De stand van zaken [Deel 16]

Status
Not open for further replies.
@ replies hierboven:
Pff is het dan nooit mooi weer? Lijkt me aardig k*t om de hele tijd verzet te worden.

Naja ik ben dus geslaagd voor VMO-1, hoewel niet met vlag en wimpel. Maar dat kwam misschien ook omdat ik moe, suf en verkouden was en omdat ik aan het hoesten ben.

FAM is op 2 oktober, dus deze maand ff flink sporten. :)
 
Het is inderdaad nooit mooi weer. Hittegolf is niet goed, regen daarna is niet goed. Mijn briefing voor PVS-2 had ik een maand geleden. Ik ben weer verzet naar 5 september.
 
Hey Frodo welkom of forum, hopende iedereen inderdaad volgende week te treffen op Seppe, mijn PVS staat voorlopig op 7e(na nu anderhalve maand uitstellen), dus woensdag nog maar even bellen.
Iemand nog tips voor PVS (buiten het witte boekje volledig meester maken)?

Gegroet. Nitro.
 
Tips voor de PVS:

Neem speelkaarten mee
Leer hartenjagen en pokeren (Texas Hold'em)
Neem bij je lunch geen banaan, die zijn meestal bruin

Het is wel jammer van al dat wachten, maar als je dan uiteindelijk in de lucht zit is het helemaal geweldig om te vliegen.

Het leren van het witte boekje is wel genoeg. Verder wordt alles al snel duidelijk bij de eerste briefing en tijdens PVS-1.
 
Oke, bedankt Sandalen. Pokeren zal mijn dan nog geleerd moeten worden, maar hoorde dat er ook een Pool tafel in het hotel stond... (6)
Gan nu nog maar even middagje windsurfen tegen de verveling.

Later.
 
Is het echt zo erg gesteld met de PVS dat het de hele tijd uitgesteld wordt? Het is idd niet bepaald jofel weer voor de PVS, maar ik zie hier alleen maar uitgestelde PVS-vluchten. Wordt dat in de herfst/winter nog erger, aangezien ik waarscheinlijk(hopenlijk) dan aan mag treden voor de PVS?
 
Het weer in de winter is meestal wel het beste voor de PVS. In de zomer is er veel smog, tenminste...in deze zomer in ieder geval. In de herfst te veel wolken. Maar komende week wordt het misschien weer wat beter.
 
Ik wacht ook al 2 maanden op mijn PVS. De eerste datum was 3 juli. Sindsdien ben ik iedere week een week verschoven, best lastig om andere dingen te plannen enzo. :snore: Maar ja, het is het wachten dan ook wel waard he. Sta nu op dinsdag de 5e, hopelijk is het weer dan wel goed.
 
Is inderdaad wel kl*te dat het zovaak verschoven wordt. Luchtmacht kan er verder ook weinig aan doen. Later we hopen dat het weer de komende weken goed wordt om de PVS test af te nemen. Veel suc6 iedereen die de PVS moeten doen. En de rest die met andere testen bezig zijn natuurlijk ook.
 
@zeetsuh, The_pilot:

hebben jullie ergens deze maand tijd om ergens te poolen dan :), of wordt het de herfstvakantie? Boom zit volgens mij niet op het forum dus ik spreek hem wel even op msn.

Gr.

Chris87
 
zooooooooo

ben weer thuis

de rest is nog op een week bivak, maar ik had eigenlijk vanaf dag 1 al een slecht gevoel over de KMA en dus was er nog maar een beslissing mogelijk en...














;)

haha IP vandaag afgerond, het was beswel zwaar (ook al is het Centre Parks) maar je moet doorzetten natuurlijk! Toch kan ik me nu iets beter voorstellen dat er mensen zijn die het gewoon niet trekken. Maar juist dan moet je aan zo'n mooie kist denken natuurlijk.

We hebben twee KLu peletons ipv 1, alle kortmodel mensen (o.a. ikke en de andere vliegers) zitten in 1 KLu en de lang modellers zitten allemaal in 4 KLu. 1 KLu heeft tot nu toe nog geen uitvallers, nou ja, eentje. Een vlieger to be die van ver moest komen kwam op dinsdag avond naar de KMA om te overnachten en dat was hem zo slecht bevallen dat ie woensdagochtend voor we begonnen waren al uitgeboekt was.

Morgen vertel ik misschien nog wel wat meer maar voor nu ben ik best wel moe hehe

O en op dag 2 (of 3) vroeg de Overste in de aula al even naar wat "Callsigns"... ja wel hoor... o.a. Tomcat84, Xtra... er wordt dus vanaf vele hoeken meegelezen :) O en Uncle de overste was ook op zoek naar jou maar ik heb geen gelegenheid gehad hem te vertellen dat je nog in de keuring zit, haha.

Dat was wel grappig :)

Straks ga ik lekker pitten

Later!
 
Last edited:
Hee luitjes, ook ik ben weer lekker thuis. Liep op de KMA wat kennissen tegen het lijf dus heb lekker meegereden in de auto. Lekker patat en frinkandellen zitten schranzen net, mensen wat is DAT LEKKER :eek:

Op zich viel het hele bivak wel mee, het duurt alleen best lang. Had het wua sport en beweging veel zwaarder ingeschat. De meeste druk is echter mentaal, er wordt continu een spelletje met je gespeeld, telkens moet je dingen weer opnieuw doen enzo en je hebt soms ineens midden in de nacht inspectie of je hele uitrusting in orde is, allemaal heel verfrissend :snore:

Al met al kan ik niet zeggen dat ik het niet leuk heb gevonden, het is alleen wat anders dan waar je eerst aan denkt bij het vak van vlieger. Een beetje rondhobbellen in het donkere dierenbos met een proppenschieter en een helm, beetje soldaatje spelen, zeg zelf, het ís best leuk. Alleen wordt je der zo moe van :p

wel opmerkelijk dat ik pilatus_b4 dus NIET ben tegen gekomen, dus ik vraag me af waar hij uithangt :1855:

Maargoed, tijd voor een tukkie zonder inspectie in een fijn bed :biertje:
Laters
 
Het klinkt allemaal prachtig, wens jullie veel succues toe met wat jullie nog te komen staat ;)

Jullie maken me nu al jaloers :airforce:
 
Leuk die verhalen!!!
Hoop echt zo dat ik het haal, kan niet wachten!!! Lijkt me erg gaaf, maar uiteraard ook wel spannend beetje :D

@ Tomcat: Ben benieuwd of het positief was dat die naar me op zoek was, of negatief :D
 
Hier zitten jullie dus allemaal!!!
Nouja ik heb wat spul in een ander topic gepost.

Maarja, toen de Overste onze nicknames opnoemde keken we wel even raar op :D
 
Ook behoorlijk vaak slingsby's over zien komen, we zaten ongeveer 8 kilomegter van seppe te kamperen dus we hebben aan jullie gedacht ;p
 
Hee mensen,

ik ben ook weer terug van het IP bivak :dozey:

was erg gaaf allemaal. het was echter wel minder zwaar dan ik had verwacht...alhoewel er wel wat momenten van mindere vreugde in zaten was het over het algemeen goed te doen, vond ik!

volgende week nog cadetten Corps ontgroening en dan begint de 'normale' opleiding volgens mij!! :)

:rolleyes:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top