederlandse vlag buiten moeten hangen.

Één van de hoofdoorzaken die werd aangegeven was het feit dat veel mensen bang zouden zijn om voor racist uitgemaakt te worden als ze de nederlandse vlag buiten hangen.

Zón reportage gaat natuurlijk niet samen met het verhaal van die jongen. Het is gewoon belachelijk dat we de nederlandse vlag niet op een jas of tas mogen dragen zonder ons te moeten verantwoorden naar de allchtonen die in ons land leven.

Ik heb mijn vliegopleiding in de US gedaan en ben 5 maanden na 9/11 begonnen. Toen we daar (Detroit) aankwamen zag je bijna elke auto en gebouw uitgerust met een amerikaanse vlag. Voelen wij als nederlanders ons dan gediscrimineerd? Nee, natuurlijk niet. Als je het discriminerend vindt om de vlag van het land te zien waar je in woont ga dan a.u.b terug naar je eigen land.
 
Ik vind dit een totaal niet gepast onderwerp in een luchtvaartforum. Daar zijn vele anderen voor.

Dessalniettemin wil ik best wel even reageren hoor..

Hoewel het belachelijk en hypocriet is dat sommige moslims (met de nadruk op "sommige") vijandig reageren en vrijheid van meningsuiting een recht is, toch het volgende.

Ik vind het getuigen van buitengewone stommiteit en arrogantie dat iemand dergelijke prenten zou plaatsen.

Als ik tijdens een wedstrijd Ajax - Arsenal in de Arena naar een opgedirkte, uitgedoste Arsenal-hooligan loop en recht in z'n gezicht zeg dat Arsenal k*t is, dan is dat stom van mij.

Wat zal er gebeuren? Ik krijg een ram voor m'n bek. Had ik mogen zeggen dat Arsenal k*t is? Tuurlijk, vrijheid van meningsuiting. Had hij het recht om me te meppen? Tuurlijk niet. Had ik vantevoren kunnen weten dat hij het zou doen? JA! Dus dan kan ik me gaan beklagen dat ik een gebroken neus heb en dat het recht aan mijn kant staat, maar het was gewoon m'n eigen stomme schuld.

Wat hebben ze in Denemarken bereikt? 85% van de mensen daar is zeer bang voor een aanslag. Hun economie zal eronder lijden. Commotie in de wereld. DODEN! Gebroken neuzen!

Terecht? Nee. Te verwachten? Absoluut. Dus wat dat betreft praat ik geen enkel geweld goed, maar de initiële schuld ligt bij diegenen die de cartoons hebben gepubliceerd.

En dan die trieste Geert Wilders die uit gebrek aan aandacht z'n naam weer in het nieuws wil en effe lekker wil stoken door de cartoons op z'n site te zetten. Lekker slim, wat wil je ermee bereiken? Aantonen dat sommige moslims een korter lontje hebben dan sommige christenen? Whatever.

En mocht m'n analogie je nog niet echt bekoren, dan ga ik voor jouw neus staan en zeggen dat je moeder een stomme hoer is. Mag je mij ook een mep geven. Ook al had ik het volste recht om het te zeggen, en jij niet het recht om me te meppen.

Iz
 
Compleet mee eens Iz.

Wat mij nog wel eens wil kietelen is hoe hypocriet wij wel niet zijn hier in Europa. Het is misschien een smakeloos voorbeeld wat de arabieren maken, maar hier hebben ze wel gelijk: Als "Europa" over hun geloof heen pist (want zo zien ze dit) is het vrijheid van meningsuiting. Als een Islamiet vragen gaat stellen over de holocaust of het belang daarvan wil ondermijnen, om zijn eigen agenda te bevorderen (net zoals de bedoeling was met die cartoons uiteraard -- de waarde van die tekeningen omtrent van vrijheid van meningsuiting op zich is echt nihil), wordt de wet overtreed en heb je meteen allemaal instanties die van zich laten horen.

Ik vind het werkelijk jammer dat echte vrijheid van meningsuiting niet bestaat. (Niet in het minst om te horen wat mensen echt denken. De politiek correcte versies hebben we niets aan) Mensen moeten maar eens een dikkere huid gaan krijgen. Dat mensen kunnen zeggen wat ze willen zegt nog niet dat je ze serieus moet nemen. (Bij uitstek over de holocaust. Ik vind het alleen maar positief als ik weet -welke- mensen dat soort onzin prediken)

Er zou ook niets moeten gebeuren na plaatsing van die cartoons -- maar de hypocrisie blijkt wel weer. Wij wel tegen jullie heilige huisjes, jullie niet tegen de onze. Het lijkt wel of je in het westen wel een mening mag hebben, als die maar binnen het beleid past. Volgens mij was dat niet wat vrijheid en "freedom of expression" zoals ze het noemen nu echt inhield.

