De stand van zaken [PART DEUX]

Status
Not open for further replies.
Oorspronkelijk gepost door Gradje
Tipje voor PVS: Zoals net al werd gezegd, relaxed vliegen en ook vooral de look out is heel belangrijk!! En als je een fout maakt: meteen corrigeren!! Blijven corrigeren, niet tevreden zijn met 105Kts als je 100Kts moet vliegen!


Inderdaad!! Blijf trimmen, wees nooit tevreden en vlieg strak! Hun redenering (en daar hebben ze gewoon gelijk in): als je constant 10 ft van je hoogte kan afwijken, dan kan je toch ook gewoon constant de goeie hoogte vliegen :D!
Greetz
 
Oorspronkelijk gepost door Mark86
Heeft iemand iets van Split-S en Frietsaus gehoord, zijn zij door? Laten we het hopen in ieder geval..

:wegkwijt::wegkwijt:

biertjuh?? :D

Hey Split-S echt balen man!! suc6 iig met je verdere keuzes.. en voor mark: probeer perfectionistisch te zijn zoals mattijn ook al zei en in het hotel veeeeel droogoefenen van de handelingen! misschien beetje raar gezicht maar t helpt 100% suc6!
 
Ik had even met het DWS gebeld en ook ik heb een code 2.

En ik had vandaag met iemand gesproken die ook door is maar met een code 3. Hij wist te vertellen dat de medische keuringen weer opnieuw moeten worden gedaan omdat die maar een half jaartje (of een jaartje) geldig zijn, dat zou dus betekenen dat jij, Frietsaus, en ook de andere met code 2 die keuringen weer opnieuw zouden moeten doen. Zouden daar alle keuringen onder vallen of bijvoorbeeld de balangrijkste zoals ogen en oren?

Hoe is dat eigenlijk geregeld met andere die aan vorige opleidingen zijn begonnen, want ik kan me voorstellen dat de medische resultaten van bijvoorbeeld Haagschewausie ook ouder dan een half jaar zijn als hij 1,4 jaar over de selectie heeft gedaan?! Zijn die vantevoren ook allemaal nog een keer gekeurd of hoe gaat dat in zijn werk?
 
Balen Split-s, je was ver gekomen.

Wel kl**te dat je nu certificaten moet gaan halen voor de KLS. Dat betekent dus weer een jaar terug naar de middelbare school moet (ik ben ook certificaten aan het halen).
Veel succes iig met wat je verder gaat doen.
 
Haha, sorry Frietsaus. Ik dacht dat jij tegelijk met Split-S de PVS hebt gedaan :D. Maar Gradje, jij wordt dus ook op de wachtlijst geplaatst?
 
Ik denk dat de medische keuring niet helemaal hoeft als je al bent goedgekeurd! Iedereen moet de keuring elk jaar doen, ook als je in opleiding zit of vliegt. Het is maar 1 jaar geldig! Dus de eerste is een initiele (en errug uitgebreide) keuring! Daarna volgt elk jaar een iets vereenvoudigde keuring (wat daar wel of niet bij hoort weet ik niet)!
Greetz Mattijn!
 
Mijn PVS zit er aan te komen, vooralsnog 5 april. Ik heb dus het nodige voor te bereiden. Nu staan er een aantal zaken in die mij niet helemaal duidelijk zijn. Er staan bijvoorbeeld helemaal geen crosscheck en handelingsvolgordes in. Ik hoorde dat je pas de avond dat je naar Roosendaal komt, een map krijgt waar alles in staat. Klopt dit?

Er staat als je de overgang van horizontale vlucht naar daalvlucht wil maken je o.a. 12 Inch inlaatdruk moet geven en 2300 RPM, maar wanneer regelt de instructeur het toerental, tegelijk met jou als je de inlaatdruk verandert? Is het dan nodig om naar je RPM te kijken?

Als je nou rechtuit wilt vliegen, een punt in de verte pakken en hier naar toe vliegen? Ook tijdens bochten? Ik heb trouwens een aantal keer zweefgevlogen, hierbij had ik altijd erg last van X-Wind. Is dat ook tijdens PVS of wordt er dan niet gevlogen? Dat was trouwens best lastig om de hele tijd te corrigeren met voeten in dat zweefvliegtuig..

Moet ik nog op dingen letten waar één van jullie misschien op af is gegaan of een aantal opmerkingen over heeft gekregen?

Hoop dat het een beetje duidelijk gesteld is :rolleyes:

Mark86
 
Om te beginnen: in de slingsby heb je veeeeel minder voeten nodig dan in een zweefkist! Verder vlieg je idd alleen op referentiepunten buiten! Voor wat betreft de toerentallen, die verandert de instructeur als jij resp. climb, cruise en descend checks roept. Als je nog meer vragen hebt horen we het hier wel!
Iig alvast veel succes en geniet ervan want het is gewoon heel gaaf die PVS :D!
Greetz Mattijn!
 
