De KLS.. Droom of Gevaar?

Vliegen op een groot toestel het mooiste?
A380 bedoel je?
Galaxy?
Antonov?

Die vind je (nog) niet bij de KLM! ;)
Of bedoelde je alles dat groter is dan een Cessna?
 
Ik ben nog een beetje een leek op het gebied van luchtvaart, maar ik vraag me nou af of je na de opleiding aan het kls, en je je brevetten/licenses of hoe je het ook noemt hebt gehaald, en je niet door de selectieperiode komt om bij de KLM te werken, je in feite al je geld weggooit omdat je nergens anders aan de bak kan? Of kan je het later weer proberen bij de klm?
 
Je krijgt gewoon je vlieg-brevet. Dit is in principe hetzelfde als een rijbewijs. Als je bij Connexion je rijbewijs haalt, kun je daarmee ook ergens anders gaan rijden. Behalve bij de NS als treinmachinist, daar heb je weer een extra opleiding nodig. Zo heb je echter ook een extra opleiding nodig als je bijv. met Helicopters wilt gaan vliegen.

Voor heel Europa gelden dezelfde regels, en dus kun je met het brevet dat je bij de KLS haalt, overal aan de slag.

Of je later nog een keer bij de KLM kunt solliciteren, tja... Dat ligt aan de KLM.

Ongeveer 75% van de mensen hier op het board mogen dat niet, omdat ze hun opleiding niet bij de KLM/KLS of het NLS hebben gevolgd. De diepere redenen daarachter blijven echter voor velen van ons verborgen. Ondertussen vliegen diezelfde jongens/meiden wel bij Lufthansa, British Airways, Austrian en vele andere gerenommeerde luchtvaartbedrijven, maar de KLM wil ons niet toelaten.
(sorry jungs, dat moest ik ff kwijt)
 
note to the KLM :

E 65,50 vragen, en gewoon iedereen met 200 TT weer laten solliciteren !!! :grijns:

FD
 
Maar eerder las ik dat andere luchtvaartmaatschappijen mensen die van het kls afkomen niet of weinig aannemen..
 
Airforce said:
Maar eerder las ik dat andere luchtvaartmaatschappijen mensen die van het kls afkomen niet of weinig aannemen..

Nou nou, dat is ook weer een beetje overdreven.
De mensen die van de KLS afkomen en niet worden aangenomen bij KLM hebben het moeilijk. Zij zullen zelf moeten solliciteren en krijgen daarbij weinig steun van de KLS. Maar er worden heus wel KLS'ers bij andere maatschappijen aangenomen, alleen niet bij major airlines. Lufthansa is verleden tijd, en bij BA wil het ook niet vlotten
 
Die KLS'ers die niet naar KLM gaan zitten gewoon in hetzelfde schuitje als bijvoorbeeld de mensen die van Stella of Martinair afkomen. Bare-minimum aan uren en een frozen ATPL. Wat in het voordeel van de KLS kan werken bij een andere maatschappij is de naam "KLM" maar wat weer in het nadeel van de KLS kan werken is de angst dat die vliegers met de noorderzon vertrekken als KLM ze alsnog opbelt. Het is natuurlijk al vaker voorgekomen dat ze ergens anders solliciteren en dan op het laatste moment hun keutel intrekken.
 
Iz said:
Sure, ik blijf ook low-profile als mensen over hun beroep gaan praten, bijna uit schaamte om een high-profile beroep te hebben, maar dat is iets van onze cultuur. Je durft ook niet hardop in een kroeg te zeggen dat je 4 ton salaris krijgt! Daar komt afgunst van! Dan krijg je van die gemene blikken! En daarom hebben veel mensen zoiets van, doe maar net of het niks voorstelt, dan vinden mensen het niet zo erg dat je piloot bent. En dan ben je natuurlijk cool, als je over iets interessants lekker non-chalant doet. Ah... nothing special... Kind kan de was doen. Stelt niks voor joh. Gewoon aan dat stuurtje trekken en duwen.

Dus nee, ik loop er zeker niet mee te koop, maar als iemand het vraagt, doe ik ook niet alsof het niks is en iedere boerenlul het ook zou kunnen. Je bent overigens als piloot absoluut geen beter mens dan die boerenlul, of wie dan ook, maar dat is weer heel wat anders.

Waar het allemaal op neerkomt: Waarom zijn vliegers nodig? Omdat geen computer nog in staat is om alle mogelijke problemen te ondervangen. En in de lucht kom je soms voor een split-second decision die het verschil kan zijn tussen leven en dood. Als er iets fout gaat, moet JIJ het oplossen binnen beperkte tijd. De buschauffeur doet z'n richtingaanwijzer aan en zet de bus aan de kant. En er rijden al vele onbemande passagiersbussen rond op deze aardkluit! En dat is waar jij zo'n godsvermogen aan uitgeeft. Anders ben je een behoorlijke idioot als je zo ontiegelijk veel geld uitgeeft aan een opleiding voor buschauffeur.
Hier kan ik echt niks aan toevoegen, verwoord precies wat ik vind. :biertje:
Jesper Visser
 
Als je niet enthousiast bent of jezelf niet eens enthousiast kan maken voor iets wat je zegt dat je graag zou willen doen.
Dan hoor je er volgens mij ook niet thuis.
Als je dat wel bent dan blijf je er moeite voor doen om het te laten werken en geef je niet op voorhand al op.

Als je de opleiding gaat doen, ben je over pakweg 2 jaar klaar.
Wie weet hoe de wereld dan is en hoe jij er tegen die tijd tegenover staat.

Zelf maak ik me er daarom (nog) niet zo druk over bij welke maatschappij ik eventueel zou komen te vliegen of wat mijn kansen dan zijn op de arbeidsmarkt.
Misschien kom je wel iets tegen waar je nog nooit aan gedacht had, weet jij veel.

Zelf ken ik zat voorbeelden van mensen die een opleiding gedaan hebben en ergens uitkwamen waar ze nooit aan gedacht zouden hebben.

Ik ga dus gewoon vol goede moed en met veel plezier in februari aan de KLS opleiding beginnen en zie wel waar ik uitkom. :D
 
Swank said:



Zelf maak ik me er daarom (nog) niet zo druk over bij welke maatschappij ik eventueel zou komen te vliegen of wat mijn kansen dan zijn op de arbeidsmarkt.
Misschien kom je wel iets tegen waar je nog nooit aan gedacht had, weet jij veel.

Ik ga dus gewoon vol goede moed en met veel plezier in februari aan de KLS opleiding beginnen en zie wel waar ik uitkom. :D

Maakt ook heus niet uit waar je terechtkomt. Het is maar plus minus 1,3 tonnetjes aan euro's........ :grijns:

Effe serieus. Het lijkt me van groot belang waar je uit komt na je opleiding en het lijkt me verstandig als je er mee bezig bent of gaat tijdens je opleiding. Als jij je moet orienteren op de arbeidsmarkt als je straks klaar bent is het vrij laat.
 
Als de arbeidsmarkt nog geen 3 weken vooruit te voorspellen is, ga ik me nu nog niet druk maken over hoe het over 2 jaar zou kunnen zijn.
Betekent niet dat ik niet kijk wat mijn mogelijkheden zijn, alleen dat ik me er niet druk om maak waar ik eventueel terecht zou kunnen komen ;)
 
Back
Top