De stand van zaken [PART DEUX]

Status
Not open for further replies.
Hier een ietwat vage mededeling: De opkomst van de KMA lichting van 9 augustus is een week verplaatst naar 16 augustus..... waarom weet ik niet.. ik was niet thuis op t moment dat ik gebeld werd, dus ik heb later alleen dit doorgekregen. ze zullen er wel een goeje reden voor hebben, iig maak ik me om die ene week vertraging weinig zorgen, na al dat lange wachten :grijns:

oja.. grohl en mark gefeliciteerd! en hopen voor de PVS'rs op een goede uitslag!!

laterr
 
JAAAAAAAAAA!!! PVS gehaald, en dus..... selectie gehaald!! Krijg over een paar weken per brief te horen hoe het nou allemaal verdergaat. Er wordt nog een selectie gemaakt voor de opleiding in augustus kreeg ik te horen.

By the way...Nou had ik van iemand gehoord die de selectie ook al heeft gehaald en ook op de wachtlijst staat dat als je niet in augustus aan de opleiding mag beginnen je weer opnieuw moet solliciteren voor de opleiding van februari, en dat je dan de selectie-onderdelen die verlopen zijn (2 jaar oud) weer opnieuw moet doen?? Maar je zal toch zeker niet PO1 enz opnieuw moeten doen?? (Misschien alleen de medische onderdelen..)
 
Gefeliciteerd Grad!;)

2 jaar oud?? Dan ben je al wel een tijdje bezig. Heb je een onderdeel overnieuw moeten doen?
 
Gefeliciteerd iedereen!
Misschien een nog grotere augustus lichting :D
Naja, ook ik mag een weekie later dus opkomen. Geef nie, ga dan nog maar een extra weekie op vakantie ;)

Btw voor de mensen die mogelijk februari moeten opkomen. Grote kans dat dan je PO1 en PO2 zijn verlopen. die worden dan overnieuw gedaan... Dat is wel minder, maar weinig aan te doen...
 
ik vind het wel een beetje vreemd als ik PO1 en PO2 weer overnieuw zou moeten doen! Zeker weer die vragenlijsten invullen, en die vliegtuigjes met horizon bekijken. Stel dat je het dan bijvoorbeeld niet zou halen, wat dan? Lig je er dan uit, dat kan toch niet. Ik heb toch al bewezen dat ik het kan halen, en wat heeft dat nou voor nut om PO2 weer eens te doen?!
En zeker omdat bij mij PO1 maar 2 maandjes verlopen is, en PO2 1 maand als ik in februari zou mogen beginnen.
 
Ik mag ook gaan PVS'en dus. Heeft een van jullie (Gradje, Frietsaus of Split-S) die 'm net hebben gedaan, nog enige tips voor mij?
 
Gefeliciteer Gradje! Echt lekker dat je er door bent zeker :D!
Voor wat betreft tips voor Mark: vlieg relaxed maar geconcentreerd, bereid je vluchten goed voor, schrijf op wat de instructeur zegt bij de debriefing, kijk je aantekeningen 's avonds in je hotel door, oefen de vluchten d.m.v. 'droogvliegen' en maak fouten geen tweede keer. Verder kan je niet meer doen dan je 100 % inzetten! Het vlieggevoel dat ze zoeken heb je of heb je niet! Verder voor tips (zoals al vaker gezegd) 't archief, de kennisbank of vorige topics! Alvast succes!
Greetz Mattijn!
 
Tipje voor PVS: Zoals net al werd gezegd, relaxed vliegen en ook vooral de look out is heel belangrijk!! En als je een fout maakt: meteen corrigeren!! Blijven corrigeren, niet tevreden zijn met 105Kts als je 100Kts moet vliegen!

Maarre weet iemand nog iets meer over hoe het nou verdergaat als je bijv. in februari zou mogen beginnen en je hebt er selectie-onderdelen bijzitten die ouder zijn dan 2 jaar? Ik had al van Frietsaus vernomen (nog bedankt daarvoor!) dat je waarschijnlijk alleen de medische keuringen opnieuw hoeft te doen. Als iemand nog iets meer weet hoor ik het graag.
 
Moet je nou ook de hele tijd trimmen? Dekt de instructeur ook de kunstmatige horizon echt af? Ik heb er zin innnnnnnn...
 
jazeker, trimmen trimmen trimmen.. en de kunstmatige horizon wordt afgedekt ja, alleen bij het maken van bochten met 45 en 60 graden helling wordt het blaadje even weggenomen.
 
Ik wou net zeggen, frietsaus zit geloof ik in hetzelfde schuitje als Alien. Hij wacht geloof ik ook nog op bericht om op de KMA te kunnen beginnen.

Je bedoelt zeker Split-s en Grad.;)
 
I'm out. Heb in april gesprek over het waarom. Hoop dat er nog iets te lijmen valt (gebeurt wel eens) maar reken er niet op. Ga nu over op plan B: KLS. Is wat gecompliceerder omdat ik eerst certificaten moet halen, dus dan zijn we weer een jaar verder.
Plan C is reserve: dan maak ik me van kant.

Ik kan natuurlijk ook bij de luchtafweer, als ik niet vlieg, dan niemand :D ;)

Heb nu tentamens om me op te richten, dus geen tijd om depri te zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top