Yo,

Split-S, ik baal er ook van dat je het niet gehaald hebt man! Zo ver gekomen, zo zonde. Je kan je GVSS iig gebruiken voor de KLS en die certificaten moet je kunnen fixen. Zorg dat je niet te lang blijft dwalen over de PVS en wat er mis is gegaan. Klu selectie is zoals het is, kan je nu niets meer aan doen. Heel veel succes en laat je vooral nog horen op het Klu forum. Ga je nog mee met de PBB uitje?

laters, W
 
Oorspronkelijk gepost door haagschewausie
Yo,

Split-S, ik baal er ook van dat je het niet gehaald hebt man! Zo ver gekomen, zo zonde. Je kan je GVSS iig gebruiken voor de KLS en die certificaten moet je kunnen fixen. Zorg dat je niet te lang blijft dwalen over de PVS en wat er mis is gegaan. Klu selectie is zoals het is, kan je nu niets meer aan doen. Heel veel succes en laat je vooral nog horen op het Klu forum. Ga je nog mee met de PBB uitje?

laters, W

Uiteraard ga ik mee met het uitje. Ook blijf ik nog op het forum. Zal nu wel vaker op de andere forums te vinden zijn denk ik. Heb gelukkig geen tijd om te dwalen. Moet vol aan de bak voor de tentamens.
 
Hehe ook gehaald! :D:D Was wat te laat door een file, maar dat had ik doorgebeld en was wel prima, daarna t gesprek wat vrij vlot ging en ik mocht door met de selectie! GVSS next... Moet deze week even bellen om afspraak te maken.

Eindelijk dat felbegeerde blauwe boekje in bezit ;)
 
Oorspronkelijk gepost door Grohl
Hehe ook gehaald! :D:D Was wat te laat door een file, maar dat had ik doorgebeld en was wel prima, daarna t gesprek wat vrij vlot ging en ik mocht door met de selectie! GVSS next... Moet deze week even bellen om afspraak te maken.

Eindelijk dat felbegeerde blauwe boekje in bezit ;)

Gefeliciteerd! Met wie heb je mogen praten, de mannelijke of de vrouwelijke ;)?
 
Thx!

Ik heb met de mannelijke mogen praten (helaas ;)), maar vond t wel een aardige vent (logisch, hij laat me door :D)
 
ja, ik moet het toch maar weer eens vragen hoor, maar wanneer zit bij de KLu nou dat onderzoek naar hooikoorts? Bij de MLD keuring zit die nl. tussen po2 en GVSS, en daardoor heb ik de GVSS niet kunnen doen. Had ik als ik KLu was begonnen wél geweten ofik voldoende vliegaanleg had?
 
Ze kijken tijdens VMO-2 (labonderzoek) onder andere ook naar of je misschien een allergie hebt. Bij mij was dit op dezelfde donderdag toen ik mijn laatste GVSS vlucht heb gedaan.
 
Oorspronkelijk gepost door Mark86
Mijn PVS zit er aan te komen, vooralsnog 5 april. Ik heb dus het nodige voor te bereiden. Nu staan er een aantal zaken in die mij niet helemaal duidelijk zijn. Er staan bijvoorbeeld helemaal geen crosscheck en handelingsvolgordes in. Ik hoorde dat je pas de avond dat je naar Roosendaal komt, een map krijgt waar alles in staat. Klopt dit?

Er staat als je de overgang van horizontale vlucht naar daalvlucht wil maken je o.a. 12 Inch inlaatdruk moet geven en 2300 RPM, maar wanneer regelt de instructeur het toerental, tegelijk met jou als je de inlaatdruk verandert? Is het dan nodig om naar je RPM te kijken?

Als je nou rechtuit wilt vliegen, een punt in de verte pakken en hier naar toe vliegen? Ook tijdens bochten? Ik heb trouwens een aantal keer zweefgevlogen, hierbij had ik altijd erg last van X-Wind. Is dat ook tijdens PVS of wordt er dan niet gevlogen? Dat was trouwens best lastig om de hele tijd te corrigeren met voeten in dat zweefvliegtuig..

Moet ik nog op dingen letten waar één van jullie misschien op af is gegaan of een aantal opmerkingen over heeft gekregen?

Hoop dat het een beetje duidelijk gesteld is :rolleyes:

Mark86

:rolleyes: Kan iemand misschien enige aanvulling geven op het antwoord van Mattijn een paar posts terug? ;)
 
Het is voor mij alweer een hele tijd terug dat ik de pvs heb moeten ondergaan en wat de antwoorden op jouw vragen betreft: volgens mij is mattijn best compleet geweest, maar goed misschien dat ik nog wat kan aanvullen met hoe het bij mij was.

Je krijgt op de morgen dat je bij ttc aankomt een map met wat extra informatie over hoe je het allemaal aan moet pakken tijdens het vliegen, zoals neusstanden enzo.

Tijdens het dalen, stijgen regel jij alleen het gas en de instructeur zorgt voor de juiste rpm instelling op jouw 'commando'

Met crosswind moet je je niet teveel bezighouden. Je moet geloof ik een koers vliegen en dat dat doe je door je crosscheck te blijven doen zoals je deed tijdens de gvss. Als je er dus gewoon voor zorgt dat je je koers houdt door zo nu en dan eens te corrigeren moet het in orde komen (wat richting betreft)

Voor de rest moet je er gewoon van genieten en je best doen. Het is de mooiste ronde van de selectie!! Als je een keer wat fout doet moet daar niet te lang bij stilstaan. Gewoon direct vergeten en je concentreren op de volgende actie(s) die je moet doen.

succes ermee
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top