Noam Chomsky legt dit veel beter uit dan ik kan: http://www.chomsky.info/articles/200501--.pdf -- wat leesvoer voor geinteresseerden.
 
Last edited:
He... Iran is next! Ik vlieg voor een maatschappij die veel vluchten doet voor de US Millitairy.. Craft (civil reserve air-fleet) En ik heb er absoluut geen moeite mee om mee te helpen bommen te vervoeren om die extremisten een kopje kleiner te maken. Hoewel de slogan : You either with us ..or against us, nogal narrow minded was at the time, ziet het er naar uit dat het steeds meer de werkelijkheid wordt...triest maar waar!
 
Tsja, zelefde eikels die hier home land security aan het bashen zijn over het tappen van de phone line etc..

Luister, als je niks te verbergen hebt waar maak je je dan druk om ? Als dat de prijs is die ik als burger moet betalen ter verdedeging van mn homeland heb ik daar niks op tegen.

Iran next? denk het ook ja. Geef het minder als 12 maanden.

Iran and Hamas scare the living shit outta me moet ik je eerlijk vertellen.

NL is veeeels te tolerant. Kijk naar de randstad voor wat voor problemen dat heeft gezorgd.

En kom nou niet met onze christen 'extremisten' in de Veluwe aanzetten als tegen argument, want die hebben de afgelopen 20 jaar niet echt voor problemen gezorgd in NL wel ?

over nationale trots en vlaggen etc:

Snap zelf ook niet waarom bepaalde groepen in Westerse landen het zien van een Nederlandse vlag discriminatie moeten vinden... Heb zelf een Nederlandse en een Amerikaanse (ALPA 9/11) vlag op mn flightbag hangen.

Als je in NL (of elk westers land komt wonen) kom je toch met de intentie dat je er deel van wilt uitmaken? en ben je toch trots daar te zijn?

Nou maar hopen dat ik de volgende keer dat ik op SPL rond aan het lopen ben niet gelijk de bak in draai voor discriminatie met mn NL sticker op mn koffer....


FD
 
Last edited:
Ben het met IZ eens dat dit niet een onderwerp is die hier op het forum thuis hoort. Maar goed, nu de post er is zo ik ook mijn mening hier op geven.

Nu heeft het naar mijn idee helemaal niets te maken met die cartoons, maar gewoonweg met de antiwesterse stemming in het middenoosten. Had het niet de cartoons geweest had het wel iets anders geweest. Deze stemming is alleen maar vergroot sinds mr Bush zijn intreden heeft gedaan in het witte huis.

Het Wij/Zij wat hier al eerder werd genoemd is koren op de molen voor de fundamentalisten Islamitisch aan de ene kant en Christen (red Bush) aan de andere kant. Het grote probleem is met fundamentalisten dat het bij hen ontbreekt aan zelfkritiek. Dat geldt voor het middenoosten, maar ook zeker in Amerika. De houding van de Amerikanen op het moment en de onvoorwaardelijke steun van onze eigen regeringen heeft de wereld er absoluut niet veiliger op gemaakt. Het wij tegen zij zou moet verdwijnen willen we een oplossing krijgen.

Ben het ermee eens dat de cartoons provocerend waren, maar dit mag op zijn beurt absoluut geen vrijbrief zijn voor geweld. Deze cartoons zijn geplaatst in private krant, in een land waar geen censuur is. Dat landen als Iran hierop kritiek hebben is natuurlijk te verwachten. Maar hoe groter de kloof tussen moslims en niet moslims hoe meer macht de Amerikanen en landen als Iran krijgen. Simpel weg omdat er geen tussen weg meer is. You join us or against us.
Het werd al eerder genoemd. Maar dat Longdart dat zegt is natuurlijk ook om persoonlijke reden. De meer bommen hij moet vervoeren, de sneller hij aan zijn upgrade komt.

@FD. Als je zoveel vrijheden geeft aan een geheime dienst, wie zegt dan niet dat het ook voor andere dingen gebruikt wordt. Als je het niet eens bent met je regering, ben je dan ook een gevaar voor de staatsveiligheid?

Grtz Mike5
 
Back
Top