Ik noem ze maar even geen vol-idioten.
Ik wil ze niet verdedigen, maar je kunt het ook zo zien: De hoeveelheid crashes die ze daar in de loop der jaren door de-icing"problemen" hadden, vallen heel erg mee, als je dit vergelijkt met de rest van de toch vaak zinlose crashes.
Er zijn redelijk veel stations in het oosten waar inderdaad westerse airlines hun eigen ontijs-apparatuur heen sturen. Gewoon omdat er tot nu niets was, en blijkbaar Oostblokairlines met hun russische-makelij kisten "eigenlijk" nooit problemen hadden.
Dat de westerse vliegtuigen daar blijkbaar vaak meer, sneller of grotere problemen mee hebben, is iets wat nu bij ze aan moet komen. Er zijn nog best een paar voorbeelden te noemen van situaties waar een ongeluk meerdere keren moest voorkomen, voor er iets verandert. Ook in het westen. Dat klinkt voor ons soms ongelofelijk naïef, maar goed. Vertel een nederlander maar dat rijden onder invloed ongelofelijk naïef is. Bob is ook gewoon geflopt.