Barberpole, dude,
Nog één keer,
Je bedrijf is verantwoordelijk voor quality checks. De mix verhouding van type I fluid wordt zo gedaan dat de freezing point tenminste 10C ligt onder OAT. Wij als vliegers kunnen dat niet controleren maar wij zijn wel verantwoordelijk voor de post de- icing inspection (according jar ops) vergelijk het met het controleren van de fuel check. Je moet ervan uitgaan dat alles gebeurt volgens de regels en dat jouw bedrijf een satisfactory quality audit program heeft. Als je twijfelt aan de qualiteit van het geleverde product moet je dat meteen melden aan jouw company.
Ik persoonlijk ga ervan uit dat elke keer dat ik wordt de-iced de mixing ratio die wordt opgegeven(in het geval van type II of IV fluid )en de start time van de final treatment correct zijn. Als je twijfels hebt dan moet je dit direct aangeven bij je bedrijf zoals je verplicht bent als gezagvoerder.
Je kunt niet alles kontroleren als gezagvoerder maar je blijft wel verantwoordelijk dus in case of doubt onmiddelijk rapporteren en aan de grond blijven.
gr
Nog één keer,
Je bedrijf is verantwoordelijk voor quality checks. De mix verhouding van type I fluid wordt zo gedaan dat de freezing point tenminste 10C ligt onder OAT. Wij als vliegers kunnen dat niet controleren maar wij zijn wel verantwoordelijk voor de post de- icing inspection (according jar ops) vergelijk het met het controleren van de fuel check. Je moet ervan uitgaan dat alles gebeurt volgens de regels en dat jouw bedrijf een satisfactory quality audit program heeft. Als je twijfelt aan de qualiteit van het geleverde product moet je dat meteen melden aan jouw company.
Ik persoonlijk ga ervan uit dat elke keer dat ik wordt de-iced de mixing ratio die wordt opgegeven(in het geval van type II of IV fluid )en de start time van de final treatment correct zijn. Als je twijfels hebt dan moet je dit direct aangeven bij je bedrijf zoals je verplicht bent als gezagvoerder.
Je kunt niet alles kontroleren als gezagvoerder maar je blijft wel verantwoordelijk dus in case of doubt onmiddelijk rapporteren en aan de grond blijven.
gr