De KLS.. Droom of Gevaar?

Vliegen op een groot toestel het mooiste?
A380 bedoel je?
Galaxy?
Antonov?

Die vind je (nog) niet bij de KLM! ;)
Of bedoelde je alles dat groter is dan een Cessna?
 
Ik ben nog een beetje een leek op het gebied van luchtvaart, maar ik vraag me nou af of je na de opleiding aan het kls, en je je brevetten/licenses of hoe je het ook noemt hebt gehaald, en je niet door de selectieperiode komt om bij de KLM te werken, je in feite al je geld weggooit omdat je nergens anders aan de bak kan? Of kan je het later weer proberen bij de klm?
 
Je krijgt gewoon je vlieg-brevet. Dit is in principe hetzelfde als een rijbewijs. Als je bij Connexion je rijbewijs haalt, kun je daarmee ook ergens anders gaan rijden. Behalve bij de NS als treinmachinist, daar heb je weer een extra opleiding nodig. Zo heb je echter ook een extra opleiding nodig als je bijv. met Helicopters wilt gaan vliegen.

Voor heel Europa gelden dezelfde regels, en dus kun je met het brevet dat je bij de KLS haalt, overal aan de slag.

Of je later nog een keer bij de KLM kunt solliciteren, tja... Dat ligt aan de KLM.

Ongeveer 75% van de mensen hier op het board mogen dat niet, omdat ze hun opleiding niet bij de KLM/KLS of het NLS hebben gevolgd. De diepere redenen daarachter blijven echter voor velen van ons verborgen. Ondertussen vliegen diezelfde jongens/meiden wel bij Lufthansa, British Airways, Austrian en vele andere gerenommeerde luchtvaartbedrijven, maar de KLM wil ons niet toelaten.
(sorry jungs, dat moest ik ff kwijt)
 
note to the KLM :

E 65,50 vragen, en gewoon iedereen met 200 TT weer laten solliciteren !!! :grijns:

FD
 
Maar eerder las ik dat andere luchtvaartmaatschappijen mensen die van het kls afkomen niet of weinig aannemen..
 
Airforce said:
Maar eerder las ik dat andere luchtvaartmaatschappijen mensen die van het kls afkomen niet of weinig aannemen..

Nou nou, dat is ook weer een beetje overdreven.