De Geruchtenmachine

76-er

Active member
Hoor nogal tegenstrijdige berichten.

Mijn techneuten weten te vertellen dat er in het eerste half jaar 20 miljoen verlies is gedraaid, dat er eind dit jaar minstens één, misschien zelfs twee toestellen weg moeten, dat het hoofdkantoor heeft gedreigd de stekker eruit te trekken, dat de hele vloot misschien wel vervangen wordt door narrowbodies, etcetc..

Propaganda van Arie?

Op het TFL-forum niets dan hosanna door een paar figuren over hoe goed het wel niet gaat.

Propaganda van Stevie?

Any insiders zonder spreekverbod hier?
 
vd week naar het WK-honbal geweest...zag daar bij het 3de honk een groot spandoek met ArkeFly...ik vond erg raar aangezien ik je post van die 20miljoen in het rood had gelezen.
of is sponsoren tegenwoordig gratis?:grijns:
 
twente

twente

Ja, en in twente vliegen ze ook over de grond.....ArkeFly. But off course, since that's their own backyard....
 
huh, over een paar maanden is het wel weer afgelopen.....de winter komt eraan weet je. Niet echt de beste tijd voor een club als Arkefly (los van het feit dat het vliegend personeel er natuurlijk helemaal niets aan kan doen dat een paar op kantoor nog steeds niet door hebben hoe het er in luchtvaartland aan toe behoort te gaan....).
Misschien moeten ze maar eens daad bij het woord voegen en stoppen met vliegen totdat het management vertrekt. (suggestie);) Zou trouwens ook goed zijn voor heel luchtvaartnederland, bespaart weer een hoop vragen en verontwaarding over een paar maanden.


Mijn techneuten weten te vertellen dat er in het eerste half jaar 20 miljoen verlies is gedraaid, dat er eind dit jaar minstens één, misschien zelfs twee toestellen weg moeten, dat het hoofdkantoor heeft gedreigd de stekker eruit te trekken, dat de hele vloot misschien wel vervangen wordt door narrowbodies, etcetc..

waar rook is........;)
 
techneuten met boekhoudkennis?

stekker er uit, vliegtuigen weg, vliegtuigen vervangen; als je nog een paar kreten neerzet is er altijd wel iets van waar, lijkt wel een horoscoop


waar rook is........
is er schijnbaar nog kerosine van de reservevoorraad over :rolleyes:
 
Techneuten zijn meestal wel het eerst op de hoogte van wat zich afspeelt in het bedrijf. En ik vraag mij ook af hoe groot de kerosine-klappen zijn. Alle gerenomeerde lijndienstmaatschappijen komen met een brandstoftoeslag. Dat ga je wel voelen in je portemonnee...
 
uhm... mijn opmerking was meer 'ironisch' bedoeld naar aanleiding van de berichtgeving van afgelopen zaterdag over de hoeveelheid extra kerosine en het feit dat de maatschappij van 76er werd genoemd

en mensen op de werkvloer weten 'vaak' e.e.a. maar zitten er evenvaak goed naast; je kent wel het verhaal dat bij persoon 1 begint en hoe het klinkt bij persoon 8 ......
 
Oorspronkelijk gepost door Dutchie
uhm... mijn opmerking was meer 'ironisch' bedoeld naar aanleiding van de berichtgeving van afgelopen zaterdag over de hoeveelheid extra kerosine en het feit dat de maatschappij van 76er werd genoemd

Yep, morgenvroeg weer lekker met 3 ton landen op AMS, altijd leuk. :D
 
Alle gerenomeerde lijndienstmaatschappijen komen met een brandstoftoeslag. Dat ga je wel voelen in je portemonnee...

moeten ze het wel innen. Hoorde laatst verhaal van pax dat ze te horen hadden gekregen dat ze op SPL een toeslag moesten betalen van 35 eur.......nooit meer iets van gehoord!:)

Als dit geen uitzondering is hier een klein rekensommetje:

3x per week naar antillen;
260 pax x 2 (heen en terugvlucht) x 3 (frequentie) x 35 eur = 54.600 eur per week = (x13/3) 236.600 EUR per maand dat het bedrijf misloopt........en dan hebben we het alleen nog maar over een simpele brandstoftax.....20 mln in een paar maanden is met dit soort "slordigheden" snel gemaakt.

