Nee nee, variatie, er zijn ook "wat afvallers."
De logica ontgaat me een beetje, 30 aannames + wat afvallers = stuk of 50 dus een stuk of 20 mensen vallen af. Dat is 40% (yikes!). Je zult maar eens bij die 40% zitten.
Het aantal aannames is gebaseerd op:
- Pensioneringen
- Mensen die minder gaan werken (deeltijd of medisch)
- WRR verbeteringen (meer mensen nodig voor hetzelfde werk)
- Productiegroei (uitbreiding of inkrimping)
- Efficiëntieverbetering/-verslechtering
De cijfers voor pensionering zijn bekend in deze thread. Over het algemeen zijn er altijd wel enkele tientallen mensen die deeltijd willen gaan werken. Twee mensen die van 100% naar 50% gaan betekent één vlieger (FTE) erbij.
Qua WRR verbeteringen hoef je de komende tijd niet veel te verwachten, dus dat levert niets op.
Productiegroei is wel degelijk aan de orde, dus dat zal ook extra arbeidsplaatsen opleveren.
Als laatste is efficiëntieverbetering natuurlijk een negatieve factor. Doordat bijvoorbeeld roosters beter aansluiten, overnights scherper gepland worden, dienstregeling gewijzigd wordt en andere processen (omdraai bijvoorbeeld) efficiënter worden, zijn juist minder mensen nodig om hetzelfde werk te doen.
Dus staar je niet blind op de pensioneringen. Waarschijnlijk is productiegroei op dit moment de grootste positieve factor. (Of dit over 2 jaar nog zo is, weet niemand natuurlijk)
Als je wilt gaan vliegen en je bent van plan de KLS te gaan doen, doe het dan nu. Als je daar eenmaal zit, laat je niet verleiden door nutteloos studentengekeutel maar ga er voor 110% voor. Niet alleen om als eerste klaar te zijn, maar ook met de beste scores. Dat klinkt misschien heel streberig en ben je misschien niet de populairste jongen (of meisje) in de klas, maar met een schuld van 125.000 euro heb je die luxe gewoon niet. Je zult genoeg gelegenheid hebben om te feesten als je eenmaal een goede baan hebt!
De logica ontgaat me een beetje, 30 aannames + wat afvallers = stuk of 50 dus een stuk of 20 mensen vallen af. Dat is 40% (yikes!). Je zult maar eens bij die 40% zitten.
Het aantal aannames is gebaseerd op:
- Pensioneringen
- Mensen die minder gaan werken (deeltijd of medisch)
- WRR verbeteringen (meer mensen nodig voor hetzelfde werk)
- Productiegroei (uitbreiding of inkrimping)
- Efficiëntieverbetering/-verslechtering
De cijfers voor pensionering zijn bekend in deze thread. Over het algemeen zijn er altijd wel enkele tientallen mensen die deeltijd willen gaan werken. Twee mensen die van 100% naar 50% gaan betekent één vlieger (FTE) erbij.
Qua WRR verbeteringen hoef je de komende tijd niet veel te verwachten, dus dat levert niets op.
Productiegroei is wel degelijk aan de orde, dus dat zal ook extra arbeidsplaatsen opleveren.
Als laatste is efficiëntieverbetering natuurlijk een negatieve factor. Doordat bijvoorbeeld roosters beter aansluiten, overnights scherper gepland worden, dienstregeling gewijzigd wordt en andere processen (omdraai bijvoorbeeld) efficiënter worden, zijn juist minder mensen nodig om hetzelfde werk te doen.
Dus staar je niet blind op de pensioneringen. Waarschijnlijk is productiegroei op dit moment de grootste positieve factor. (Of dit over 2 jaar nog zo is, weet niemand natuurlijk)
Als je wilt gaan vliegen en je bent van plan de KLS te gaan doen, doe het dan nu. Als je daar eenmaal zit, laat je niet verleiden door nutteloos studentengekeutel maar ga er voor 110% voor. Niet alleen om als eerste klaar te zijn, maar ook met de beste scores. Dat klinkt misschien heel streberig en ben je misschien niet de populairste jongen (of meisje) in de klas, maar met een schuld van 125.000 euro heb je die luxe gewoon niet. Je zult genoeg gelegenheid hebben om te feesten als je eenmaal een goede baan hebt!