..tenzij het een incident was, dan gaat bovenstaand sommetje dus de prullebak in.;)
 
zal wel een uitzondering zijn geweest, want kennissen mochten wel degelijk bij inchecken een toeslag betalen; zal maar niet zeggen welke woorden zij nog (voornamelijk binnensmonds) hebben gesproken :grijns:
 
TUI Airlines

TUI Airlines

Als je het jaarverslag van TUI AG leest concludeer ik dat geen enkele van de TUI airlines winstgevend is, maar TUI AG als geheel
wel degelijk, dus wat maakt het uit?

De huidige vlootsamenstelling is natuurlijk niet efficient voor de beoogde operatie. Zou 1 of 2 767 eraf en 1 of 2 737 bv niet verstandiger zijn?

Ik verwacht, te hopen voor het personeel, TUI airlines als vaste factor in NL. Laten we ook hopen voor een marktconforme beloning en pensioeneringsregeling. Als nl de directe concurrentie dit wel kan, met nauwelijks hogere ticketprijzen!, waar verdwijnt dan het geld heen?

Wat mij nou zo benieuwd: wat is de balans nu en over een tijdje. Was dit markttechnisch en commercieel nu wel het beste voor TUI AG? En hoe lang gaat dit dan nog duren?

Greetz.

NB In het wandelgangencircuit gehoord dat in de winter de boel wel gereorganiseerd gaat worden bij Arke Fly.
 
@ Tailhookdriver.

Uw eerste alinea. "dus wat maak het uit" ?,

Het volgende. Touroperators kunnen, (zouden, niet, moeten), geen airline runnen.

Op Uw andere vragen geeft U eigenlijk zelf al antwoord.

Als U de laatse alinea, na "greetz", met een vraagteken zou hebben afgesloten zou de vraag rethorish zijn.

Cheers
Art
 
It's simple

It's simple

For ArkeFly employees:-

Ask yourself "What is more likely?"

A well run airline

or

Another fiasco

It's not rocket science.
 
dus wat maakt het uit

Dit is de instelling die het verschil maakt tussen een 'managed loss' (oftewel een klein verlies draaien om de prijzen laag te houden waardoor het groter geheel meer klanten + winst kan maken), en een geldlek wat op een gegeven moment echt gedicht moet worden.

Het maakt wel degelijk uit! Of je nou bij TUI zit of niet, je bedrijf moet naar verwachtingen presteren, wat die verwachtingen ook zijn. 'Wat maakt het uit' is een instelling die onder de 'famous last words' hoort in de NL luchtvaart. Stay sharp.....
 
Ik begrijp het allemaal niet echt goed.

Enkele techeneuten zeggen dat ......... Ik had juist begrepen dat de techniek nu ergens anders wordt ingekocht. Zijn die techneuten wel op de hoogte of is het wrok dat zij nu onderdeel uitmaken van stella aviation???

Stel dat die 20 miljoen waar is, dan betekent dat het volgende:
- 20.000.000 verlies
- 1 half jaar =182 dagen
- dat is per dag 110.000 euro verlies
-TFL maakt gem 4 vluchten per dag in zomer (2 ICA en 2 Europa, bron: weekje www.schiphol.nl bijhouden)
- dat zijn 4 * 272 =1088 passagiers uit amsterdam met arke fly.
- per passagier wordt 101 euro verlies gemaakt.
- bij elke passagier moet dus 100 euro worden geleend om alle kosten te kunnen betalen.

Dit is dan zomer. Voor komende winter heb ik geen flauw idee TFL gaat doen (wie wel???). Hoeveel machines zij gaan vliegen, wordt er nog een machine verhuurd aan derden, etc.??

Feiten zijn wel dat TFL op hun website erg lage tarieven aanbied naar bv curacao (299 euro). Blijkbaar een bezettingprobleem.

Ik denk dat die 20.000.000 miljoen absoluut niet waar is. TFL is schuldenvrij begonnen (geen overname). En dan in 1 half jaar deze schulden opbouwen????. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat TUI (moederbedrijf) dat dit toelaat. Het is water naar de zee brengen.

Wel zal er denk ik gekeken worden naar samenwerken met TUI belgium airlines.
 
Operating below cost

Operating below cost

Yep - it adds up pretty quick! :eek: :eek:

This is why every airline that has tried to operate ICA below cost in Holland has gone under with massive debts.

ICA below cost = suicide

Here's an idea for Steven:-

Park the fleet and pay your staff to sit at home - you'll lose less money than if you fly! ;)

Personal opinion:-

This is not a viable company.

I don't think it's fair to drag the poor Belgians down as well ;)
 
Back
Top